برگه تقلب هفته مد میلان: بهار/تابستان ۲۰۲۶

تیزیانا کاردینی، طراح مد ووگ از پایتخت مد ایتالیا، وقتی از او پرسیدم که برای بهار/تابستان ۲۰۲۶ چه انتظاری دارد، گفت: «کنجکاوی، انتظار و انرژی – این حال و هوای فعلی میلان است.»

بالاخره معلوم شد. پس از چند فصل انتظار، این فصل برای برخی از برندهای بزرگ میلان زمان حساسی است، چرا که اولین حضور طراحانی مانند گوچی ، بوتگا ونتا ، جیل ساندر و ورساچه توجه زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

بریژیت چارتراند، مدیر ارشد خرید و فروش Net-a-Porter، می‌گوید: «هیجان واقعی برای هفته مد میلان (MFW) در این فصل وجود دارد، به خصوص با تمام طراحانی که برای اولین بار در این نمایشگاه حضور دارند. من نه تنها مشتاقانه منتظر خود مجموعه‌ها، بلکه منتظر صحنه‌آرایی و تولید آنها نیز هستم که به نظر می‌رسد هر فصل خلاقانه‌تر می‌شوند.»

جشنواره مد و فشن لندن (MFW) در این فصل ۵۵ نمایش حضوری و ۶۷ ارائه خواهد داشت، از جمله اولین اجراهای ذکر شده، به علاوه برندهای اصلی مانند پرادا، فندی، فراگامو و دولچه و گابانا. دیوید کوما دومین نمایش خود را در بلومارین برگزار خواهد کرد. و چندین برند، از جمله باس، کالکاترا، فدریکو سینا، استلا جین و دِ آتیکو ، پس از یک یا دو فصل تعطیلی، به تقویم بازخواهند گشت. جورجیو آرمانی این هفته را با نمایشی که نوید یک نمایش احساسی را می‌دهد، به پایان خواهد رساند، چرا که بنیانگذار آن در اوایل این ماه درگذشت .

کارلو کاپاسا، رئیس دوربین ملی مد ایتالیا (CNMI)، می‌گوید: «این دوره از هفته مد میلان به یاد یکی از چهره‌های بنیانگذار آن، جورجیو آرمانی، برگزار خواهد شد. میراث او – خلاق، کارآفرین و انسانی – در این دوران متحول مد، که در آن بینش، کیفیت و انسجام ارزش‌های اصلی هستند، همچنان ارزشمند است.»

دیزل، هفته را سه‌شنبه بعدازظهر آغاز خواهد کرد و در این نمایشگاه، یک کانسپت جذاب و عمومی را به نمایش خواهد گذاشت. پس از نمایش، این برند یک مسابقه شکار تخم‌مرغ در میلان برگزار خواهد کرد که در آن مدل‌هایی که در تخم‌مرغ‌های شفاف قرار گرفته‌اند، لباس‌های خود را در نمایشگاه به تن دارند. عموم مردم می‌توانند در صورت پیدا کردن اولین تخم‌مرغ‌ها، جوایزی مانند کیف‌های 1DR را برنده شوند.

اولین رونمایی، گوچیِ دمنا است که سه‌شنبه شب در یک مراسم خصوصی و بسیار مورد انتظار، برای چند نفر از افراد منتخب در حوزه مد رونمایی خواهد شد. آشفتگی در این خانه مد هفته گذشته نیز ادامه یافت، چرا که استفانو کانتینو، مدیرعامل، از این شرکت جدا شد و فرانچسکا بلتینی، معاون مدیرعامل کرینگ، جایگزین او شد که اکنون مدیرعامل و رئیس گوچی است . شایعات همچنان پیرامون قالب و مفهوم این مراسم رونمایی وجود دارد. اما با دمنا، خوب است که انتظار غیرمنتظره‌ها را داشته باشیم.

در ادامه، سیمون بلوتی روز چهارشنبه اولین مجموعه خود را برای جیل ساندر ارائه خواهد کرد، که چارتراند به ویژه پس از استقبال خوب از این طراح در بالی مشتاق دیدن آن است. او می‌گوید: «من به یک نگاه تازه که هنوز تأثیر جیل را داشته باشد، امیدوارم – مواد روان، کمی از مینیمالیسم دهه نود و لایه‌بندی و سبک اصلاح‌شده.»

لوئیز تروتر روز شنبه اولین حضور خود را در بوتگا ونتا تجربه خواهد کرد، پس از آنکه در جشنواره فیلم ونیز، سفیر برند، جیکوب الوردی ، به ایده‌های خود برای این خانه مد اشاره کرد . بوتگا ترجیح می‌دهد به جای یک رابطه صمیمانه، که اخیراً در بین طراحان تازه‌کار به امری ضروری تبدیل شده است ، یک نمایش داشته باشد. جورجیا فرولدی، سردبیر مجله ووگ ایتالیا، می‌گوید: «کمپین سیاه و سفید [تروتر] از قبل مرا مجذوب خود کرده است. بی‌صبرانه منتظر دیدن این نمایش هستم.»

کاردینی می‌گوید: «من برای نمایش‌های عالی، مداوم و امیدوارم غافلگیرکننده [از اولین اجراها] آماده می‌شوم – چون واقعاً، چه انتظار دیگری باید داشته باشیم؟ بلوتی، تروتر و دمنا حرفه‌ای‌های باتجربه‌ای هستند و کاملاً بر کار خود مسلط هستند.»

برخلاف دیگران، داریو ویتاله از ورساچه از زیر مجموعه میو میو به این خانه مد پیوسته و هنوز هم چیزهایی برای اثبات دارد. کاردینی می‌گوید: «[این] او را به یک برگ برنده واقعی تبدیل می‌کند، که می‌تواند ما را به طرز درخشانی غافلگیر کند، یا اصلاً غافلگیر نکند.» گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد زمان و چگونگی رونمایی این طراح از اولین مجموعه‌اش وجود دارد (مانند تروتر، او در طول جشنواره فیلم ونیز پیش‌نمایشی از تعویض لباس جولیا رابرتز و آماندا سایفرد را به ما ارائه داد ). مانند گوچی، این خانه مد نیز روز جمعه یک رویداد خصوصی برگزار خواهد کرد که جزئیات آن فعلاً مخفی است.

در جای دیگر، برند لندنی Knwls برای اولین بار در میلان، چهارشنبه شب یک نمایش و مهمانی ویژه برگزار خواهد کرد. برند لباس خیابانی هندی Dhruv Kapoor نیز روز سه‌شنبه برای اولین بار در میلان حضور خواهد داشت. برای علاقه‌مندان به فیلم‌های مد، ووگ ایتالیا و کرینگ از رویداد عمومی «سینمودا کلاب» رونمایی خواهند کرد که از ۲۵ تا ۲۷ سپتامبر، ۳۶ فیلم نمادین را در سه سینمای تاریخی میلان به نمایش می‌گذارد. این فیلم‌ها شامل همه چیز از « ماری آنتوانت » سوفیا کاپولا گرفته تا «هشت و نیم» فدریکو فلینی می‌شوند. فرانچسکا راگازی، رئیس بخش محتوای تحریریه ووگ ایتالیا، می‌گوید : « ما تصمیم گرفتیم «سینمودا کلاب» را راه‌اندازی کنیم تا به مخاطبان خود در زندگی واقعی نزدیک‌تر و نزدیک‌تر شویم. و نمی‌توانستیم فرصتی بهتر از هفته مد برای تماشای یک فیلم با هم از دریچه مد پیدا کنیم!» راگازی شخصاً مشتاق تماشای «راپسودیا ساتانیکا» محصول سال ۱۹۱۵ است. او می‌گوید: «این آخرین فیلم به کارگردانی نینو اوکسیلیا بود و یکی از بزرگترین شاهکارهای سینمای اولیه ایتالیا است.»

برندهای جدید برای تماشا

تازه‌کارها بحث اصلی را به خود اختصاص داده‌اند، اما چیزهای بیشتری هم برای گفتن در این «مسابقه چندنفره» وجود دارد.

کاپاسا از CNMI می‌گوید: «من بسیار مفتخرم که می‌بینم، هر نسخه، برندهای جدید بیشتری به برندهای تثبیت‌شده می‌پیوندند؛ این نشان‌دهنده و پشتیبان سرزندگی این بخش حتی در زمان تغییر و گذاری مانند آنچه در حال حاضر با آن مواجه هستیم، است.»

کاردینی طراحانی مانند فرانچسکو مورانو ، گالیب گاسانوف، جوزپه دی مورابیتو و لورنزو سِگزی را زیر نظر دارد – کسانی که فصل بعدی چشم‌انداز خلاقانه میلان را شکل می‌دهند. او می‌گوید: «حرکت آنها لایه‌ای از جذابیت را به فصلی اضافه می‌کند که نویدبخش قدرت ستارگان و اکتشافات شگفت‌انگیز است.»

هجوم اخیر نام‌های جدید به میلان تا حدودی به لطف گالری و مرکز رشد Fondazione Sozzani است. سردبیران به شما توصیه می‌کنند که به ابتکارات Fondazione توجه کنید. فرولدی می‌گوید: «رویدادهای میلان که اغلب در شلوغی نمایشگاه‌ها نادیده گرفته می‌شوند، در واقع در برجسته کردن برندهای مستقل کوچک‌تر و مفاهیم جالب عالی هستند. Fondazione Sozzani با فضای جدید خود در شمال میلان، در این زمینه کار فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهد.»

ریس کریسپ، مدیر خرید و خلاق فروشگاه مفهومی LN-CC در لندن، مشتاق ایده‌های تازه برای مشتریانش است. «من به دنبال یک جرقه. تازگی. روند. جهت هستم. هفته‌های مد [اخیراً] تا حدودی بی‌رونق بوده‌اند، بنابراین من به اتفاقات بزرگی [در این هفته مد] امیدوارم.»

کاردینی اضافه می‌کند که اهمیت فرهنگی رو به رشد میلان، انرژی را در سراسر شهر به جریان می‌اندازد. «این شهر دیگر فقط افراد متخصص در مد را جذب نمی‌کند؛ بلکه به سرعت در حال تبدیل شدن به کانونی برای گردشگران و سرمایه‌گذاران نخبه بین‌المللی با جیب‌های پرپول است. به نظر می‌رسد رستوران‌های جدید یک شبه ظاهر می‌شوند و رویدادهای فرهنگی مانند قارچ‌های بعد از باران در حال تکثیر هستند. به طور خلاصه: میلان پر جنب و جوش است و فصل شلوغی خواهد بود.»

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا