استایل کردن لباس های پلیسه در پاییز و زمستان
لباس های پلیسه دار موضوعی است که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم و شما را با یکی از جذاب ترین آیتم های مد آشنا کنیم. لباس های پلیسه دار یکی از پر طرفدار ترین و محبوب ترین لباس ها هستند که قدیمی بودن آن از میزان طرفداران آن کم نکرده است. در این مطلب مجموعه ای از زیبا ترین مدل ها و استایل هایی که می شود با این نوع لباس ها داشت گرد آوری کردیم تا فرآیند ساخت یک استایل شیک و جذاب را برای شما در فصل پاییز و زمستان فراهم کنیم. بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

لباس های پلیسه
پس از سال ها دوباره لباس های پلیسه به عنوان ترند مورد استقبال قرار گرفته است. یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این لباس ها، تنوع بسیار بالای آن و به راحتی ست شدن آن ها با هر سبک پوششی است. با توجه به تنوع طرح و جنس لباس های پلیسه می توانید از آن برای دوخت مدل های متفاوتی از لباس ها استفاده کنید. انواع پیراهن های رسمی، لباس های راحتی، مانتو ها و از همه بیشتر دامن های پلیسه جزو مدل هایی هستند که می توانید با این پارچه در بازار مشاهده کنید.

پارچه های پلیسه به شما این امکان را می دهد که با پارچه های ساده و دم دستی یک لباس فوق العاده زیبا و جذاب داشته باشید. علاوه بر این شکل و نوع چین به کار رفته در طراحی لباس های پلیسه می تواند استایل خاص و جدیدی برای شما بسازد. اگر قصد خرید این مدل از لباس ها را دارید بهتر است ابتدا با مدل های مختلف آن آشنا شوید. مطالعه این مطلب به شما کمک می کند با انواع پارچه های پلیسه و کاربرد آن ها بیشتر آشنا شوید.

پلیسه چیست؟
پلیسه شامل تا کردن پارچه به اشکال مختلف است که باعث ایجاد تفاوت در حجم و بافت پارچه می شود. در طراحی این پارچه ها، از تا خوردگی های منظم یا نامنظم با عمق های مختلف استفاده می شود. در واقع تا خوردگی ها فرم آکاردئونی ثابت به خود می گیرند. به طور کلی پلیسه ها شکل و اندازه های مختلفی دارند و همین اشکال مختلف است که تنوع این پارچه را به طور چشم گیری بالا برده است. این تنوع باعث می شود طراحان مد و لباس هم خلاقیت خود را به چالش بکشند. عمق، جهت، نظم، و تعداد چین ها در این تنوع تاثیر زیادی دارد.

انواع پلیسه ها
از پلیسه برای دوخت لباس های مختلفی استفاده می شود و این پارچه حجیم بهترین انتخاب برای دوخت یک لباس جذاب و شیک است. پلیسه علاوه بر زیبایی، برای دوخت لباس های راحتی هم گزینه ایده آلی است. چین های پلیسه فضای زیادی برای گردش هوا فراهم می کنند.

پلیسه آکاردئونی
پلیسه آکاردئونی از پر کاربرد ترین ها در لباس های پلیسه دار است. این پارچه دارای چین های موازی و مساوی است. عمق چین های آن از ۱٫۵ سانتی متر بیشتر نیست. از این پارچه برای دوخت دامن های کژوال و نیمه رسمی استفاده می شود و پارچه هایی که مواد اکرلیک برای تولید شان استفاده می شود برای این نوع پارچه مناسب هستند؛ زیرا چین ها دوام بیشتری خواهند داشت.

 

پلیسه ی آکاردئونی در دامن بلند

 

پلیسه چاقویی
چین های پهن از ویژگی های این نوع از پلیسه است. چین ها در یک جهت قرار می گیرند و فرمی مستطیل شکل روی پارچه ایجاد می کنند. به دلیل پهنای چین ها قسمت بالای آن ها را می دوزند تا فرم پلیسه حفظ شود. از این نوع پلیسه برای دوخت دامن های کوتاه و مانتو استفاده می شود.

 

پلیسه چاقویی در یک مانتو

 

پلیسه جعبه ای
یکی از پر طرفدار ترین مدل های پلیسه، پلیسه ی جعبه ای در طراحی لباس های مدرن و مینیمال است. در طراحی این نوع پلیسه، از دو پلیسه چاقویی استفاده می شود که در جهات مخالف هم قرار دارند تا دو طرف باز چین در وسط بهم برسند. استفاده از این مدل در طراحی پرده کاربرد بیشتری دارد.

 

پلیسه ی جعبه در دامن

 

پلیسه قارچی
این مدل پلیسه در افرادی که به سبک مینیمال استایل می کنند طرفداران بیشتری دارد. پلیسه قارچی توسط ماشین های مخصوص بر روی پارچه های پلی استر ایجاد می شوند. حالت چین در این پارچه ها بسیار ظریف و نزدیک بهم هستند. چین ها به اندازه ای نازک هستند که روی پارچه مثل خطوط نامنظم به نظر می رسند. این پارچه برای دوخت مانتو، شومیز و پیراهن های مجلسی یک گزینه عالی خواهد بود.

 

پلیسه قارچی در شلوار

 

پلیسه فانتزی
در پلیسه فانتزی در واقع چین ها از نظم خاصی پیروی نمی کنند و برای حجم دادن به پارچه ایجاد می شوند. این پارچه های پلیسه با این چین ها شبیه پارچه های طرح دار به نظر می رسد. پلیسه فانتزی معمولا برای طراحی لباس های خاص رسمی مورد استفاده است. با این پارچه می توانید مانتو و پیراهن های بسیار جذاب طراحی کنید.

بعد از دانستن انواع مختلفی از پلیسه ها دریافتیم که پلیسه مورد علاقه ما در این پارچه جذاب کدام است. بیشتر مردم از پلیسه برای دامن استفاده می کنند و دامن های پلیسه از آیتم های دیگر کاربرد بیشتری دارند و زیبایی خاصی به استایل شما می دهند.

استایل کردن با پلیسه ها
نکاتی که در هنگام پوشیدن لباس های پلیسه و نگهداری از آن ها باید رعایت کنید، به زیبایی استایل شما می افزاید. برای مثال وقتی یک آیتم پلیسه در استایل خود انتخاب کردید، از انتخاب دوباره ی پلیسه در آیتم های دیگر خودداری کنید و ساده بودن را ترجیح دهید.

اگر پارچه ی پلیسه ی شما طرح دار است، آیتم های دیگر را ساده بپوشید تا یک لوک مناسب و درست بسازید.

 

دامن پلیسه طرح دار

 

خطای دیدی که لباس های پلیسه ایجاد می کنند، باعث می شود مانند پارچه های راه راه به نظر برسند. بنابراین همان طور که می دانید برای اینکه کشیده تر به نظر بیاید از پلیسه های عمودی در قسمت پایین تنه استفاده کنید.

این نکته را فراموش نکنید که اگر در استایل تان از یک آیتم پلیسه استفاده کردید، تناسب را در جذب یا اور سایز بودن آیتم های دیگر رعایت کنید. برای مثال اگر یک دامن پلیسه بلند پوشیدید، از مانتوی خیلی تنگ برای بالا پوش استفاده نکنید.

پوشیدن دامن های پلیسه بلند برای کسانی که پا های کوتاهی دارند انتخاب درستی خواهد بود؛ زیرا به بلندی قد آن ها کمک می کند.

از آنجا که دامن های پلیسه در لباس های پلیسه بیشتر شناخته شده هستند و طرفداران بیشتری نسبت به آیتم های دیگر دارند، در ادامه ی مطلب به اصول استایل کردن دامن های پلیسه می پردازیم.

دامن های پلیسه
دامن ها یکی از آیتم های پر طرفدار و پر کاربرد در دنیای مد و لباس هستند. از سبک پوششی کلاسیک تا طراحی های مدرن، دامن همیشه بخش مهمی از استایل ها بوده است. یکی از انواع دامن ها، دامن های پلیسه هستند که به دلیل طراحی و طرز استایل کردن شان توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند.

در فصول گرم سال از دامن های پلیسه کوتاه و یا دامن های پلیسه ی بلندی که جنس پارچه خنک و نازکی دارند استفاده کنید.

در فصل های پاییز و زمستان می توانید جوراب شلواری پشمی را به دامن پلیسه کوتاه و یا بلند با جنس پارچه های فصل استایل کنید.

استایل هایی با دامن پلیسه در فصل های پاییز و زمستان
شما می توانید دامن های پلیسه را با اکسسوری ها و بلوز های مختلف استایل کنید. ظاهری رسمی یا غیر رسمی در طول روز بسازید و یا برای مهمانی ها و دورهمی ها با دامن های پلیسه بدرخشید.

• دامن پلیسه ی بلند خود را می توانید با کت های بلیزر ست کنید و در فصل پاییز یک لوک جذاب از خود داشته باشید.

 

کت بلیزر با دامن پلیسه

 

• پوشیدن دامن های پلیسه ی طرح داری که از پارچه ی پشمی دوخته شده است، با یک شومیز یا بلوز ساده زیبایی و جذابیت غیر قابل وصفی به ظاهر شما می بخشد.

 

استایل کلاسیک دامن پلیسه با شومیز

 

• جوراب شلواری های پشمی با دامن های پلیسه ی کوتاه می تواند یک ترکیب جذاب برای مهمانی و دورهمی های عصرانه ی پاییزی باشد.

• دامن های پلیسه یک گزینه عالی برای ساختن استایل های لایه لایه در فصل پاییز و زمستان است. مثلا ترکیب یک پلیور و یک کت جین با دامن پلیسه و کتونی یک استایل کژوال بی نقص به شما می دهد.

 

استایل لایه لایه با کت جین و دامن پلیسه

 

• پیراهن و بافت های اورسایز بلند خود را با دامن های پلیسه ی بلند استایل کنید و ظاهری شیک و جذاب داشته باشید.

• یک دامن میدی پلیسه با یک پیراهن سفید دکمه دار به شما یک استایل رسمی و تجاری می دهد که برای تکمیل استایل خود به یک ترنچ کت بلند و بوت های چرم بلند نیاز دارید.

 

استایل رسمی دامن پلیسه با ترنچ کت

 

لباس های پلیسه دار با وجود سادگی شان می توانند باعث جذابیت و شیک تر شدن استایل شما شوند. نظمی که پلیسه ها در فرم لباس ایجاد می کنند به استایل شما حس مرتب بودن می دهد و شلختگی را از ظاهر شما دور می کند. در این مطلب سعی کردیم به شما در داشتن و ساختن یک استایل بی نقص با لباس های پلیسه دار کمک کنیم. ممنون که تا انتهای مطلب با ما همراه بودید.