آرایش و آسیا، رشد Intercos را در نیمه اول سال ۲۰۲۵ هدایت می‌کنند

این تولیدکننده لوازم آرایشی ایتالیایی که سال گذشته از مرز گردش مالی یک میلیارد یورو عبور کرد، در نیمه اول سال ۲۰۲۵ همچنان به رشد قوی خود ادامه می‌دهد و درآمد آن با ۵.۰ درصد افزایش به ۵۲۴.۹ میلیون یورو و EBITDA با افزایش شدید ۱۶.۵ درصدی رسیده است. با این حال، Intercos در مورد چشم‌انداز کل سال محتاط باقی ماند.

افزایش فروش عمدتاً به دلیل عملکرد عالی در بخش آرایش بوده است که نسبت به سال قبل ۱۷.۶ درصد افزایش یافته و به ۳۳۳.۱ میلیون یورو رسیده است. این بخش بیش از ۶۰ درصد از گردش مالی جهانی این گروه را تشکیل می‌دهد. با این حال، بخش‌های مراقبت از پوست و مو و بدن نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به ترتیب ۶ درصد و ۱۴.۸ درصد کاهش یافته‌اند.

از نظر جغرافیایی، آسیا با پیشرفت ۱۵.۶ درصدی، موتور اصلی رشد شرکت باقی ماند . قاره آمریکا با وجود محیطی چالش‌برانگیز، افزایش ۸.۸ درصدی را تجربه کرد، در حالی که منطقه EMEA که همچنان بیش از نیمی از درآمد گروه را تولید می‌کند، نسبت به سال گذشته ثابت (-۱٪) بود، زیرا ضعف در بخش مو و بدن، افزایش قوی در بخش آرایش را خنثی کرد.

رناتو سمراری، مدیرعامل اینترکاس، اظهار داشت: «در محیطی که هنوز تحت تأثیر بی‌ثباتی ژئوپلیتیکی است و بخش زیبایی به‌طور قابل‌توجهی پایدار است، گروه ما بار دیگر رشد را گزارش کرد که نشان‌دهنده استحکام و سازگاری آن است. در واقع، نه تنها سطح درآمد ما از بازار عمومی بهتر بود، بلکه سودآوری خود را نیز به‌طور قابل‌توجهی بهبود بخشیدیم . »

خوش‌بینی محتاطانه

با وجود این عملکرد قوی، اینترکاس اعلام کرد که EBITDA تعدیل‌شده برای کل سال ۲۰۲۵ احتمالاً با پیش‌بینی‌های اجماع فعلی مطابقت خواهد داشت و رشد تقریباً ۲ درصدی EBITDA را در نیمه دوم سال نشان می‌دهد.

در یک محیط بازار نامطمئن – که با تقاضای ناپایدار در ایالات متحده مشخص می‌شود، جایی که Intercos با این وجود احساس می‌کند در موقعیت خوبی برای رسیدگی به چالش‌های ناشی از سیاست جدید گمرکی قرار دارد، و با وجود مشکلات مداوم در چین علیرغم نشانه‌های اولیه بهبود – این گروه نسبت به آینده خوشبین است، در حالی که چشم‌انداز محتاطانه‌ای را در کوتاه‌مدت حفظ می‌کند .

رناتو سمراری اظهار داشت: «اگرچه بازار جهانی زیبایی پس از سال‌ها گسترش قابل توجه، در حال گذراندن دوره‌ای از تعدیل است، گروه ما به خوبی برای ادامه مسیر رشدی که همیشه آن را متمایز کرده است، مجهز شده است. تنوع جغرافیایی گسترده ما – که در چشم‌انداز زیبایی B2B منحصر به فرد است – همراه با برتری نوآوری ما، به ما این امکان را می‌دهد که با خوش‌بینی به آینده نگاه کنیم و نقش خود را به عنوان شریک منتخب برندهای پیشرو در صنعت، بیش از پیش تثبیت کنیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا