مجموعه جدید آرایشی موگلر

چرا همکاری لوازم آرایشی لورآل پاریس-موگلر یک همکاری برد-برد است؟

موگلر پس از ۱۵ سال وقفه، از طریق یک مجموعه نسخه محدود با همکاری لورآل پاریس، به عرصه آرایش بازمی‌گردد.

این مجموعه جدید آرایش که شامل یک کرم پودر بالشتکی (در ۱۰ رنگ)، یک خط چشم، یک ریمل، رژ لب، مدادهای براق کننده و پالت‌های سایه چشم می‌شود، از روز دوشنبه در ایالات متحده، چین، اروپا، آمریکای لاتین و آفریقا برای خرید در دسترس خواهد بود. اولیویه مونتیل، معاون ارشد تصویر و محتوای جهانی لورآل پاریس، می‌گوید: «این راهی برای پیشبرد دو حوزه اصلی است: ماموریت لورآل پاریس در زمینه تجمل و خلاقیت در دسترس، با ظاهری خارق‌العاده و نوآوری در محصول.» از جمله نوآوری‌ها می‌توان به کرم پودر بالشتکی – یک کرم پودر مایع که در یک محفظه جمع و جور در یک بالشتک اسفنجی خیس شده است، فرمتی محبوب در آسیا – و رژ لب که حاوی اسید هیالورونیک است، اشاره کرد. به گفته مونتیل، این با تغییر بازار به سمت «پوست‌سازی» یا آرایش حاوی مراقبت از پوست که آبرسانی و محافظت می‌کند، همسو است.

با این همکاری، لورآل پاریس سنت همکاری‌های مد و آرایش خود را تجدید می‌کند. همکاری‌های قبلی با بالمین (۲۰۱۷)، ایزابل مارانت (۲۰۱۸)، کارل لاگرفلد (۲۰۱۹) و الی ساب (۲۰۲۱) بود. مونتیل می‌گوید: «هر یک از این همکاری‌ها به ما این امکان را می‌دهد که یک جنبه از DNA برند را ارائه دهیم. با موگلر، ما در حال بررسی این ایده از تعالی و تحول هستیم. قدرت لورآل پاریس در متحول کردن زنان از طریق مراقبت از پوست، رنگ مو، مراقبت از مو و البته آرایش است که بدون شک افراطی‌ترین ابزار بیان است. و موگلر یک برند بسیار متحول‌کننده است که زنان را از نظر بصری و احساسی توانمند می‌سازد.»

اینکه موگلر بخشی از سبد محصولات گروه لورآل است، مفید است. مونتیل می‌گوید: «اما اگر این یک اقدام خلاقانه و بدون فکر، چه برای موگلر و چه برای ما، نبود، این اتفاق نمی‌افتاد.»

آدریان کورسین، مدیر عامل موگلر، نیز همین نظر را دارد. او می‌گوید: «ارزش‌های مشابه زیادی بین موگلر و لورآل پاریس وجود دارد: زنانگی، توانمندسازی، تنوع، تحول.» کورسین می‌افزاید که این زمان‌بندی خوبی است. میگل کاسترو فریتاس ، مدیر خلاق جدید موگلر ، اولین حضور خود را در هفته مد پاریس تجربه خواهد کرد. «از آنجایی که این مجموعه آرایش بر روی اصول موگلر مانند قدرت جذابیت و دگرگونی و الگوهای موگلری – زن اغواگر، پری دریایی، موجود پروانه‌ای خیالی – تمرکز دارد، قبل از اینکه این خانه مد داستان جدیدی را در ۲ اکتبر آغاز کند، یک گذار عالی را تجربه می‌کند.»

هارولد جیمز، آرایشگر جهانی لورآل پاریس، که در ماه آوریل به این سمت منصوب شد ، طرح‌های زیبایی جنر برای این کمپین (از جمله استفاده از رنگ آبی کهکشانی موگلر از پالت سایه چشم میدنایت در گوشه داخلی چشم برای هماهنگی با بال‌های پروانه) و همچنین طرح‌های اضافی برای وب‌سایت لورآل پاریس را طراحی کرد. جیمز می‌گوید: «این مجموعه برای استفاده در روز و شب ایجاد شده است. ایده این است که بتوانید خودتان را ابراز کنید و هر بار با این جنبه دگرگون‌کننده بازی کنید. اگر می‌خواهید واقعاً فراتر بروید و با ترکیب بافت‌ها و لایه‌بندی، آن را به نهایت برسانید، می‌توانید، اما اگر فقط می‌خواهید کمی از سبک موگلر را در دستان خود داشته باشید، می‌توانید آن را نیز داشته باشید.»

 

قیمت‌ها از ۱۴.۹۹ یورو برای خط چشم تا ۲۴.۹۹ یورو برای پالت سایه چشم یا کرم پودر متغیر است. استراتژی توزیع بر تجارت الکترونیک، از جمله TikTok Shop در سطح جهانی (Douyin در چین)، Zalando، پلتفرم چینی Tmall و فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی اروپایی Notino متمرکز است. مونتیل می‌گوید: «ما از یک مدل توزیع قطره‌ای، با تعداد محدود و دسترسی فوری، پیروی می‌کنیم.» او خاطرنشان می‌کند که برنامه رسانه‌ای ما بر فضای آنلاین نیز متمرکز است.

این کپسول با توجه به مقیاس لورآل پاریس که طبق تخمین‌های چارلز-لوئی اسکاتی، تحلیلگر Kepler Cheuvreux، درآمد آن در سال ۲۰۲۴ از مرز ۷.۵ میلیارد یورو گذشت، کوچک است. (گروه لورآل فروش برندهای جداگانه در بخش محصولات مصرفی را اعلام نمی‌کند.) اما به گفته مونتیل، این یک پروژه قابل توجه است زیرا به ارزش برند کمک زیادی می‌کند.

لورآل پاریس به شدت به همکاری اعتقاد دارد و می‌تواند در آینده فراتر از همکاری‌های مد گسترش یابد. مونتیل می‌گوید: «فکر می‌کنم قرار است عرصه امکانات را باز کنیم. جهان‌های دیگر الهام‌بخش ما هستند – شاید فردا یک همکاری کاملاً غیرمنتظره در صنعت سرگرمی باشد، اما همیشه با این ایده که جنبه‌هایی از لورآل پاریس را به شکلی پیشرفته‌تر بیان کنیم، یا حتی آنها را زمانی که کمتر شناخته شده‌اند، آشکار کنیم.»

کورسین در مورد موگلر می‌گوید همکاری‌ها راهی برای آزمایش و یادگیری هستند. او می‌گوید: «ما با جیمی چو کفش تولید کردیم؛ سپس کفش‌ها را به بازار عرضه کردیم. با جنتل مانستر در زمینه عینک همکاری کردیم؛ سپس عینک را به بازار عرضه کردیم. ما همیشه این را راهی برای آزمایش دسته‌بندی‌های جدید و دیدن واکنش مخاطبانمان می‌بینیم.»

این امر به افزایش فشار به لوازم آرایشی از سوی خانه‌های مد و لوکس می‌افزاید. اخیراً، لویی ویتون با ورود به عرصه آرایش، سر و صدایی به پا کرد . طبق گزارش یورومانیتور، با وجود برخی موانع ، پیش‌بینی می‌شود بازار جهانی لوازم آرایشی رنگی تا سال ۲۰۲۷ به ۹۱.۸ میلیارد دلار برسد که نسبت به ۷۶.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است. در زمانی که صنعت مد در حال گذر از رکود است، یورومانیتور رشد ۶.۸ درصدی را در بازار لوازم آرایشی رنگی بین سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ پیش‌بینی می‌کند.

کورسین می‌گوید: «وقتی صحبت از آرایش می‌شود، هیچ چیز از قبل تعیین‌شده‌ای وجود ندارد، اما ما هرگز نمی‌دانیم آینده چه چیزی را در چنته دارد.»

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا