اصول و قوانین استایل کردن با پترن راه راه چگونه است؟
لباس های راه راه از قرون وسطی که مورد استفاده در پوشاک زندانیان، جلادان و دلقک ها بود، رایج شد. و به همین دلیل در فرهنگ غرب معنای منفی داشت و به راحتی قابل پذیرش نبود. پس از آن که ملکه ویکتوریا یک لباس راه راه ملوانی برای پسرش انتخاب کرد، ذهنیت همگان نسبت به این پترن تغییر کرد و این طرح راه راه آبی و سفید به یک طرح رایج و معمول در لباس دریانوردان و ملوانان تبدیل شد.

لباس هایی با پترن راه راه در طول چند سال گذشته به یک عنصر اصلی محبوب در بسیاری از کمد لباس ها تبدیل شده است. چرا که لباس های راه راه با تنوع بسیار بالایی که در رنگ و طرح دارند، مناسب با هر رویدادی خواهند بود.

از آیتم های راه راه می توانید از یک روز در دفتر گرفته تا شب و بیرون از منزل با دوستان یا یک پیاده روی صبحگاهی استفاده کنید. در این مقاله شما به راحتی یاد می گیرید که کدام آیتم راه راه را با چه آیتم دیگری و چگونه ست می شود.

اصول استایل کردن با پترن راه راه
لباس های راه راه یکی از ضروری ترین آیتم های کمد لباس هر کسی است. لباس های راه راه هیچ وقت از مد نمی افتد و اگر اصول پوشیدن و استایل کردن آن را رعایت کنید می توانید بسیار شیک و خوش استایل باشید. در ادامه این مطلب اصول کلی استایل با لباس های راه راه را برای شما بیان خواهیم کرد و ایده های جذاب را به شما پیشنهاد می کنیم. با ما همراه باشید.

 

تیشرت بیسیک راه راه

 

شکل بدنی (body shape)
تصور غلطی که درباره ی لباس های راه راه وجود دارد این است که این لباس ها اندام افراد را پهن تر و درشت تر از واقعیت نشان می دهند. در این مورد باید به این نکته توجه داشته باشید که در استایل با لباس های راه راه تعادل کلید اصلی است. طرح راه راه از نظر بصری ویژگی های منحصر به فرد و خاصی دارد چون با جهت خطوط عمودی و افقی می تواند چشم را به حالت دلخواه حرکت دهد و خطای دید ایجاد کند و در نهایت باعث شکل گیری اندام شما شود. با استفاده از این خطای دید شما می توانید در استایل تان بازی کنید و اندام تان را متعادل تر نشان دهید. رعایت نکات و اصول زیر به شما در داشتن استایل متعادل و زیبا با پترن راه راه کمک شایانی خواهند کرد:

• راه راه های افقی و پهن بدن شما را بزرگ تر از حد واقعی خود به نمایش می گذارد و زمانی می توانید از آن استفاده کنید که بخواهید بر پهنای برخی قسمت های بدن مانند سینه و باسن تاکید کنید. برای آقایان به خصوص اگر می خواهند چهار شانه تر به نظر برسند پوشیدن راه راه های افقی می تواند بسیار کار آمد و موثر باشد.

 

پترن راه راه افقی و پهن

 

• اگر می خواهید باریک تر و بلند تر به نظر برسید لباس هایی که راه راه عمودی و باریک دارند بهترین و مناسب ترین انتخاب برای شما هستند. این طرح های مدرن شما را کشیده تر از حالت عادی نشان می دهد. نکته ی قابل توجه آن است که ترکیب لباس های اورسایز در قسمت بالاتنه با پترن راه راه ایده ی جالبی نیست و پیشنهاد می کنیم لباس های جذب و فیت بپوشید تا یک استایل چشم گیر و جذاب داشته باشید.

• برای باریک تر نشان دادن کمرتان هم می توانید دکمه های پیراهن یا کت خودتان را باز بگذارید و زیر آن یک تی شرت یا یک تاپ با راه راه عمودی و باریک بپوشید تا با ایجاد خطای دید به نتیجه ی مطلوب باریک نشان دادن کمر خود برسید.

راه راه های رنگی
ذهنیت اولیه بسیاری از مردم از لباس های راه راه، لباس هایی با نوار های سیاه و سفید و یا لباس هایی با زمینه سفید و مشکی و راه راه های رنگی است. در حالی که لباس های راه راه رنگی جذابیت و زیبایی خاصی دارند. کافی است اصول ست کردن این لباس ها را بشناسید و درست ست کنید. برخی از راه راه ها از دو رنگ و برخی دیگر از ترکیب چند رنگ تشکیل شده اند. اگر در استایل تان از راه راه های رنگی استفاده می کنید، پیشنهاد ما به شما این است که لباس های دیگر و اکسسوری هایتان را از رنگ های خنثی مثل مشکی، سفید و برنز انتخاب کنید تا رنگ لباس راه راه به زیبایی خود را نشان دهد.

برای ساخت یک استایل جذاب و هیجان انگیز با پترن های راه راه رنگی می توانید رنگ های متضاد باهم را امتحان کنید که یک انتخاب جسورانه است. در تابستان پیراهن های زنانه و مردانه با این ترکیب رنگی متضاد بسیار پرطرفدار هستند و ایده ی جذابی خواهد بود.

اگر به دنبال استایل هایی هستید که محافظه کارانه ترند ترکیب زمینه سفید با راه راه های رنگی مانند قرمز و سبز را امتحان کنید.

 

لباسی با پترن راه راه رنگی

 

راه راه های کلاسیک
با همه ی جذابیت های راه راه های رنگی، راه راه های سیاه و سفید کلاسیک همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده اند. نکته ی قابل توجه در استفاده از استایل کلاسیک پترن راه راه این است که نباید بگذارید کل لوک شما سیاه و سفید شود و جایی از استایل تان باید کمی رنگ داشته باشد. برای مثال کفش و خرج کار لباس تان را رنگی انتخاب کنید تا زیبایی و جذابیت ظاهرتان تکمیل شود.

حفظ تعادل در پوشیدن لباس های راه راه
اگر می خواهید به سبک کاملا هوشمندانه با لباس های راه راه استایل کنید، باید تعادل را رعایت کنید. لباس های راه راه خیلی به چشم می آیند؛ بنابراین نباید آیتم ها و اکسسوری های دیگر را ساده نگه دارید. این کار استایل شما را از حالت تعادل خارج می کند. کمی طرح و بافت در بخش های دیگر به شما در ساختن یک استایل متعادل کمک می کند.

برای مثال اگر در قسمت بالاتنه یک تاپ راه راه می پوشید بهتر است با یک شلوار جین آبی کم رنگ ست کنید. باید حداقل یک آیتم دیگر از لباس های شما به جز لباس راه راه جلب توجه کند.

آیتم های دیگر در استایل با پترن راه راه ساده باشند!
در پاراگراف قبلی بیان شد برای حفظ تعادل در استایل های راه راه، حداقل یکی از لباس های دیگر باید توجه را به خود جلب کند. کاملا برعکس! لباس ها و اکسسوری های دیگر در استایل نباید به گونه ای باشد که لوک کلی را شلوغ کنند. خیلی کم پیش می آید که ترکیب پترن راه راه با پترن های دیگر جذاب شود.

برای مثال اگر کت و شلوار راه راه را انتخاب کردید بهتر است کفش هایتان ساده و با رنگ خنثی باشد و یا اگر یک پیراهن بلند راه راه پوشیدید، می توانید با یک کت چرم یا جین استایل کنید تا حجم راه راه لوک نهایی شما را کم کند.

راه راه های متفاوت در استایل
پترن های راه راه طرح های بسیار متنوعی دارند. برخی از آن ها نوار های پهن و برخی دیگر نوار های نازک تشکیل داده اند؛ و در بعضی مواقع نوار های پهن و نازک باهم ترکیب شده اند. پترن های راه راه به عمودی، افقی و مورب تقسیم می شوند. اگر نمی پسندید که کل لباس شما راه راه باشد می توانید مدلی را انتخاب کنید که فقط در قسمتی از لباس راه راه دارند. پترن های دیگری هم از راه راه وجود دارند که پیچیده هستند و الگوی خطی استانداردی ندارند و در نهایت شما تصمیم می گیرید کدام مدل برای شما بهتر است.

 

راه راه های مختلف در یک آیتم

 

ترکیب طرح های راه راه
یکی از هیجان انگیز ترین و جسورانه ترین ایده برای استایل های راه راه، ترکیب انواع پترن های راه راه با یکدیگر است. برای مثال می توانید یک بلوز با طرح راه راه افقی را با یک شلوار با طرح عمودی در قسمت پایین تنه ست کنید. این یک استایل بسیار خاص و منحصر به فرد خواهد بود. اگر نسبت به این استایل علاقه دارید بهتر است بدانید که آیتم هایی را باهم ترکیب کنید که طرح هایی ساده داشته باشند تا لوک شما بیش از حد شلوغ نشود.

 

ترکیب طرح های راه راه در یک استایل

 

طرح های راه راه را می توان حتی با طرح های دیگر ترکیب کنید و ترکیب های خلاقانه و جسورانه ابداع کنید. یک یا چند آیتم طرح دار انتخاب کنید و با توجه به هماهنگی رنگ ها آن ها را با آیتم های راه راه استایل کنید و یک ست جذاب بسازید.

اگر محافظه کارانه تر می خواهید این استایل را داشته باشید، می توانید آیتم راه راه را سفید مشکی انتخاب کنید و با دیگر طرح ها ترکیب کنید. طرح های غیر راه راه مانند: چهارخانه، خال خالی، گل دار و … .

به عنوان یک ایده هم می توان آیتم های هم رنگ طرح دار را در استایل مونوکروم با یکدیگر ترکیب کرد و استایلی خلاقانه و جذاب ساخت.

 

ترکیب راه راه با طرح های دیگر در یک استایل

 

پترن راه راه در سبک های پوششی مختلف
می توان گفت این پترن به راحتی با هر نوع سبک پوششی خودش را وفق می دهد و طرفداران زیادی در تمامی سبک ها دارد که در ادامه به اصول ست کردن پترن راه راه در سبک های مختلف می پردازیم:

سبک مینیمال و کلاسیک
برای علاقه مندان به سبک های مینیمال و همچنین کلاسیک پیشنهاد می شود به سراغ طرح های ساده تری از راه راه بروند و آن ها را با آیتم های خنثی ترکیب کنند و یک استایل بی نقص و جذاب خلق کنند. برای نمونه یک شومیز راه راه مشکی و سفید در کنار یک کت بلیزر مشکی یک ترکیب درجه یک و شیک برای کلاسیک پسندان رقم خواهد زد که در عین حال مینیمال هم هست.

برای استایل های کلاسیک مردانه هم می توانید کت و شلوار راه راه را با یک پیراهن ساده ترکیب کرد.

 

استایل کلاسیک با پترن راه راه

 

سبک کژوال
برای کسانی که به استایل کژوال علاقه مندند، پیراهن نخی راه راه بهترین گزینه برای داشتن یک استایل راحت و در عین حال زیبا و جذاب است. مانتو ها و پیراهن های نخی روشن راه راه برای خانم ها یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت یک استایل بی نقص کژوال در تابستان خواهد بود.

 

استایل کژوال با راه راه

 

سبک آوانگارد
استایل های هنری و همچنین آوانگارد با اینکه همه پسند نیستند، اما به راحتی می توان با پترن راه راه به زیبایی و جذابیت آن افزود. استفاده از راه راه های چند بعدی و ترکیبی با توجه به ویژگی های خاصی که دارند، می توانند یک گزینه ی متفاوت و جذابی برای شما باشند.

 

استایل آوانگارد با راه راه

 

سبک بوهو
اگر به استایلی با سبک بوهو علاقه دارید به سراغ پترن های راه راه رنگی بروید و این طرح های شلوغ را با دیگر آیتم های بوهو ترکیب کنید و از جذابیت استایل رنگارنگ خود لذت ببرید.

 

استایل بوهو با راه راه

 

جذابیت هر لباس در هر استایل به این که چطور آن را بپوشید و چطور با دیگر لباس ها و اکسسوری ها ست کنید، بستگی دارد. البته که قوانین سختی هم ندارد و مهم تر از همه این است که خودتان احساس راحتی کنید. با توجه به این اگر می خواهید شیک تر از همیشه به نظر برسید، بهتر است برخی از این اصول و نکات ساده را رعایت کنید و در استایل خود بگنجانید.

اکسسوری های راه راه و قوانین آن
برای داشتن یک استایل با پترن راه راه نیازی نیست حتما یک لباس سراسر راه راه بپوشید که خطوط افقی پهنی دارد! می توانید فقط با استفاده از یک اکسسوری راه راه برای خود یک استایل راه راه جذاب بسازید.

اکسسوری های راه راه تنوع زیادی در بازار دارند. مخصوصا برای کسانی که نگران این موضوع هستند که لباس های راه راه شکل اندام آن ها را بد جلوه می دهد، می توانند به جای آن از اکسسوری های راه راه کمک بگیرند که تاثیر مستقیمی بر شکل اندام آن ها نمی گذارد.

کیف، کفش، عینک آفتابی و اسکارف بهترین گزینه برای ساختن استایل راه راه هستند. فقط این نکته فراموش نشود که بخش های دیگر استایل خود را ساده تر انتخاب کنید تا اکسسوری خود را نشان دهد.

 

اکسسوری های راه راه

 

سخن پایانی
برای اینکه انتخاب درست تری از استایل راه راه با توجه به اندام تان داشته باشید که بدن شما را متعادل تر نشان دهد به اصول و روش ست کردن پترن راه راه توجه کنید. البته اینکه از میان این طرح ها چه نوع آیتمی را انتخاب کنید و چگونه آن را ست کنید به سلیقه و استایل شخصی شما بستگی دارد. برای اینکه بتوانید راحت تر انتخاب کنید می توانید از پیشنهادات ارائه شده در این مطلب الهام بگیرید و استایل های جذاب و دوست داشتنی با پترن راه راه داشته باشید.

مقاله قبلی
آشنایی با ترندهای پاییز ۱۴۰۲ و آیتم های مهم و مصرفی برای پیروی از ترند
مقاله بعدی
معرفی سایت اچ اند ام H&M
آخرین محصولات
بلوز تریکو پارامیس
بلوز تریکو پارامیس
۵۹۸,۰۰۰ تومان
۳۵۸,۸۰۰ تومان
تاپ هلسا
تاپ هلسا
۸۸۸,۰۰۰ تومان
۵۳۲,۸۰۰ تومان
دامن هیوان
دامن هیوان
۷۲۹,۰۰۰ تومان
۴۳۷,۴۰۰ تومان
شلوار شهرزاد ۱۰۰
شلوار شهرزاد ۱۰۰
۱,۷۸۸,۰۰۰ تومان
۱,۰۷۲,۸۰۰ تومان
بلوز گلوریا
بلوز گلوریا
۷۹۹,۰۰۰ تومان
۴۷۹,۴۰۰ تومان
شومیز آیریس
شومیز آیریس
۱,۱۸۰,۰۰۰ تومان
۷۰۸,۰۰۰ تومان
شلوار شهرزاد
شلوار شهرزاد
۱,۵۸۸,۰۰۰ تومان
۹۵۲,۸۰۰ تومان
جستجو
جستجو در مقالات
دسته بندی مقالات
دسته بندی نشده
طراحی
هنر
صنعت مد
عمومی
مقالات علمی
پیشنهاد برنس
مناسبت
استایل
شستشو
مد و فشن روز