سلامت عاطفی از طریق رایحه

«رکود اقتصادی» باعث افزایش عطرها و برندهای زیبایی با برچسب خصوصی شده است

در بحبوحه فشارهای اقتصادی فزاینده، «رکود اقتصادی» در حال شکل‌دهی مجدد بازار جهانی زیبایی و مراقبت شخصی است، چرا که مصرف‌کنندگان به سمت روتین‌های زیبایی کم‌هزینه و مقرون‌به‌صرفه روی آورده‌اند. یورومانیتور اینترنشنال انتظار دارد که برندهای خصوصی، عطرها و خرده‌فروشان تخفیف‌دار به عنوان برندگان اصلی در این زمینه ظاهر شوند.

در عصر آگاهی اقتصادی، داده‌های Euromonitor International  نشان‌دهنده‌ی چرخش مصرف‌کنندگان جهانی محصولات زیبایی به سمت لذت‌های در دسترس است. به گفته‌ی این شرکت تحقیقات بازار، خریداران به طور فزاینده‌ای به دنبال محصولاتی هستند که کیفیت و ارزش ارائه دهند. آن‌ها در تلاش خود برای یافتن راه‌حل‌های زیبایی مقرون‌به‌صرفه، به طور گسترده در حال معامله‌ی محصولات ممتاز با برندهای انبوه هستند و به طور فعال بازار جهانی زیبایی به ارزش ۵۹۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ را تغییر شکل می‌دهند .

یانگ هو، مدیر بینش آسیا و اقیانوسیه برای سلامت و زیبایی در Euromonitor International، گفت: «با توجه به تورم، هزینه‌های هوشمندانه‌تر مصرف‌کنندگان، تعریف جدیدی از زیبایی ارائه می‌دهد. تعریف مرغوبیت در حال تغییر است – کمتر در مورد قیمت، بیشتر در مورد ارزش و هدف درک شده. »

این تغییر در محصولات لب و دسته‌های عطر مشهود است که با هزینه کمتر، لذت‌های کوچکی را ارائه می‌دهند.

 

ظهور انباشت عطر

طبق گزارش یورومانیتور، عطرها قرار است بیشترین سهم را در رشد صنعت در سال‌های آینده داشته باشند و ۲۳ درصد از رشد جهانی بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹ (۳۱ درصد در منطقه آسیا و اقیانوسیه) را به خود اختصاص دهند و نرخ رشد مرکب سالانه   آنها ۵.۵ درصد پیش‌بینی شده است .

عطرها به شکل قابل دسترس و کوچکی از کالاهای لوکس برای مصرف‌کنندگان تبدیل شده‌اند. با فراگیر شدن «رکود اقتصادی» و رواج آن، عطرها به عنوان جلوه جدیدی از «اثر رژ لب» ظهور کرده‌اند.

موج استفاده از محصولات معطر به صورت لایه لایه برای ایجاد رایحه‌ای ماندگار، به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد که از طریق محصولات مقرون‌به‌صرفه، لذت استفاده از عطر را دوباره تصور کنند.

در نتیجه، میزان مصرف اسپری‌های بدن از سال ۲۰۲۳-۲۰۲۴ در سطح جهان ۷.۱ درصد افزایش یافت.

بازیگران عرصه محصولات لوکس و ممتاز با ارائه محصولات مرتبط با عطر، به عنوان دروازه‌ای برای مصرف‌کنندگانِ با بودجه محدود، وارد این عرصه می‌شوند، در حالی که برندها با سرمایه‌گذاری در رایحه‌های اختصاصی و بسته‌بندی‌های ممتاز ، به دنبال متمایز شدن از انبوه محصولات هستند .

جستجوی سلامت عاطفی از طریق رایحه

در منطقه آسیا و اقیانوسیه، عطرها به یک کالای لوکس و در دسترس برای خریدارانی تبدیل شده‌اند که به دنبال لذت بردن از خود هستند . علاوه بر این، مصرف‌کنندگان محصولات زیبایی نیز به طور فزاینده‌ای عطرها را به عنوان منبعی از سلامت عاطفی درک می‌کنند.

کره جنوبی و ژاپن در این منطقه پیشرو این روند هستند. در سال ۲۰۲۴، بخش عطرها در هر دو بازار به ترتیب ۹ درصد رشد را ثبت کرد، در حالی که بازارهای کلی زیبایی این دو کشور رشد متوسط ​​۱ تا ۲ درصدی را تجربه کردند. چین نیز با نرخ رشد مرکب سالانه ۹.۲ درصد، رشد قابل توجهی را در بخش عطرهای ممتاز تجربه کرد.

سنگاپور و ویتنام بیشترین رشد تقاضا برای عطر را در منطقه جنوب شرقی آسیا شاهد بودند. عطرهای انبوه در سنگاپور از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ رشد ۱۱ درصدی را تجربه کردند که بالاترین رشد در دهه گذشته است. در همین مدت، فروش عطر در ویتنام ۳۱ درصد رشد داشته است که ناشی از ورود برندهای جهانی عطر به صحنه خرده فروشی این کشور است.

خرده‌فروشان اقتصادی، نوآوری در زیبایی را هدف قرار می‌دهند

در حوزه مراقبت از پوست، تلاش برای محصولات مقرون‌به‌صرفه، تمایل به راه‌حل‌های مبتنی بر مواد تشکیل‌دهنده را افزایش داده است. برای پاسخگویی به تقاضای مصرف‌کنندگانی که از قیمت‌ها خسته شده‌اند، خرده‌فروشان با توسعه محصولات با برچسب خصوصی به این نیاز پاسخ می‌دهند.

خرده‌فروشان تخفیف‌دار آمریکایی شروع به گسترش پیشنهادات برندهای زیبایی کردند و به این ترتیب به خریدارانی که به ارزش کالا اهمیت می‌دهند، خدمات ارائه دادند.

به موازات آن، مصرف‌کنندگان در ایالات متحده به طور فزاینده‌ای به دلیل مزایای خرید عمده، به باشگاه‌های انبار (یا باشگاه‌های عمده‌فروشی) مراجعه می‌کنند و محصولات تقلبی را به صورت واضح مشاهده می‌کنند و به خریداران این امکان را می‌دهند که عطرها و مواد تشکیل‌دهنده مشابهی را کشف کنند که همان حس شادی محصولات اصلی را ایجاد می‌کنند. بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴، فروش محصولات زیبایی و مراقبت شخصی در باشگاه‌های انبار ۱۱۷ درصد رشد داشته است، در حالی که فروشگاه‌های متنوع ۶۹ درصد افزایش را ثبت کرده‌اند.

در آسیا و اقیانوسیه، تجارت الکترونیک همچنان در حال افزایش است و سهم خود را از ۱۹ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۳۰ درصد در سال ۲۰۲۴ افزایش داده است. با این حال، تغییر چشمگیر مصرف‌کنندگان به سمت گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر، باعث افزایش مجدد فروش در برخی کانال‌های آفلاین شده است.

بنابراین، یورومانیتور نتیجه می‌گیرد که کانال‌هایی که قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه و تبلیغات فعال ارائه می‌دهند، رشد قابل‌توجهی در سراسر جهان داشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا