معرفی انواع سرم مو
مو ها یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار بر روی زیبایی ما هستند. برای داشتن ظاهری زیبا باید مو های سالم و شاداب داشته باشیم، و برای داشتن مو های سالم باید از آن ها درست محافظت کنیم. استفاده از سرم مو، یکی از سریع ترین، درست ترین و موثر ترین راه ها برای محافظت از مو ها ست. اما برای دریافت هر چه سریع تر نتیجه ی خوب باید ابتدا مشکل مو های خود را بشناسیم و سپس بر اساس آن به دنبال محصولی برای درمان و محافظت از آن ها برویم. امروزه تعداد زیادی سرم مو با فرمولاسیون جدید در بازار وجود دارند که باعث سردرگمی ما در انتخاب محصولی کار آمد و موثر می شوند. ما در این مقاله قصد داریم تا انواع سرم های مو را بررسی کنیم تا بدانیم برای مشکلات مو هایمان کدام محصول مناسب است. اگر شما نیز نمی دانید که کدام محصول برای مو های شما ساخته شده است، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سرم دو فاز
همان طور که می دانید استفاده از حالت دهنده های مو مانند سشوار، اتو مو و… به مو های شما آسیب های جدی از جمله ریزش، مو خوره و… می رساند. اما استفاده از سرم های دو فاز باعث می شود تا حدی بسیار زیادی از این آسیب ها جلوگیری شود. سرم مو دو فاز یک محصول تقویت کننده و ترمیم کننده است که می توانید پیش از استفاده از حالت دهنده ها از آن استفاده کنید. این محصول یک فاز آب رسان و مغذی و یک بافت سیلیکون دارد، که باعث ترمیم، نرمی و لطافت و محافظت از مو ها می شود.

سرم های دو فاز حاوی هیچ گونه ماده مضر و شیمیایی نیست؛ و به طور کلی روغن سیلیکون ماده اصلی تشکیل دهنده آن است. بنابراین باعث درخشندگی و خوش حالتی مو ها می شود و از وز شدن آن ها جلوگیری می کند. همچنین با ایجاد لایه محافظ از ایجاد الکتریسته ساکن مو ها جلوگیری می کند و باعث حفظ رطوبت مو می شود. از دیگر ویژگی های این محصولات می توان به ابریشمی شدن مو ها، افزایش حجم و نرمی موها، جلوگگیری از شکننده شدن و مو خوره گرفتن مو ها، قابل استفاده بر روی مو های خشک و خیس، محافظت از مو در مقابل آسیب های محیطی و آسیب در هنگام حالت دادن مو و… اشاره کرد.

 

سرم موی دو فاز

 

سرم باز سازی کننده
مو ها یکی از موارد بسیار مهم در زیبایی هستند که اگر آسیب ببینند، به این راحتی ها نمی توانند دوباره سلامت خود را به دست بیاورند. سرم های باز سازی کننده با آب رسانی عمیق به مو ها باعث می شوند تا روند درمان سریع تر صورت گیرد. همچنین این سرم ها با داشتن انواع ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز برای مو ها باعث افزایش کیفیت، نرمی و لطافت، شفافیت مو ها، حجیم تر و پر پشت تر شدن مو ها می شوند. یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم این سرم مو این است که این محصول با آب رسانی و ویتامین رسانی به مو ها به روند باز سازی بافت مو ها کمک می کند.

سرم مناسب برای پیشگیری از موخوره
مو خوره یکی از شایع ترین مشکلات برای مو های شما ست. اگر به دنبال راهی برای درمان مو خوره می گردید؛ وقت خود را بیهوده هدر ندهید! زیرا هیچ درمانی جز کوتاهی مو ها برای مو خوره وجود ندارد. شما می توانید تنها با استفاده از محصولات مراقبتی از وجود مو خوره تا حدودی پیشگیری کنید. سرم های مو که حاوی ویتامین و روغن آرگان هستند، می توانند بهترین محصولاتی باشند که از مو های شما در برابر مو خوره محافظت می کنند. یکی دیگر از ویژگی های بسیار خوب این محصولات این است که استفاده مکرر از آن ها باعث شفافیت و درخشندگی مو ها می شوند. همچنین رطوبت مورد نیاز را به مو های شما باز می گردانند و از خشکی آن ها جلوگیری می کنند.

 

سرم مو مناسب برای جلوگیری از مو خوره

 

سرم ضد ریزش
تقریبا اکثر مردم؛ چه خانم ها و چه آقایان از مشکل ریزش مو رنج می برند. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید؛ سرم های ضد ریزش می توانند ناجی شما باشند. این محصولات به دلیل دارا بودن عصاره های گیاهی و ویتامین های گروه B، از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث رویش مجدد آن ها می شوند. البته هنگامی که می خواهید این محصول را خریداری کنید، توجه داشته باشید که حتما برای ریزش مو ها باشد.

سرم مو محافظت از اشعه
نور خورشید دارای اشعه ای است که هم برای پوست و هم برای مو ها به شدت مضر است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که ساعات زیادی را در زیر نور خوشید به سر می برید؛ سرم محافظ از اشعه یک گزینه عالی برای شما ست. زیرا که اشعه های موجود در نور خورشید باعث آسیب رساندن به مو ها شده و کیفیت آن ها را به مرور زمان تحت تاثیر قرار می دهد. این سرم ها با تشکیل یک لایه محافظتی باعث حفظ رطوبت مو و جلوگیری از خشکی مو ها می شود.

 

سرم مو محافظت از اشعه خورشید

 

سرم مناسب برای مو های رنگ شده
رنگ مو یکی از دلایلی است که می تواند به شدت به مو های شما آسیب برساند. این آسیب ها شامل؛ ریزش مو، مو خوره، وزی و افت کیفیت مو ها می شود. اگر مو های شما بر اثر رنگ های شیمیایی آسیب دیده است؛ بهترین انتخاب این است که برای درمان آن به سراغ سرم مو، برای مو های رنگ شده بروید. این محصول به شما کمک می کند تا نرمی، لطافت و حالت پذیری مو هایتان باز گردد. برای خرید توجه داشته باشید که حتما به سراغ بهترین نوع آن ها بروید.

 

سرم مناسب برای مو های رنگ شده

 

سرم تقویت کننده
به طور کلی مو های ما نیاز به مواد مغذی، آب رسانی، انواع ویتامین ها و پروتئین ها دارد و اگر به آن ها رسیدگی نشود به مرور نازک و شکننده می شوند. برای جلوگیری از بروز این مشکل بهترین انتخاب، سرم های تقویت کننده مو هستند. این محصول حاوی انواع ویتامین ها و ریز مغذی های لازم برای مو ها است که باعث می شوند بافت مو تقویت شده و به طور کلی زیبایی و نشاط را به مو های شما هدیه دهند.

 

سرم تقویت کننده مو

 

ما در این مقاله انواع سرم های مو را مورد بررسی قرار دادیم و دانستیم کدام سرم برای کدام مشکل مویی ما مناسب تر است. حال نظر شما در این باره چیست؟ شما کدام یک از این محصولات را استفاده می کنید یا قصد دارید از آن ها استفاده کنید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.