نمایشگاه بین‌المللی کازموپروف بولونیا ۲۰۲۶ به سمت قالبی متمرکزتر بر بازدیدکنندگان تغییر جهت می‌دهد

با ورود صنعت زیبایی به سال ۲۰۲۶ و در بحبوحه پیچیدگی‌های فزاینده، نمایشگاه جهانی کازموپروف بولونیا خود را با قالبی جذاب‌تر و متمرکز بر بازدیدکنندگان وفق می‌دهد. پنجاه و هفتمین دوره این نمایشگاه از ۲۶ تا ۲۹ مارس، بیش از ۳۰۰۰ غرفه‌دار و ۲۵۵۰۰۰ متخصص را گرد هم خواهد آورد و جایگاه خود را به عنوان نقطه ملاقات جهانی کلیدی این بخش، مجدداً تثبیت خواهد کرد.

با تکیه بر موفقیت دوره قبلی، نمایشگاه Cosmoprof Worldwide بولونیا قرار است فرصت‌های تازه‌ای را برای متخصصان صنعت زیبایی فراهم کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، نوآوری کنند و رشد را افزایش دهند.

انریکو زانینی، مدیر کل BolognaFiere Cosmoprof ، این رویداد را هم « سکوی پرتاب » برای بازیگران جدید و هم « معیار » برای نام‌های تثبیت‌شده توصیف می‌کند. دلیل آن واضح است: قالب Cosmoprof کل زنجیره ارزش – از مواد اولیه و بسته‌بندی تا محصولات نهایی – را تحت سه رویداد به هم پیوسته گرد هم می‌آورد: Cosmopack، عطر و لوازم آرایشی Cosmo (از پنجشنبه ۲۶ تا شنبه ۲۸ مارس ۲۰۲۶) و سالن مو و ناخن و زیبایی Cosmo (از پنجشنبه ۲۶ تا یکشنبه ۲۹ مارس ۲۰۲۶).

زانینی ادامه داد: « شرکت در نمایشگاه در اینجا به معنای ورود به یک اکوسیستم تجاری بین‌المللی است که در آن خریداران استراتژیک، توزیع‌کنندگان سطح بالا و بازارهای نوظهور گرد هم می‌آیند. برای هر شرکتی که قصد گسترش جهانی دارد، کازموپروف (Cosmoprof) امکان دیده شدن بی‌نظیر، دسترسی به کانال‌های توزیع جدید و فرصتی برای همسویی با نوآورترین و تأثیرگذارترین بازیگران جهان را فراهم می‌کند .»

حفظ رقابت در بازاری پیچیده

با این حال، در شرایط فعلی بازار، گفتگوها در بولونیا نه تنها در مورد عرضه محصولات، بلکه در مورد معماری سبد محصولات، استراتژی‌های توزیع و سازگاری بین بازارها نیز خواهد بود. در واقع، Cosmoprof 2026 در زمانی برگزار می‌شود که شرکت‌ها باید در بحبوحه عدم قطعیت‌های بازار و تمرکز دقیق‌تر بر تقسیم‌بندی قیمت، استراتژی‌های خود را مورد بازنگری قرار دهند.

یانگ هو، مدیر بینش آسیا و اقیانوسیه برای سلامت و زیبایی در یورومانیتور اینترنشنال، گفت : « با نگاهی به آینده، موتورهای رشد در بازار جهانی زیبایی و مراقبت شخصی به تدریج فراتر از پایگاه‌های سنتی خود متنوع می‌شوند. » به گفته هو، « به عنوان مثال، انتظار می‌رود عطرها، محصولات مراقبت از آفتاب و محصولات مراقبت از مو با پیچیده‌تر شدن مصرف، رشد بیشتری را تجربه کنند. بازارهای سراسر منطقه آسیا و اقیانوسیه، از جمله هند و آسیای جنوب شرقی، و همچنین خاورمیانه و آفریقا، پتانسیل قابل توجهی دارند که هنوز به آن توجه نشده است.»

ابزارهای جدید برای بازار در حال تغییر

انریکو زانینی تأکید کرد: « در شرایط جهانی متغیر امروز، با وجود عدم قطعیت در برخی بازارهای بالغ، کازموپروف فرصتی استراتژیک برای برندها جهت تنوع‌بخشی به صادرات و کشف بازارهای نوظهور و سایر حوزه‌های با رشد بالای صنعت ارائه می‌دهد. »

برای رسیدگی به این تغییرات بازار، این رویداد در حال اجرای مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های ساختاری در سال ۲۰۲۶ است.

برای شرکت‌هایی که به دنبال دیده شدن هستند، یک پلتفرم جدید به ارائه‌ها و ارائه‌ها در سالن ۳۶ اختصاص داده خواهد شد. بنابراین، صحنه لوازم آرایشی به غرفه‌داران و خریداران فرصتی برای مشارکت در قالبی منتخب ارائه می‌دهد. سامانتا ریموندی، رئیس فروش Cosmoprof Worldwide Bologna، گفت: « این بخش محتوای جدید با تغییر ما به سمت ایجاد قالبی جذاب‌تر و بازدیدکننده‌محورتر همسو است و تجربه کلی را برای بازدیدکنندگان و غرفه‌داران به طور یکسان بهبود می‌بخشد . »

این نمایشگاه همچنین با طراحی فضایی اصلاح‌شده، منطقه‌بندی شهودی‌تر بر اساس دسته‌بندی و فضاهای ارتقا یافته و راحت‌تر برای شرکت‌ها جهت ملاقات، تبادل ایده و انجام تجارت، فرصت‌های شبکه‌سازی را از نو خلق می‌کند.

در سال ۲۰۲۵، نمایشگاه جهانی کازموپروف بولونیا از افزایش ۴.۵ درصدی حضور در مقایسه با سال ۲۰۲۴ خبر داد، که در آن شرکت‌کنندگانی از بیش از ۱۵۰ کشور و ۲۱ درصد به عنوان بازدیدکنندگانی که برای اولین بار در این نمایشگاه ثبت نام کرده بودند، حضور داشتند. زنینی در پایان گفت: « برای سال ۲۰۲۶، انتظار داریم که حضور در این نمایشگاه، مطابق با روند مثبت دوره‌های اخیر، همچنان رو به رشد باشد. علاقه بازارهای بین‌المللی نیز همچنان قوی است، به ویژه در میان خرده‌فروشان، مدیران دسته‌بندی و بازرگانی، واردکنندگان و توزیع‌کنندگانی که به دنبال نوآوری و دیدگاه جهانی در مورد برندهای زیبایی هستند. »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا