تحول دیجیتال و رفاه، زیبایی را در سال ۲۰۲۵ تغییر شکل می‌دهند.

طبق گزارش اخیر NielsenIQ، در بازار جهانی زیبایی که طی ۱۲ ماه گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است، فروش آنلاین نه برابر سریع‌تر از خرید حضوری در فروشگاه‌ها در حال افزایش است. این روند همه بازارها را در بر می‌گیرد و نشان دهنده تکامل گسترده‌تری در نحوه تعریف زیبایی است – که اکنون ارتباط نزدیکی با رفاه دارد.

نیلسن‌آی‌کیو در گزارش اخیر خود با عنوان «وضعیت زیبایی ۲۰۲۵ »  [ ۱ ] ، تصویری از یک بازار جهانی پررونق زیبایی را ترسیم می‌کند که همزمان در بحبوحه تغییرات سریع قرار دارد.

آسیا و اقیانوسیه، محرک رشد جهانی

با افزایش ۱۰ درصدی فروش جهانی محصولات زیبایی نسبت به سال گذشته، انعطاف‌پذیری بخش زیبایی غیرقابل انکار است. علیرغم فشارهای اقتصادی، مصرف‌کنندگان سفرهای خرید بیشتری (+۲%)، هزینه بیشتری در هر بازدید (+۸%) و خرید واحدهای بیشتر (+۲.۶%) انجام می‌دهند که نشان‌دهنده نقش زیبایی به عنوان یک کالای ضروری روزانه است.

آسیا و اقیانوسیه (+۱۴.۳٪) رشد جهانی را رهبری می‌کند، که ناشی از بازار پررونق مراقبت از مو و پوست چین و ظهور خیره‌کننده‌ی دوئین (فروشگاه تیک تاک) است که ۴۹٪ رشد داشته است.

آمریکای شمالی (+۹.۶%) و آمریکای لاتین (+۱۰.۴%) افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهند، در حالی که اروپا (+۵.۸%) ثابت مانده است و بازارهای غربی هنوز به شتاب اولیه خود نرسیده‌اند.

شتاب دیجیتال

در عین حال، فروش آنلاین در حال شتاب گرفتن است و فروش محصولات زیبایی در فضای آنلاین نه برابر سریع‌تر از فروشگاه‌ها رشد می‌کند . نیلسن‌آی‌کیو تأکید می‌کند: « تغییر به دنیای دیجیتال دیگر اختیاری نیست – ضروری است. »

مناطق اصلی نرخ رشد دو رقمی را ثبت می‌کنند (۲۱٪+ در آمریکای شمالی؛ ۲۰٪+ در آسیا و اقیانوسیه؛ و ۱۰٪+ در اروپا)، در حالی که بازارهای نوظهور مانند برزیل، هند و اندونزی شاهد شتاب دیجیتالی قوی هستند که توسط مصرف‌کنندگان موبایل‌محور و ظهور تجارت اجتماعی هدایت می‌شود.

تندرستی و آیین‌ها: مرز جدید زیبایی

یکی دیگر از تغییرات عمده‌ای که نیلسن‌آی‌کیو به آن اشاره کرده، تکامل به یک دسته سبک زندگی جامع است که در آن محصولات بر سلامت و مراقبت از خود متمرکز شده‌اند.

طبق گزارش NielsenIQ ، ۵۰٪ از مصرف‌کنندگان جهانی می‌گویند که مراقبت منظم از خود اکنون نسبت به پنج سال پیش اهمیت بیشتری دارد. علاوه بر این، ۴۴٪ قصد دارند در ۱۲ ماه آینده ویتامین‌ها یا مکمل‌های بیشتری مصرف کنند.

به همین ترتیب، ۶۳٪ از پاسخ‌دهندگان می‌گویند خواب برایشان مهم‌تر است – که باعث افزایش تقاضا برای وسایل کمکی خواب مانند اسپری‌های بالش، بالش‌های ابریشمی و مکمل‌های خواب می‌شود.

طبیعتاً، برندها در حال ورود به دسته‌های مجاور هستند : سلامت جنسی، کاهش استرس، تقویت‌کننده‌های سیستم ایمنی و موارد دیگر.

تارا جیمز تیلور، معاون ارشد بخش زیبایی و مراقبت شخصی NIQ، اظهار داشت: « زیبایی دیگر فقط مربوط به ظاهر نیست – بلکه مربوط به تجربه، سلامتی و راحتی دیجیتال است. استراتژی‌های مبتنی بر اولویت دیجیتال اکنون ستون فقرات خرده‌فروشی محصولات زیبایی هستند. برندها باید مصرف‌کنندگان را در هر کجا که هستند – آنلاین، در شبکه‌های اجتماعی و در موبایل – ملاقات کنند. مصرف‌کننده امروزی خواستار انعطاف‌پذیری و راحتی است. برندها و خرده‌فروشان باید یک تجربه منسجم و مستقل از کانال‌های توزیع ارائه دهند تا مرتبط باقی بمانند و سهم بازار را به خود اختصاص دهند، در حالی که رقبا آماده‌اند تا بخشی از این تجارت را به دست آورند . »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا