ست کردن کلاه های زمستانه، هرآنچه لازم است بدانید
زمستان قطعا فصلی محبوب بین دوست داران فشن و استایل است. این فصل آیتم های جذاب زیادی را برای ترکیب و ساخت یک استایل زیبا در اختیار ما قرار می دهد. در میان آیتم های ضروری زمستانی، کلاه از نقش تعیین کننده ای برخوردار است. آن ها نه تنها از سر ما در برابر سرما محافظت کرده ، بلکه فرصتی منحصر به فرد برای ارتقای استایل شخصی نیز فراهم می کنند. در این مقاله، قوانین و اصول ست کردن کلاه های زمستانه با لباس های گرم را بررسی کرده و به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را از ترکیب آیتم های این فصل بگیرید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اما قبل از غرق شدن در هنر ست کردن کلاه های زمستانه، آگاهی از مجموعه متنوع کلاه های این فصل، ضروری است. بنابراین در بخش اول این مقاله جامع، به توضیح انواع کلاه ها پرداخته و شما را با این آیتم های محبوب، بیش تر آشنا خواهیم کرد.

انواع کلاه های زمستانه :
از پرطرفدار و پرکاربردترین کلاه های زمستانه، کلاه بانی یا بینی است که احتمالا شما نیز اگر اهل پوشیدن کلاه در زمستان باشید، آن را در کمد خود خواهید یافت. کلاه بانی بیشتر به صورت بافتنی تولید می شود اما نوع نازک تری از آن هم هست که با استفاده از پارچه کشباف دوخته می شود. مدل دیگری از این کلاه نیز وجود دارد که با یک پوم پوم در مرکز آن شناخته و محبوب شده است.

یکی از ویژگی های خوبی که این نوع کلاه دارد، لبه های آن است که برای ایجاد گرمای بیشتر به سمت بالا تا خورده و روی گوش به صورت دو لایه قرار می گیرد. اما در صورت نیاز یا تمایل می توانید تای لبه آن را باز کرده و به طول کلاه بیافزایید.

کلاه Beanieبه صورت کوتاه و یا بلندتر از حد معمول نیز وجود دارد که با پوشیدنشان می توانید استایل خود را کژوال تر کنید. کلاه بانی یا بینی بیشتر برای استایل های کژوال مناسب است ولی شما اگر می خواهید استایل رسمی یا کلاسیک داشته باشید، در ادامه به کلاه مناسب و مورد نیاز شما نیز خواهیم پرداخت.

 

استایل با کلاه Beanie

 

کلاه روسی یا کلاه تِرَپِر (Trapper)
یکی دیگر از انواع کلاه های زمستانه کلاه روسی است که به خوبی می تواند به وظیفه گرم نگه داشتن شما عمل کند. این نوع کلاه نام دیگری نیز دارد و برخی به آن کلاه اوشانکا نیز می گویند. اوشانکا از کلمه اوشی (уши) گرفته شده که در زبان روسی به معنی «گوش» است. این کلاه با توجه به خاستگاه سردسیری خود، بسیار گرم و مناسب برای روزهای سرد زمستانی است. لبه های کناری این کلاه می توانند در صورت نیاز باز شده و روی گوش را بپوشانند. در غیر این صورت بالای کلاه بسته شده و مزاحمتی ایجاد نخواهند کرد.

به صورت کلی این نوع کلاه برای موقعیت های خاص و خیلی سرد پیشنهاد می شود و شاید به علت گرم بودن زیاد، برای استفاده روزمره مورد پسند همه قرار نگیرد.

جنس کلاه روسی یا ترپر متنوع بوده و از چرم، پشم، خز و غیره تولید می شود. به صورت کلی می توان گفت جنس رویه هرچه که باشد، داخل آن ها اغلب از پشم یا خز برای گرمای بیش تر تهیه می شود.

 

استایل با کلاه Trapper

 

کلاه فدورا (Fedora)
فدورا نوعی کلاه با تاجی به شکل قطره اشک و کمی فرورفته و همچنین لبه ای با پهنای کوتاه تا متوسط است که معمولاً در امتداد لبه‌ها به سمت بالا خمیده می‌شود. فدوراها یک نوار در قسمت پایین تاج دارند که بسته به سبک آن از چرم یا پوست گاو و متریال های دیگر ساخته شده است. اکثر فدوراها دارای یک چین یا فرورفتگی در قسمت بالای تاج هستند.

 

استایل با کلاه Fedora

 

کلاه فرانسوی یا بِرِت (Beret)
کلاه برت انواع مختلفی دارد اما رایج ترین نوع این کلاه، مدل تخت آن است که می توان صاف یا کج روی سر گذاشت و به کلاه فرانسوی معروف است. کلاه فرانسوی نه تنها از محبوب ترین کلاه های زمستانه به شمار می روند بلکه در فصل های دیگر نیز از آن ها استفاده می شود. برای فصل زمستان معمولا از پشم برای تولید کلاه برت یا بره استفاده کرده و برای فصل های گرم از پارچه های نازک تر و مناسب این زمان بهره می گیرند.

این کلاه پوششی برای گوش و گردن ایجاد نمی کند و به همین دلیل استفاده از آن در فصل گرم هم رواج دارد. اما در فصل سرد در صورت تمایل می توانید از یک شال گردن برای گرمای بیش تر استفاده کنید.

کلاه فرانسوی می تواند شما را در داشتن یک استایل کلاسیک و بسیار شیک یاری دهد. با یک بافت یقه اسکی، یک کت کلاسیک، یک جفت دستکش و بوتی زیبا، می توانید یک استایل فرانسوی بسیار چشمگیر بسازید. اگر به استایل کلاسیک علاقه دارید، حتما این کلاه را امتحان کنید!

 

استایل با کلاه Beret

 

کلاه سطلی یا باکت هت (Bucket)
باکت هت ها چند سالی است که به ترند هرساله اضافه شده اند و استفاده از آن ها رونق گرفته است. کلاه باکت، کلاهی بسیار راحت و مناسب برای فصل گرما و سرما‌ است. در فصل گرما معمولا از پارچه های کتانی برای دوخت این مدل کلاه استفاده می شود. در فصل زمستان اما جنس های مختلفی دارند و از خز، پارچه پشمی، چرم و غیره تولید می شوند. اگر به کلاه هایی که مناسب هوای خیلی سرد هستند علاقه ندارید، قطعا از این کلاه استقبال خواهید کرد. چون هم از سرتان در برابر سرما محافظت کرده و هم پوشیدن آن ضرورت یا قانون خاصی ندارد و شما می توانید به راحتی آن را به استایل خود وارد کنید. در فصل گرما تا حدی از صورت شما در مقابل برخورد نور خورشید نیز محافظت می کند. بنابراین باکت هت ها در تمامی فصول، اکسسوری کاربردی ای محسوب می شوند و همچنین از محبوب ترین کلاه های زمستانه به شمار می روند.

 

استایل با کلاه Bucket

 

کلاه روزنامه نگاری (News boy)
این کلاه ظاهری تخت و لبه ای سفت دارد. برای تشخیص آن از دیگر کلاه های مشابه، می توان گفت، لایه رویی آن از هشت تکه مثلثی تشکیل شده که در مرکز آن نیز دکمه ای دوخته می شود. کلاه روزنامه نگاری مناسب فصل های مختلف است و اختصاص به زمان خاصی ندارد. اما نوع پشمی و گرم آن از کلاه های زمستانه به شمار می رود.

احتمالا با دیدن این کلاه به یاد فیلم های بریتانیایی که به زمان گذشته می‌پردازند خواهید افتاد. این کلاه نیز مثل کلاه برت برای یک استایل کلاسیک و رسمی مناسب است.

اگر به استایل های تاریخی علاقه دارید احتمالا از این کلاه نیز خوشتان خواهد آمد!

 

استایل با کلاه News Boy

 

بعد از آشنایی با انواع کلاه‌ ها، نوبت به نحوه ست کردن کلاه های زمستانه می رسد. در ادامه به نکات مفیدی برای ساخت استایل زمستانه با کلاه های این فصل خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

قوانین ست کردن کلاه های زمستانه
قانون ۱: پالت رنگ را در نظر بگیرید
یکی از قوانین اساسی ست کردن کلاه های زمستانه، در نظر گرفتن پالت رنگ است. هماهنگی رنگ بین آیتم های انتخابی شما، می تواند کل استایل شما را ارتقا دهد. برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه حتما، مقاله ست کردن رنگ های لباس را در سایت ما مطالعه کنید.

 

استایل با کلاه

 

قانون ۲: بافت و جنسیت را هماهنگ کنید
هماهنگی بافت و جنسیت کلاه زمستانه با لباس های این فصل، می تواند به لباس شما عمق و جذابیت بصری ببخشد. برای مثال از بافت های مشابه در استایل خود استفاده کنید، در این روش می توانید آیتم های تماما چرم، بافت یا پشمی را در استایل خود به کار گیرید. یا برعکس، از کنتراست بافتی در استایل خود بهره بگیرید. مثلا یک کلاه چرم را با کت پشمی ترکیب کنید یا ترکیب های جذابی از این قبیل بسازید.

 

استایل با کلاه

 

قانون ۳: به نسبت توجه کنید
نسبت اندازه کلاه شما به لباستان برای دستیابی به ظاهری متعادل و هماهنگ بسیار مهم است. مثلا ارتفاع تاج کلاه خود را در نظر بگیرید. اگر از کلاهی استفاده می کنید که از حد معمول بلندتر است، مطمئن شوید که موها و لباس‌هایتان به گونه ای نباشند که بر بلندی کلاه بیفزایند، زیرا باعث نامتعادل شدن استایلتان خواهد شد. اما در این میان، کلاه های بانی و برت اغلب خوش‌پوش‌تر هستند و می‌توان آن‌ها را با آیتم های مختلفی پوشید.

 

استایل با کلاه

 

قانون ۴: مطابقت با سبک پوشش
ست کردن کلاه های زمستانه با سبک لباس شما برای حفظ یک استایل منسجم ضروری است. در ادامه به چند نکته در این زمینه اشاره خواهیم کرد:

کلاه کژوال، استایل غیر رسمی: برای استایل روزمره، کلاه‌های کژوال مانند بانی، باکت هت یا کلاه پوم پوم را انتخاب کنید. می توانید آن ها را با شلوار جین، ژاکت و سایر لباس های زمستانی به راحتی ست کنید.

کلاه الگانت، استایل رسمی : اگر در یک مراسم رسمی شرکت می‌کنید یا می‌خواهید استایلی الگانت داشته باشید، یک کلاه شکیل تر مانند کلاه برت یا فدورا با لبه‌های پهن انتخاب کنید. آن ها را با کت‌ها، لباس‌ها یا کت و شلوارهای خاص ترکیب کنید و استایلی چشم گیر بسازید.

کلاه در مرکز توجه: اگر کلاه شما به خودی خود یک بخش مهمی از استایل شما است، مانند کلاه ترپر یا فدورا و رنگ پررنگ و چشم گیری نیز دارد، بقیه لباس هایتان را کم رنگ نگه دارید. اجازه دهید کلاه در مرکز قرار گیرد.

 

استایل با کلاه

 

قانون ۵: به طور هوشمندانه اکسسوری انتخاب کنید
لوازم جانبی مانند روسری، دستکش و گوش‌بند می‌توانند هماهنگی لباس زمستانی شما را افزایش دهند یا آن را کاملا بر هم بزنند. در ادامه به نحوه ست کردن هوشمندانه اکسسوری ها می پردازیم:

رنگ های مناسب برای اکسسوری: رنگ های کلاه خود را با سایر اکسسوری های زمستانه مانند روسری و دستکش هماهنگ کنید تا ظاهری منسجم ایجاد کنید. رعایت این نکته، یک استایل دلپذیر و متعادل ایجاد می کند.

هارمونی بافت : اطمینان حاصل کنید که بافت اکسسوری شما با بافت کلی لباستان هماهنگ است. یک شال گردن بافتنی درشت می‌تواند مکمل یک کلاه با بافت درشت باشد و یک ترکیب بافت هماهنگ ایجاد کند.

 

استایل با کلاه

 

ست کردن کلاه های زمستانه با لباس زمستانی هنری است که به شما این امکان را می‌دهد تا ضمن گرم و راحت بودن در ماه‌های سرد، استایل شخصی خود را نیز ایجاد کنید. با پیروی از قوانین و اصول ذکر شده در این مقاله، می‌توانید استایل های شیک و هماهنگی بسازید که جذابیت بصری بالایی داشته باشد. به یاد داشته باشید که رنگ، بافت، تناسب، سبک و اکسسوری را در نظر بگیرید تا به هماهنگی کامل برسید و بر هنر ست کردن کلاه های زمستانه تسلط پیدا کنید. با تمرین و خلاقیت، به خوبی برای رویارویی با فصل سرد آماده خواهید شد.

نظر شما در مورد کلاه های زمستانه چیست؟ چقدر از آن ها استفاده می کنید؟ ست کردن کلاه های زمستانه چقدر برای شما اهمیت دارد؟ در قسمت کامنت ها ما را از نظرات خود آگاه کنید.