کت بلیزر چیست؟ چطور کت بلیزر را ست کنیم؟
کت بلیزر یکی از آیکانیک‌ترین لباس‌هایی است که در طول سال‌ها تکامل یافته و به یکی از عناصر اصلی در کمد لباس آقایان و خانم‌ها تبدیل شده است. این بلیزر که در اصل بخشی از لباس یک کلاب ورزشی بود، از ریشه‌های خود فراتر رفته و به نمادی از لباس‌های smart-casual تبدیل شده است. امروزه به دلیل تطبیق پذیری و توانایی آن در شیک‌تر دیده شدن هر استایلی مورد تحسین قرار می‌گیرد.

کت بلیزر نوعی ژاکت به‌حساب می‌آید که مانند کت در کت و شلوارهای کلاسیک است اما برش معمولی‌تری دارد. بر خلاف کت‌های کت و شلوار، بلیزرها با یک شلوار همسان تولید نمی‌شوند که ظاهری غیررسمی‌تری به آن‌ها می‌دهد. کت یقه بلیزر معمولاً به سبکی از کت بلیزر اطلاق می‌شود که طرح یقه مشخصی دارد. ست کردن بلیزر یک هنر است که نیاز به تعادل بین استایل رسمی و استایل شخصی دارد. نکته کلیدی این است که به تناسب بقیه لباس‌ها، پارچه و رنگ بلیزر توجه کنید. برای داشتن ظاهری رسمی، یک کت پشمی رنگ تیره را با شلوارهای دوخت و کراوات ست کنید. برای یک استایل اسمارت-کژوال، یک بلیزر را می‌توان روی یک پیراهن مردانه با شلوار راسته یا شلوار جین تیره پوشید. شما همچنین می‌توانید برای داشتن ظاهری شیک و حرفه‌ای، بلیزر را با دامن یا پیراهن ست کنید.

 

تصویر دو خانم با بلیزر و شلوار جین

 

ست کردن بلیزر
کت بلیزر یک لباس همه کاره است که می‌توان آن را به روش‌های مختلفی برای مناسبت‌های مختلف استایل کرد. در این‌جا چند نکته اضافی در مورد نحوه ست کردن بلیزر آورده شده است:

کت بلیزر به عنوان لباس
یک بلیزر بلند سایز بزرگ را می‌توان به عنوان یک لباس مینی مدل کرد. یک کمربند برای مشخص کردن کمر خود اضافه کنید یا برای پوشش بیشتر زیر آن شلوارک بپوشید.

 

استایل‌های مختلف با بلیزر

 

چگونه یک ظاهر شیک با بلیزر کوتاه بسازیم؟
بلیزرهای کوتاهی که فقط تا باسن می‌آیند، برای ایجاد یک سیلوئت پیچیده با روکش مدرن مناسب هستند. آن‌ها بیش‌تر بر کمر تأکید دارند و با استایل مناسب می‌‍‌‌توانند توهم قد را ایجاد کنند و شما را قد بلندتر نشان دهند. این بلیزر در همه چیز از استریت استایل گرفته تا استایل‌های بیزنس کژوال استفاده می‌شود.

کراپ بلیزرها با شلوارهایی که قد بلند یا متوسطی دارند و حداقل بالای مچ پا می‌افتند و راسته هستند، بهترین ست می‌شوند. این به جذابیت آن سیلوئت پیچیده کمک می‌کند. یک بلوز زنانه یقه اسکی یا تی‌شرت زنانه درجه یک را درون شلوار بگذارید تا ظاهری مرتب داشته باشید؛ یا پیراهنی را انتخاب کنید که کمی بلندتر از کمر شلوار باشد تا استایلی زیبا داشته باشد. هم ‌چنین برای داشتن ظاهری زیباتر می‌توان کت بلیزر را با شومیز یا تاپ سفید و مشکی ست کرد.

 

تصویر دختری با کراپ بلیزر

 

بلیزر و شلوار جین
یکی از ترندهای کلاسیک کت بلیزر، ترکیب آن و شلوار جین است. این ظاهر برای ایجاد یک استایل کژوال یا اسمارت کژوال بهترین است. این یک ست عالی برای رفتن به موزه، قرار معمولی یا یک روز بیرون رفتن با دوستان است. برای کارآمد کردن این استایل، تناسب مهم است. شلوار جین‌هایی را انتخاب کنید که اندکی راحت باشند، نه خیلی تنگ یا گشاد. آن‌ها را با بلیزر مورد علاقه خود و یک تی‌شرت یقه خدمه، لباس مجلسی ابریشمی یا بلوز یقه اسکی ست کنید. کفش‌ها نیز بسیار مهم هستند. کتونی‌های سفید ظاهری غیررسمی خیابانی ایجاد و کفش‌های پاشنه کوتاه ظاهر را شیک می‌کنند. این استایل را با جواهرات مورد علاقه خود و یک کمربند بپوشید.

 

تصویری از ۳ استایل مختلف با کت و شلوار جین

 

چگونه با شلوارک کت بلیزر بپوشیم؟
ست کردن یک کت بلیزر با شلوارک ممکن است غیر قابل درک به نظر برسد، اما با استایل مناسب می‌تواند گزینه‌ای مناسب تابستان باشد. ترکیب شلوارک و بلیزر برای مجالس تابستانی به جای لباس‌های اداری بهترین است. مهمانی‌های تولد، مهمانی‌های استخر و یا مهمانی‌های دوستانه همگی مناسبت‌هایی هستند که می‌توانید با این استایل در آن‌ها ظاهر شوید. برای این لوک، به سراغ یک کت کوتاه و مناسب بروید. کفش‌های کتانی سفید کلاسیک به این ظاهر منحصربه‌فرد، ظاهری ساده‌تر می‌بخشد.

چگونه کت های چهارخونه را استایل کنیم؟
بلیزر چهارخونه یک قطعه فوق‌العاده برای هر کمد لباسی است. برای داشتن ظاهری شاداب و آماده، یک کت چهارخانه با ساختار آزاد را با دامن تا زانو و جوراب‌هایی با رنگ‌های خنثی ست کنید. یک کیف دستی کوچک، عینک‌های قاب فلزی و جواهرات ظریف این ظاهر را بیش از حد تصورتان زیبا می‌کند. به‌عنوان جایگزینی برای دامن، شلوارهای پشمی می‌توانند ظاهر حرفه‌ای‌تری داشته باشند.

کت بلیزر مناسب هر فصل
آب و هوا نیز در انتخاب کت مهم است. در آب و هوای گرم‌تر و در تابستان، بلیزرهای تولید شده از مواد سبک‌تر مانند کتان و نخ ایده‌آل هستند زیرا امکان تنفس را فراهم می‌کنند. رنگ‌های روشن نیز برای ماه‌های گرم مناسبند. سعی کنید یک بلیزر راه راه ترکیبی کتان را با یک تی‌شرت سفید و یک شلوار زنانه پارچه‌ای ست کنید تا ظاهری مناسب برای دفتر یا یک مهمانی تابستانی داشته باشید.

ترکیبات سنگین پشم و ترمه برای گرم نگه داشتن، بدون ایجاد حجم زیاد برای ماه‌های زمستان عالی هستند. یک بلیزر کشمیر به رنگ آبی آسمانی، طراوت خنکی را به لباس زمستانی شما می‌بخشد. آن را با شلوار تیره و یک پیراهن یقه اسکی سفید ست کنید تا ظاهری شیک برای محیط کار داشته باشید؛ که به راحتی به یک لباس شام بعد از کار با چند اکسسوری تبدیل می‌شود.

موقعیت‌های مختلف و انتخاب درست کت بلیزر
هنگامی که به دنبال کت زنانه می‌گردید، برای رسیدن به استایل عالی باید چند نکته را در نظر گرفت. آستین بلیزر باید فقط تا استخوان مچ بیفتد تا ساعت یا دستبند فقط قابل مشاهده باشند. علاوه بر این، بلیزر باید در قسمت پشتی صاف بایستد و بالای آستین از جایی شروع شود که شانه به طور طبیعی به پایان می‌رسد. اگر کت بلیزر از سر شانه‌ها خیلی پهن‌تر باشد، می تواند ظاهری شبیه دهه ۸۰ ایجاد کند. کمر بلیزر باید کمی باریک شود و بدن را به آرامی بغل کند. وقتی دکمه‌ها را بستید، هنگام ایستادن، نباید از سمت دکمه‌ها فشاری حس کنید. در ادامه چند نمونه از موقعیت‌های مختلفی که در آن می‌شود از بلیزر استفاده کرد را می‌خوانید.

کت بلیزر مناسب محیط کار
لباس کار لازم نیست کسل‌کننده باشد. می‌توان ظاهری حرفه‌ای ایجاد کرد که هم مد روز و هم مناسب محل کار باشد. برای اکثر صنایع، رنگ‌های خنثی و الگوهای ظریف مناسب‌ترین هستند. همان‌طور که برای صنایعی که مربوط به لباس است یا در آن خلاقیت زیاد وجود دارد شما نیز مجبورید خلاقانه‌تر لباس بپوشید. یک بلیزر برای محل کار باید به‌خوبی روی بدن‌تان قرار گیرد، کمی از ناحیه کمر به داخل کشیده شود و به استخوان مچ برسد. از بافت‌های شلوغ و کت‌های چاپ شده جنجالی خودداری کنید. برای داشتن ظاهری تازه، زنانه و حرفه‌ای، یک کت کشمیر را روی دامن نوک‌مدادی تا روی زانو با چاپی ظریف بپوشید. یک پیراهن سفید بپوشید و با کفش‌های‌ پاشنه بلند هم‌رنگ ست کنید. چکمه‌های پاشنه کوتاه را با جوراب‌های ابریشمی در ماه‌های زمستان امتحان کنید یا دامن را با شلوار مشکی و کمربند تعویض نمایید. با یک ژاکت مناسب، این ظاهر به‌راحتی می‌تواند برای یک مهمانی شام مناسب باشد.

 

عکس استایل‌های رسمی با بلیزر

 

استریت استایل یا لباس‌های روزمره
برای رویدادهای غیررسمی، کت بلیزر زنانه بدون پترن در رنگ‌های روشن برای تابستان مناسب هستند. اگرچه بسیاری از بلیزرها را می‌توان برای موقعیت‌های غیررسمی پوشید، اما مناسبت‌های غیررسمی فرصت خوبی برای آزمایش رنگ‌ها، الگوها و پارچه‌های مختلف هستند؛ برخلاف موقعیت‌های رسمی که بهتر است حدالامکان از کت‌های بدون طرح و با رنگ‌های خنثی استفاده کرد. یک ژاکت راه راه روشن را با یک لباس تابستانی و کفش پاشنه بلند ست کنید تا ظاهری شیک مانند دختران فرانسوی داشته باشید. از طرف دیگر، شلوار جین تیره با کت بلیزر گشاد مشکی، شما را شبیه دانشجوهای آکسفورد می‌کند. کفش‌های لوفر، کفش‌های آکسفورد یا چکمه‌های چلسی و لوازم جانبی را با قطعاتی از جواهرات ظریف نقره‌ای یا طلایی امتحان کنید.

 

تصویر استایل‌های غیر رسمی

 

از طرف دیگر، برای مسابقه‌ها یا مهمانی‌های تابستانی، یک کت قرمز یا صورتی پررنگ با کراپ سفید و جواهرات ظریف مطمئناً شما را بسیار خوش‌تیپ می‌کند. با شلوار جین، تی‌شرت سفید، کت بلیزر و رژ لب قرمز، چشمان همه را روی خود نگه‌دارید. این ظاهر چشم نواز، خلاقیت و شخصیت را بیان می‌کند.

در نهایت باید بگوییم که استایلی با بلیزر بسازید که به شما احساس خوبی بدهد و برای سبک زندگی شما مناسب باشد. با مهارت‌های مناسب، می‌توانید تقریباً برای هر موقعیتی از بلیزرهای‌تان استفاده کنید. کت بلیزر چیزی بیش از یک تکه لباس است. چه برای یک مراسم رسمی و چه برای یک گردش غیررسمی، یک بلیزر به‌درستی انتخاب شده می‌تواند یک استایل معمولی را به چیزی خارق العاده تبدیل کند. آیا در کمد لباس شما جایی برای بلیزر هست؟ استایل مورد علاقه شما با بلیزر کدام است؟