انواع نیم تنه ها را چگونه استایل کنیم؟
نیم تنه ها یا در واقع تی شرت ها با قد کوتاه اولین بار در دوران جنگ جهانی دوم زمانی که دنیا با بحران پارچه مواجه بوده است دیده شده اند. اولین نیم تنه ها به عنوان لباس ساحل و شنا مورد استفاده قرار می گرفتند. امروزه نیز نیم تنه ها در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند و افراد مختلف بسته به نوع استایل خود از این کراپ ها استفاده می کنند.

شاید این سوال پیش بیاید که امروزه انواع نیم تنه ها را چگونه استایل کنیم؟ و چگونه با نیم تنه استایلی جذاب بسازیم؟ همراه ما باشید تا با استایل کردن این کراپ تاپ های جذاب آشنا شویم.

سال های اخیر بیش از هر سال دیگری شاهد ترند شدن لباس های نیم تنه هستیم. نیم تنه ها یکی از انواع لباس های فانتزی هستند که در زمان های بسیار قدیم به دلیل کمبود پارچه و متریال دوخت لباس، مد شده بودند و افراد زیادی از آن ها استفاده می کردند. اما این روزها بحث مد و علاقه مطرح است. این لباس ها به حدی محبوب هستند که طراحان مد مشهور نیز در سال های اخیر بر روی آن ها بسیار تمرکز کرده اند و می توانیم انواع مختلفی از آن ها را در طرح و رنگ های مختلف مشاهده کنیم.

 

مدل های مختلف نیم تنه

 

نیم تنه چیست؟
نیم تنه‌ها نوعی لباس هستند که تنها قسمتی از نیم تنه بالا را می پوشانند، به عبارتی بخشی از شکم و پهلوها نمایان خواهند شد. این دسته از لباس ها را می توان بر اساس مدل و پارچه در همه موقعیت ها به ویژه فصول گرم پوشید.

 

استایل با نیم تنه

 

انواع نیم تنه
نیم تنه ورزشی
یکی از محبوب ترین انواع نیم تنه در بین دختران جوان و نوجوان، نیم تنه‌های ورزشی هستند. همانطور که از اسمشان پیداست از این مدل کراپ ها در فعالیت های ورزشی استفاده می کنند. این لباس های ورزشی دارای دو لایه و پد در قسمت جلوی لباس هستند.

از پد ها به منظور ثابت نگه داشتن سینه به سمت بالا استفاده می شود که در حین انجام حرکت های ورزشی مانع از افتادگی سینه ها شوند و از آن ها محافظت کنند. نیم تنه های ورزشی دارای بند بوده و غالبا تنگ و جذب هستند و درانواع طرح و رنگ وجود دارند.

نیم تنه های ورزشی از پارچه هایی با قابلیت کشسانی و قدرت جذب عرق بالا تولید می شوند و معمولا خاصیت خشک شدن سریع دارند و از تنفس پذیری و امکان گردش هوای بالایی برخوردارهستند، تا از پوست ورزشکاران در برابر حساسیت و بیماری ها محافظت کنند.

 

نیم تنه ورزشی

 

نیم تنه رسمی
نیم تنه محبوب بعدی کراپ رسمی یا مجلسی است. همانطور که ازاسم این مدل نیم تنه پیدا است، از آن در مراسمات و مجالس به عنوان نوعی لباس مجلسی، استفاده می کنند و در انواع طرح ها و جنس ها موجود هستند.

 

نیم تنه رسمی

 

نیم تنه فانتزی
یکی از بهترین انتخاب ها به خصوص برای افرادی که به استایل دخترانه علاقه زیادی دارند، نیم تنه‌های فانتزی هستند. اگر می خواهید یک استایل کژوال و شیک داشته باشید نیم تنه های فانتزی را فراموش نکنید می‌تواند به خوبی در استایل روزمره شما جا داشته باشد. این نوع کراپ در انواع بند دار، آستین دار، بدون آستین و تاپ طراحی و تولید می شوند.

 

نیم تنه فانتزی

 

نیم تنه هالتر
این مدل نیم تنه فرم سینه را به خوبی نشان می‌دهد و به دلیل طراحی جذاب و قشنگ آن طرفداران زیادی دارد. این مدل نیم تنه نسبت به سایر نیم تنه ها کمی کوتاه تر است. استفاده از بند های نازک، ظاهر ظریف و جذاب، از ویژگی های بارز نیم تنه هالتر است.

 

نیم تنه هالتر

 

نیم تنه جین یا بافت
همان طور که از اسمشان پیداست به دلیل جنس پارچه آن‌ها بهتر است در فصل پاییز یا بهار یا حتی زمستان پوشیده شوند و با انواع کت، کاپشن، دامن‌ها و یا شلوارست شوند.

 

نیم تنه لی و بافت

 

نیم تنه یقه اسکوپ
این نوع نیم تنه ها، در بین انواع نیم تنه ها بسیار پر طرفدار هستند. آستین های این نیم تنه‌ها معمولا بلند هستند و همین موضوع باعث شده تا ظاهر این نیم تنه در عین تضاد، بسیار شیک و جذاب باشد.

اگر قصد دارید از اکسسوری و گردنبندهای شلوغ در استایل خود استفاده کنید، نیم تنه یقه اسکوپ بهترین انتخاب برای شماست.

 

نیم تنه اسکوپ

 

نیم تنه تک بند یا بدون بند
نیم تنه تک بند، یکی از مدل های محبوب بین نوجوان هاست. این مدل زیبا از یک بند در سرشانه برخوردار است که بیشتر مناسب استایل های کژوال است تا رسمی. نیم تنه‌های بدون بند نیزبرای انواع استایل‌ها قابل استفاده‌اند.

نیم تنه بروکارت یا آستین دار
مهمترین ویژگی نیم تنه بروکارت، آستین دار بودن این سبک از نیم تنه زنانه است وبرای کسانی که بازوهای توپری دارند می تواند انتخاب مناسبی باشد.

معمولا نیم تنه بروکات در استایل‌هایی با رنگ های متنوع و طرح گل بر روی آن بیشتر دیده می‌شوند. کراپ‌ها یا نیم تنه‌های بروکات، از مدل های قدیمی به شمار می روند که امروزه دوباره مورد توجه قرار گرفته ‌اند و طرفداران خاص خودشان را دارند. این مدل نیم تنه ظاهری کلاسیک داشته و عموما با پارچه ظریف و ابریشمی تولید می شود.

امروزه دنیای مد به گونه ای است که نمی توان برای آن حد و مرز خاصی تصور کرد، از این رو ما شاهد تنوع بالای نیم تنه‌ها هستیم که بسیاری از آن ها در هیچ دسته بندی جای نمی گیرند و در عین حال زیبا و جذاب هستند.

 

نیم تنه بدون استین و با استین

 

چگونه نیم تنه‌ها را استایل کنیم؟
نیم تنه‌ها بسته به اینکه چه مدلی دارند می توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند، معمولا کراپ ها در فصول گرم استفاده بیشتری دارند، و از آن جایی که بسیار راحت هستند گزینه ای عالی برای اوت فیت های روزانه ما به شمار می روند.

یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت کراپ تاپ‌ها که ذکر کردیم کاربردی بودن آن ها بود. برای یک قرار ملاقات خاص و یا برای دورهمی‌های دوستانه در روزهای گرم تابستان می ‌توانند بهترین انتخاب باشند. اما کراپ تاپ‌ها را با چه چیزی بپوشیم تا ظاهری شیک و جذاب داشته باشیم؟

نیم تنه و شلوار یا شلوارک جین
اگر جزو آن دسته از بانوان ساده پسند هستید و به استایل کژوال علاقه مندید می توانید نیم تنه را همراه با شلوار جین با قد بلند یا کوتاه ست کنید تا ظاهری شیک و زیبا داشته باشید. پیشنهاد ما برای روزهای گرم تابستان کراپ رنگ روشن یا سفید با شلوارک جین است.

 

استایل نیم تنه و جین

 

نیم تنه و دامن بلند با کوتاه
همراه با کراپ تاپ دامن بلند را امتحان کنید. دامن بلند نخی و کراپ تاپ اجازه می دهند که با رنگ ‌ها و طرح ‌ها بازی کنید. اگر دامن شما طرح دار یا رنگارنگ است، می توانید از نیم تنه ساده و تک رنگ استفاده کنید. در روزهای گرم تابستان بهتر است نیم تنه ‌ها را با دامن کوتاه به همراه صندل یا کفش کتونی ست کنید.

 

استایل دامن و نیم تنه

 

نیم تنه و استایل رسمی
اگر به دنبال این هستید که نیم تنه را در موقعیت رسمی بپوشید، می ‌توانید کراپ تاپ را با انواع کت ها مخصوصا کت‌ های یقه انگلیسی ست کنید. بنابر این برای داشتن ظاهری رسمی و کلاسیک نیم تنه را با کت و شلوارهای رسمی و یا کت و دامن ست کنید.

نیم تنه ‌ها همراه با دامن ‌های تنگ و یا خمره‌ای میدی بسیار شیک و جذاب به نظر می رسند. و بهترین انتخاب برای قرار های رسمی هستند.

همان طور که گفته شد نیم تنه ها را می توان به صورت رسمی نیز استایل کرد، اما در صورتیکه آیتم مناسبی برای ست کردن با آن انتخاب شود. به طور مثال برای یک مراسم رسمی می توانید کراپ تاپ سفید همراه با شلوارهایی از جنس کرپ، با مدل های پیلی دار و یا بدون پیلی در رنگ های سفید، مشکی و کرم ست کنید.

 

استایل نیم تنه و کت

 

نیم تنه و کت جین و پیراهن
نیم تنه ها در انواع مدل ها و خصوصا مدل های بدون آستین یا سرشانه بهترین انتخاب برای زیر کت های جین یا انواع پیراهن ها هستند و انتخاب اکثر خانم ها در فصل بهار به حساب می آیند.

 

نیم تنه و پیراهن

 

یکی از محبوب ترین نیم تنه ها در سال های اخیر نیم تنه سفید است. این کراپ گزینه بسیار کاربردی برای مهمانی ها، مجالس و دورهمی های دوستانه است. نیم تنه سفید را با انواع شلوار جین برای استایل کژوال و با شلوار کرپ پیلی دار و یا بدون پیلی، برای استایل های کلاسیک و مجالس خود بپوشید. نیم تنه سفید و مشکی به دلیل کاربردی بودن آن‌ها یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها در کمد لباس هر خانم شیک پوشی هستند و به راحتی با استایل‌های مختلف ست و هماهنگ می‌شوند و برای خانم ها در انواع سایز ها قابل استفاده هستند.

شما چطور طرفدار چه مدل و چه رنگ نیم تنه‌ای هستید؟