
تحولی در ابراز هویت زنان که قوانین زیبایی را بازتعریف میکند
تحولی در ابراز هویت زنان که قوانین زیبایی را بازتعریف میکند
شرکت هوش اجتماعی Dynvibe که تخصص دارد در بازاریابی رفتاری و تحلیل نظرات مصرفکنندگان در رسانههای اجتماعی، تجزیه و تحلیل عمیقی از نگرشهای جدید زنان انجام داده است که در نتایج مطالعات انجامشده در زمینههای مختلف نشان داده میشود. این دیدگاه جدید تحولی عمیق در ابراز هویت زنان را آشکار میسازد و چهار انقلاب عمده را معرفی میکند که دینامیکهای مصرف و تعامل را بازتعریف میکند.
Dynvibe به سه منبع داده کلیدی تکیه دارد: دادههای اجتماعی — گفتگوهای آنلاین خودجوش در رسانههای اجتماعی، جستجوها در موتورهای جستجو، و دادههای مربوط به تاثیرگذاران سنتی یا تاثیرگذاران شناختهشده بهعنوان ایجادکنندگان تغییر. بر اساس مطالعات انجامشده برای مشتریانش، این شرکت بر روی دادههای مخاطب زن تمرکز کرده و چهار انقلاب واقعی در حال وقوع را شناسایی کرده است.
“ما در مورد نشانههای نوظهور صحبت نمیکنیم، بلکه در مورد انقلابهای واقعی مصرفکنندگان صحبت میکنیم. بنابراین این مهم است. ما در واقع در مرحلهای از آزادی و قدرتیابی مخاطب زن هستیم. رسانههای اجتماعی نقش کاتالیزور را ایفا کرده و یک حرکت جمعی را به راه انداختهاند.” اینها صحبتهای Audrey Laurent، سرپرست مطالعه است.
اولین انقلابی که شناسایی شده است، “بازپسگیری روایت“ نام دارد که به معنای پایان تابوها در فضای اجتماعی است. گفتگوهای آنلاین نمونههایی از آزادی بیان زنان در موضوعات مختلفی را نشان میدهد که قبلاً سکوت در مورد آنها حاکم بود، مانند سوالات در مورد استانداردهای زیبایی، شیردهی در اماکن عمومی، لذت زنان یا استقلال مالی. این پدیده جهانی بهویژه در کشورهای غربی مشهود است و در آسیا در حال ظهور است، اما آنچه که بیشتر جلب توجه میکند این است که این موضوع مربوط به تمامی نسلها است، همانطور که میتوان از حضور قوی زنان مسنتر که میخواهند آینده را برای نسلهای بعدی تغییر دهند، مشاهده کرد.
“سه نکته در اینجا برجسته است. اول اینکه، زنان برای توصیف واقعیت خود از واژگان بسیار تند و زشتی استفاده میکنند. دوم، احساسات منفی در تمام گفتگوها وجود دارد، از جمله ناامیدی، یأس، خشم یا احساس بیعدالتی. این نشان میدهد که وضعیت آنها دیگر قابل قبول نیست و این همان مرحلهای است که قبل از بازگشت مجدد رخ میدهد. در نهایت، هیچ استثنائی از نظر فضاهای آنلاین وجود ندارد، چه در رسانههای اجتماعی و چه در انجمنهای تخصصی,” Laurent اضافه میکند.
انقلاب دوم “بازتعریف تابآوری“ است که به این حقیقت اشاره دارد که زنان میفهمند تنها نیستند. از آنجا که از روایت برندها و بیاحترامیهای حرفهای در حوزه بهداشت در مسائل مانند قاعدگی یا یائسگی ناامید شدهاند، متوجه میشوند که میتوانند با هم راهحلهایی برای رفع نیازهای خود پیدا کنند.
این آگاهی شروعی است برای بازپسگیری کنترل آنها: “بازگرداندن کنترل“ انقلاب سوم است — این همان تخصصیابی مخاطب زن است. این انقلاب با تمایل بیشتر زنان به تصمیمگیری آگاهانه مشخص میشود. آنها تحقیقات انجام میدهند، به دنبال اطلاعات تخصصی میگردند و برای یافتن راهحلهای اثباتشده به جامعه آنلاین تکیه میکنند. این جستجو برای دانش در تمام جنبههای زندگی آنها، از جمله سلامت، زیبایی و رفاه خود را نشان میدهد.
“برندها اکنون تحت نظر قرار میگیرند، بهویژه در مورد محتوای علمی و جزئیات نحوه عملکرد محصولات و فواید واقعی آنها. این تخصص فزاینده آنها را به حذف موانع بین دنیای مختلف میکشاند و راهحلهای متنوعی را در روتینهایشان یکپارچه میکنند. به عنوان مثال، آنها محصولات آرایشی، مکملهای غذایی، ورزش و مدیتیشن را برای رسیدن به یک هدف زیبایی ترکیب میکنند. آنها اکوسیستمهایی از راهحلها را در دنیایهای مختلف پیادهسازی میکنند. این گستره رقابتی برندها را گسترش میدهد، اما در عین حال، یک فرصت عظیم برای برندهایی است که میتوانند یک دیدگاه جامعتری از زنان را ارائه دهند.” Laurent توضیح میدهد.
در نهایت، انقلاب چهارم “بازآتش زدن راهنمایی“ نام دارد. این انقلاب شامل حمایت از جامعه است و تغییر در مکانیزمهای تأثیرگذاری را به همراه دارد. زنان از یکدیگر حمایت میکنند و آنچه دیگران بیان میکنند را ارج مینهند.
“برخی برندها قبلاً سعی کردهاند این را تجسم کنند، زیرا برای آنها ضروری است که این انقلابها را درک کنند و مخاطب زن را جذب کنند. این همچنین برای برندها از نظر آزادی در بیان یک فرصت است، بنابراین آنها هرگونه شیرینسازی را حذف میکنند، احساس گناه را سرکوب میکنند و حقیقت را بیان میکنند,” Laurent نتیجهگیری میکند.