
یورومانیتور: در سال ۲۰۲۶، مصرفکنندگان به دنبال اصالت و سادگی هستند
این شرکت فعال در حوزه هوش بازار و تحلیل دادهها، چشمانداز خود را از روندهای برتر مصرفکنندگان جهانی برای سال ۲۰۲۶ منتشر کرده است. طبق گزارش یورومانیتور اینترنشنال، اصالت، رفاه و راحتی در هسته انتظارات رو به رشد مصرفکنندگان قرار دارند.
در شرایطی که مصرفکنندگان تلاش میکنند انتظارات خود را با فشارهای ناشی از هزینههای زندگی متعادل کنند، این شرکت اطلاعاتی و تحلیلی بازار، چندین تغییر اساسی در رفتار مصرفکننده برای سال ۲۰۲۶ را آشکار کرده است.
آلیسون آنگوس، رئیس نوآوری در یورومانیتور اینترنشنال ، گفت : « آینده رفتار مصرفکننده با تمایل به راحتی، ابراز وجود و راهحلهای پیشرفته برای سلامتی مشخص میشود که ناشی از نیاز به اصالت و سادگی در جهانی است که به طور فزایندهای پیچیده میشود. »
چهار روند جهانی
این شرکت در گزارش «روندهای مصرفکننده جهانی ۲۰۲۶» خود ، چهار روند اصلی را شناسایی کرده است که انتظار میرود رفتار مصرفکننده جهانی را هدایت کنند.

منطقه آسایش
طبق گزارش یورومانیتور اینترنشنال، مصرفکنندگان در بحبوحه نوسانات جهانی به دنبال راحتی و سادگی هستند. در محیطی جهانی که ۵۸ درصد از مصرفکنندگان میگویند روزانه استرس متوسط تا شدید را تجربه میکنند.
برای برآورده کردن انتظارات آنها، کسبوکارها باید محصولات و خدماتی را توسعه دهند که راحتی ارائه دهند، اعتماد به نفس را افزایش دهند، زندگی را ساده کنند یا تعادل را ارتقا دهند و بر اطمینان خاطر عاطفی تأکید کنند، به عنوان مثال از طریق مواد طبیعی و سالم.

به شدت فیلتر نشده
مصرفکنندگان از ابراز وجود جسورانه و صداقت افراطی استقبال میکنند. نیمی از مصرفکنندگان به دنبال محصولات و خدماتی هستند که هویت منحصر به فرد آنها را منعکس کند، در حالی که ۶۵٪ احساس میکنند جامعه آنها را به عنوان آنچه واقعاً هستند میپذیرد. طبق گفته Euromonitor، بنابراین شرکتها باید بر بخشبندی بیش از حد برای استراتژیهای هدفمند تمرکز کنند تا با پروفایلهای خاص مشتری یا شخصیتهای خریدار طنینانداز شوند.

سلامتی بازسازیشده
تقاضا برای راهکارهای سلامتی با فناوری پیشرفته و تأیید شده از نظر پزشکی رو به افزایش است و مصرفکنندگانی که مایل به پرداخت هزینه برای محصولات ممتاز با فرمولاسیون علمی هستند، در حال افزایش است. ۴۹٪ از مصرفکنندگان حاضرند ۱۰٪ یا بیشتر برای محصولات زیبایی ممتاز با فرمولاسیون علمی بپردازند. برندها میتوانند از داستانسرایی مبتنی بر داده برای نشان دادن مزایای سلامتی و آموزش مصرفکنندگان در مورد ارزش محصول استفاده کنند.

موج بعدی آسیا
برندهای شرق آسیا، به ویژه شرکتهای چینی، با ترکیب مقرون به صرفه بودن، نوآوری و تجربیات دیجیتال، در حال کسب نفوذ جهانی هستند. پیشبینی میشود ارزش صادرات پیشبینیشده چین تا سال ۲۰۲۶ به ۴ تریلیون دلار آمریکا برسد.
کسبوکارها باید تجربیات دیجیتال مبتنی بر موبایل را بهینهسازی کنند و سفرهای خرید بدون دردسری را طراحی کنند که محتوا و تجارت را با هم ترکیب کند تا در رقابت باقی بمانند.