بسته‌بندی پیشرو

این شرکت خانوادگی که در سال ۱۹۴۷ تأسیس شد، کار خود را با تولید درب بطری آغاز کرد و سپس به حوزه‌های دکوراسیون و بسته‌بندی کامل روی آورد. در طول دهه‌ها، کاپاردونی موقعیت خود را از طریق خریدهای استراتژیک، از جمله Packplast در سال ۲۰۰۹ و Capsol در سال ۲۰۲۴، تقویت کرده است. امروزه، این شرکت به عنوان یک بازیگر کلیدی در بازار بسته‌بندی زیبایی اروپا شناخته می‌شود و در تمام دسته‌بندی‌های اصلی از جمله مراقبت از پوست، آرایش، لاک ناخن و عطر، راه‌حل‌هایی ارائه می‌دهد.

برای کاپاردونی، سال ۲۰۲۴ – که با ادغام ماه نوامبر با شرکت کپسول به اوج خود رسید – نشان دهنده اوج یک استراتژی رشد خارجی است که از سال ۲۰۰۳، زمانی که خانواده مه‌آتزا سکان هدایت این شرکت پیشگام پلاستیک ایتالیایی را به دست گرفتند، شتاب گرفته است.

در مجموع هفت خرید ، از جمله Packplast، Cosmar، B&B، Guiros، Novapack، Packtrade و Capsol، این دوره را برجسته کرده و تنوع‌بخشی به گروه را پیش برده و مسیر آن را به سمت خودکفایی صنعتی تقویت کرده‌اند.

دفتر مرکزی کاپاردونی در گورگونزولا، در منطقه کلان‌شهری میلان، حدود ۱۵۰ نفر را استخدام می‌کند و در سال ۲۰۲۴ از ۵۰ میلیون یورو درآمد فراتر رفته است  [ ۱ ] . فعالیت‌های آن شامل سه سایت صنعتی با مساحت ۲۰،۰۰۰ متر مربع است که توسط پنج مرکز لجستیک و یک مرکز تحقیق و توسعه اختصاصی پشتیبانی می‌شود. این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر برای گسترش سایت‌های منتخب و افزایش ظرفیت تولید است.

راهکارهای استاندارد و سفارشی

کاپاردونی اکنون تقریباً به تمام دسته‌های لوازم آرایشی – از جمله مراقبت از پوست، آرایش، لاک ناخن و عطر – خدمات ارائه می‌دهد و سبد محصولاتش بین راه‌حل‌های استاندارد (۶۵٪ از فروش) و پروژه‌های سفارشی تعادل برقرار می‌کند.

فیلیپو مِئاتزا، معاون فروش و بازاریابی، می‌گوید : « این چیزی است که ما را امروز قوی می‌کند. ما می‌توانیم محصولات استانداردی را که تقریباً بلافاصله در دسترس هستند، و همچنین محصولات انحصاری ارائه دهیم. به عنوان مثال، طیف بسته‌بندی ما برای بخش مراقبت از پوست بسیار گسترده است. ما طیف گسترده‌ای از گزینه‌های بسته‌بندی، از جمله شیشه‌ها و بطری‌های شیشه‌ای یا پلاستیکی را ارائه می‌دهیم که می‌توانند با طیف وسیعی از لوازم جانبی ترکیب شوند . »

برای پاسخگویی به تقاضای رو به افزایش برای راه‌حل‌های استاندارد – که ناشی از نیاز برندها به زمان سریع‌تر برای عرضه به بازار است – کاپاردونی در حال افزایش سرمایه‌گذاری‌های تحقیق و توسعه خود برای ارائه بسته‌بندی‌هایی است که هم نوآورانه و هم پایدارتر باشند.

از جمله نوآوری‌های اخیر این گروه:

  قطره‌چکان الماس ، یک قطره‌چکان سه‌تکه تک‌ماده‌ای (PP) با نوک منحصربه‌فرد الماس‌شکل، طراحی قابل تنظیم، سازگار با بطری‌های PP، PET یا شیشه‌ای. این محصول، طیف قطره‌چکان‌های قابل تنظیم ۱۰۰% PP کاپاردونی را تکمیل می‌کند.
  استیک روبی ، یک استیک جمع‌وجور و سبک (۵ گرمی)، کاملاً ساخته شده از PP، با طراحی مینیمالیستی مناسب برای طیف وسیعی از فرمول‌ها.
  تاتل نویس ۳۰ میلی‌لیتری ، یک بطری جیبی ساخت ایتالیا با یک بطری HDPE یا PP و درب PP، و یک گزینه لمسی نرم درون قالبی.
  چیکو ۳۰ ، یک بطری شیشه‌ای (قالب اختصاصی کاپاردونی) و درب گرد، همراه با پمپی که با همکاری یک شریک برای کرم پودرها، سرم‌ها و سایر فرمول‌ها توسعه داده شده است.
  درپوش امنیتی تاشو ۳۶۰ درجه ، یک درپوش ثبت اختراع شده با سیستم ضد دستکاری و ضد پیچش، موجود در چهار نسخه (۲۸/۴۱۰−۴۱۵ و ۲۴/۴۱۰−۴۱۵).

کاپاردونی از طریق پیکربندی آنلاین خود ( www.capardoni.com/configurator/ )، به مشتریان این امکان را می‌دهد که به راحتی راه‌حل‌های استاندارد را با حداقل مقدار سفارش (MOQ) 10،۰۰۰ قطعه، شخصی‌سازی کنند.

کاپاردونی مدال نقره EcoVadis را کسب کرده و اکنون مدال طلا را هدف قرار داده است. این شرکت با نصب پنل‌های خورشیدی در سراسر سایت‌های خود، توسعه راه‌حل‌های قابل بازیافت و ارائه ارزیابی‌های ردپای کربن مخصوص محصول در صورت درخواست، به طور فعال در حال کاهش ردپای کربن خود است.

توسعه بین‌المللی

شرکت کاپاردونی در حال اجرای یک برنامه سرمایه‌گذاری پایدار برای نوسازی عملیات تولیدی خود است. اخیراً، بیش از ۳ میلیون یورو به خرید ماشین‌های قالب‌گیری تزریقی جدید و گسترش تولید قالب داخلی اختصاص داده شده است. این شرکت دارای یک سیستم ابزار کاملاً یکپارچه است که پایداری و کیفیت را تضمین می‌کند.

کاپاردونی که جایگاه محکمی در اروپا دارد، اکنون به دنبال گسترش حضور خود در بازارهای بین‌المللی – به ویژه در ایالات متحده – است و در عین حال پذیرای فرصت‌های جدید برای رشد خارجی نیز می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا