
شتابدهندهی پیشرو در صنعت، Breakout Beauty UK، به دنبال برند «هیولا»ی بعدی است.
برنامه شتابدهنده استارتآپ Breakout Beauty UK میخواهد از طریق شش هفته مربیگری تخصصی، ده بنیانگذار مستقل با پتانسیل بالا را به کانون توجه سوق دهد و مگابرند جهانی بعدی این صنعت را بسازد.
این برنامه شتابدهنده که از این ماه راهاندازی شده و برای درخواستها باز است، گروهی از بنیانگذاران کسبوکارهایی با گردش مالی بیش از ۱۵۰،۰۰۰ پوند را انتخاب میکند تا از طریق برنامه آموزشی مربیگری خود که شامل بینشهای برند، خردهفروشی، مالی و تجاری از سوی مجموعهای از متخصصان صنعت، از جمله ترینی وودال، بنیانگذار ترینی لندن ، و میچل هالیدی، بنیانگذار Made by Mitchell ، میشود، در این برنامه شرکت کنند .
با رهبری شتابدهنده استارتاپی Growth Studio ، شرکت سرمایهگذاری خطرپذیر Venrex در مراحل اولیه و سازمان تجاری British Beauty Council ، برنامه Breakout Beauty UK به گونهای طراحی شده بود که کسبوکارهای با پتانسیل بالا را به وضعیت آماده برای خردهفروشی سوق دهد . و با توجه به اینکه Boots UK و TikTok Shop نیز شرکای اصلی هستند، دو برند برنده علاوه بر جایزه ۳۵۰،۰۰۰ پوندی این برنامه، یک فهرست ۱۲ ماهه Boots UK و تخفیف در هزینههای پلتفرم TikTok Shop و پشتیبانی تبلیغاتی دریافت میکنند.
پاول فینچ، یکی از بنیانگذاران Growth Studio ، به Premium Beauty News گفت: «اینها جوایز انحصاری هستند که کسب و کار و زندگی را تغییر میدهند.»
فینچ گفت، سطح کیفی شرکای صنعتی که قرار است گروه بنیانگذاران را راهنمایی و هدایت کنند نیز بسیار بالا بود و این برنامه شتابدهنده را به یک برنامه واقعاً برجسته برای صنعت تبدیل میکند. او گفت: «این یک پویایی انتقامجویانه و واقعاً قدرتمند از شرکا است… ما ظرفیت لازم برای تبدیل شدن برندها به هیولای بعدی برند زیبایی بریتانیا را داریم.»
«این همه خلاقیت در بریتانیا»
امیلی کین، رئیس بخش زیبایی در فروشگاه تیک تاک انگلستان ، گفت که این شتابدهنده قطعاً برای «افزایش شدید» رشد برندهای منتخب آماده شده است.
کین توضیح داد: «تیم متخصصان زیبایی ما در فروشگاه تیکتاک، به صورت انفرادی به گروه برنده برندها مشاوره میدهند تا کسبوکارشان را با تجارت اکتشافی گسترش دهند.» این به بنیانگذاران کمک میکند تا محتوای تجارت اجتماعی و مشارکت با تولیدکنندگان محتوا را به طور چشمگیری بهبود بخشند و جوامع آنلاین ایجاد کنند. و به گفته او، این جنبه از رشد، در بازار زیبایی امروز به طور فزایندهای اهمیت دارد، زیرا مصرفکنندگان بیشتری از طریق رسانههای اجتماعی به کشف و خرید میپردازند.
میلی کندال، مدیرعامل شورای زیبایی بریتانیا ، گفت که زمان برگزاری نمایشگاه Breakout Beauty UK نیز مهم است. طبق گزارش «ارزش زیبایی ۲۰۲۵» این انجمن، صنعت زیبایی بریتانیا امروز ۳۰ میلیارد پوند ارزش دارد و چهار برابر سریعتر از اقتصاد گستردهتر بریتانیا در حال رشد است – ۹ درصد در سال ۲۰۲۴ در مقایسه با ۲۰۲۳. و کندال گفت که این موضوع زمینه بسیار خوبی برای رشد بیشتر برندها فراهم میکند تا این «شتاب» را حفظ کند.
او توضیح داد: «ما در بریتانیا خلاقیت زیادی داریم. من روزانه برندهای شگفتانگیزی را میبینم، اما آنها لزوماً آماده سرمایهگذاری نیستند. … تعداد زیادی از برندهای تحت رهبری بنیانگذاران وجود دارند که گردش مالی آنها زیر یک میلیون پوند است و من فکر میکنم این برندها جایی هستند که ما واقعاً باید به آنها توجه کنیم – تا به این بنیانگذاران کمک کنیم تا برند خود را توسعه دهند.»
و در حالی که مسلماً صنعت زیبایی بریتانیا رقابتیتر از همیشه بود، کندال گفت که خردهفروشی به طور فزایندهای پویا است و این امر، زمان جالبی را برای رشد یک برند زیبایی فراهم میکند. «یک محیط خردهفروشی بسیار هیجانانگیز، چه آفلاین و چه آنلاین وجود دارد – احتمالاً هیجانانگیزترین چیزی که در سالها دیدهام – و فکر میکنم با خرید Space NK توسط شرکتهایی مانند Ulta و غیره، این محیط در حال داغ شدن است.»
مدیرعامل گفت که Breakout Beauty UK راهی فوقالعاده برای ورود برندهای مستقل به خردهفروشی محصولات زیبایی ارائه داد و ابزارها و «مکانیسمهایی را برای کمک به رشد بنیانگذاران» فراهم کرد.
کین موافق بود: «صنعت زیبایی در حال رونق گرفتن است، اما اغلب برای کسبوکارهای کوچک و تحت رهبری بنیانگذاران، پیشرفت و کشف شدن دشوار است. به همین دلیل است که این برنامه شتابدهنده بسیار مهم است. این برنامه به کسبوکارهای کوچک پشتیبانی و راهنمایی تخصصی میدهد تا در یک صنعت پررونق به موفقیت برسند.»
انعطافپذیری و کنجکاوی – طرز فکر بنیانگذار موفق
کندال در پاسخ به این سوال که تیمها در طول فرآیند درخواست به دنبال چه چیزی خواهند بود، گفت که مهمترین طرز فکر بنیانگذار، انعطافپذیری است. او گفت: «توانایی پذیرش انتقاد سازنده و سازگاری واقعاً مهم است… داشتن بنیانگذاری که واقعاً بتواند گوش دهد، مهم است.»
فینچ موافقت کرد: «موفقترین بنیانگذارانی که ما با آنها کار میکنیم، آنهایی هستند که نقاط کور خود را میشناسند یا چیزهایی را که نمیدانند، میدانند. و این اغلب در مورد بنیانگذارانی صدق میکند که تجربه صنعتی بیشتری دارند یا کمی مسنتر هستند. ما به دنبال افرادی هستیم که انعطافپذیری داشته باشند.»
او گفت کنجکاوی یکی دیگر از مزایای اصلی بود، همانطور که داستانسرایی فوقالعاده – ویژگیها و مهارتهای کلیدی پشت اکثر بنیانگذاران موفق – نیز مهم بود.
کندال گفت هیجانانگیز خواهد بود که ببینیم در هفتههای آینده چه پروفایلهایی از فرآیند درخواستها عبور میکنند، بهخصوص برندها و بنیانگذارانی که «کمی فراتر رفتهاند – فراتر از یک بطری زیبا و یک نام خوب».
درخواستهای Breakout Beauty UK تا ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۵ باز بود و برنامه شتابدهنده در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۵ آغاز به کار کرد و ارائههای نهایی برای اوایل دسامبر برنامهریزی شده بود.