جمعه - 19 اردیبهشت 1404

غول آرایشی Estée Lauder

غول آرایشی Estée Lauder

نتایج مالی شرکت Estée Lauder در سه‌ماهه‌ی سوم همچنان ضعیف باقی ماند

در روز پنج‌شنبه، اول مه، غول آرایشی آمریکایی، شرکت Estée Lauder، بار دیگر نتایج مالی ناامیدکننده‌ای را برای یک فصل دیگر گزارش داد؛ که عمدتاً به دلیل کاهش هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان عنوان شده است.

در بازه زمانی ژانویه تا مارس، که سه‌ماهه‌ی سوم از سال مالی تنزل‌یافته این گروه به شمار می‌رود، سود خالص شرکت نسبت به سال گذشته ۵۳٪ کاهش یافت و به ۱۵۹ میلیون دلار رسید.

با کنار گذاشتن اقلام استثنایی، درآمد هر سهم به ۶۵ سنت رسید، که به‌طور قابل‌توجهی فراتر از پیش‌بینی تحلیل‌گران FactSet با رقم ۳۱ سنت بود.

درآمد جهانی شرکت Estée Lauder نیز با ۱۰٪ کاهش به ۳.۵۵ میلیارد دلار رسید، اما همچنان بالاتر از سطح انتظارات بازار باقی ماند.

در بیانیه‌ای که روز پنج‌شنبه منتشر شد، این گروه دلایل کاهش نتایج خود را شامل روحیه‌ی افسرده‌ی مصرف‌کنندگان در چندین منطقه از جهان و همچنین "کاهش نرخ تبدیل مشتریان چینی" اعلام کرد.

شرکت همچنین اعلام کرد که نسبت به فشارهای تورمی (از جمله آن‌هایی که ناشی از تعرفه‌های گمرکی هستند) بر ساختار هزینه‌ای خود هوشیار است و تأثیر این عوامل را بر ترجیحات مصرف‌کننده تحت نظر دارد.

مدیرعامل گروه، استفان دو لا فاوریه، در گفت‌وگو با سرمایه‌گذاران تأکید کرد:
«
ما بیش از ۴۰٪ از اثرات اولیه‌ی تعرفه‌ها را کاهش داده‌ایم و همچنان در حال کار برای کنترل این موضوع هستیم

این گروه آرایشی همچنین برنامه‌ی بازسازی ساختار سازمانی خود را تأیید کرد، که شامل حذف بین ۵٬۸۰۰ تا ۷٬۰۰۰ شغل خالص تا پایان سال ۲۰۲۶ می‌شود و برآورد می‌شود که هزینه‌ای بین ۱.۲ تا ۱.۶ میلیارد دلار برای شرکت به همراه داشته باشد.

در ادامه‌ی گزارش آمده است:
«
تا تاریخ ۲۴ آوریل ۲۰۲۵، شرکت ابتکاراتی را به تصویب رسانده که در مجموع شامل ۶۲۳ میلیون دلار هزینه و حذف بیش از ۲٬۶۰۰ موقعیت شغلی بوده است

استفان دو لا فاوریه همچنین اظهار داشت که او به توانایی شرکت برای بازگشت به رشد فروش در سال مالی ۲۰۲۶ اطمینان دارد، البته به شرطی که "تعرفه‌های جدید تصویب‌شده تا آن زمان به شکل قابل‌توجهی حل‌وفصل شوند."