استایل با دامن جین ؛ چطور با دامن لی استایل شیک داشته باشیم
دامن جین یکی از آیتم‌هایی است که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته و به یکی از پوشیدنی‌های مورد علاقه بانوان تبدیل شده است. این دامن‌های شیک در مدل‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارند، که می‌توان با کمک آن‌ها استایل‌های متنوعی خلق کرد. داشتن یک استایل جذاب با دامن لی شاید در نگاه اول ساده به‌نظر برسد؛ اما باید در نظر داشت که هر آیتمی برای ست کردن با این دامن‌ها مناسب نیست. ما در این مقاله قصد داریم تا نحوه استایل کردن دامن جین را مورد بررسی قرار دهیم و بدانیم که چگونه می‌توان با این دامن‌ها یک استایل خاص و منحصربه‌فرد داشت؛ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تاریخچه پارچه جین
پارچه جین یکی از شناخته شده‌ترین و پرطرف‌دارترین پارچه‌های جهان است که از گذشته‌های دور تا کنون نه تنها محبوبیت خود را حفظ کرده، بلکه به آن افزوده شده است. کلمه جین در واقع، از واژه فرانسوی serge de nimes گرفته شده که یک نوع پارچه خاص بوده و در شهر نیمس بافته می‌شد. این پارچه به مرور زمان به دیگر کشور‌ها نیز وارد شد و توجه همگان را به‌خود جلب کرد. جالب است بدانید که بیشترین طرف‌داران این پارچه در جهان، ایتالیایی‌ها بودند. این پارچه به قدری در بین ایتالیایی‌ها محبوب شده بود که شهر جنوا Genoa به‌سرعت به بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پارچه جین در جهان تبدیل شد.

 

دختری با دامن جین آبی بلند و تی‌شرت سفید

 

بعد از وارد شدن این پارچه به قاره آمریکا، نام آن به جین تغییر پیدا کرد و برای همیشه بر روی آن ماندگار شد. در ابتدا از این پارچه‌ها برای دوخت لباس‌ معدن‌چیان طلا استفاده می‌شد؛ زیرا بسیار بادوام بودند و به‌راحتی رفو می‌شد. با گذشت زمان این پارچه جای خود را در صنعت مد و فشن باز کرد؛ به‌طوری ما اکنون شاهد انواع لباس‌ها با جنس جین هستیم.

چگونه با دامن جین یک استایل شیک داشته باشیم؟
دامن‌های جین که امروزه بسیار محبوب هستند، بسیار انعطاف‌پذیر بوده و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را با آیتم‌های دیگر ست کرد. تنها کافی است کمی دقت کنید تا یک استایل شگفت‌انگیز بیافرینید. در ادامه نحوه ست کردن دامن جین را برایتان بازگو می‌کنیم.

آبی روشن، مناسب‌ترین رنگ برای افراد لاغر
هرگز از یاد نبرید که لباس‌هایی با رنگ‌های روشن، باعث درشت‌تر و پرتر دیده شدن اندامتان می‌شوند؛ بنابراین مناسب‌ترین رنگ برای افراد لاغر هستند. اگر اندام لاغری دارید و دوست دارید در استایل‌های خود از دامن جین میدی استفاده کنید، حتما روشن‌ترین رنگ ‌آن‌ها را بپوشید. برای قسمت بالاتنه نیز بهتر است به سراغ رنگ‌ها تیره نروید، بلکه شومیزهای رنگ روشن، بهترین انتخاب هستند. همچنین لباس‌هایی که در تزئینات آن‌ها از چین استفاده شده، می‌توانند استایل شما را از این رو به آن رو کنند.

 

دختری با دامن جین بلند به رنگ آبی تیره به همراه تی‌شرت سفید

 

ست کردن شومیز دکمه‌دار با دامن دکمه‌دار ممنوع!
همیشه یادتان باشد که پوشیدن شومیز دکمه‌دار با دامن جین دکمه‌دار یک اشتباه بزرگ محسوب می‌شود. زیرا وجود دکمه‌های فراوان در لباس نه تنها باعث شلوغی استایلتان می‌شود، بلکه احساس بدی به ببینده منتقل می‌کند. به‌طور کلی، این را در نظر داشته باشید که اگر در قسمت بالاتنه از یک آیتم شلوغ استفاده کردید؛ آیتمی که برای قسمت پایین‌تنه می‌خواهید به تن کنید، نهایت سادگی را داشته باشد و برعکس.

شومیز سفید، یک انتخاب شگفت‌انگیز در کنار دامن جین
اگر به‌دنبال یک استایل شگفت‌انگیز و خاص هستید؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما دامن جین خود را با یک شومیز سفید ست کنید. ست دامن لی با شومیز همیشه یک انتخاب رویایی بوده و هست. حتما آن را امتحان کنید، مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد. البته باید در نظر داشته باشید که شومیزی که به تن می‌کنید، تنگ نباشد؛ تا هم در آن احساس راحتی داشته باشید و هم با دامنتان تناسب داشته باشد. این استایل برای افرادی که بالاتنه کوچکی دارند، بسیار مناسب است.

 

دختری با دامن جین کوتاه به رنگ آبی و تی‌شرت سفید

 

برای استایل‌های زمستانی خود، دامن لی را با بلوز پشمی ست کنید
اگر برای زمستان به‌دنبال یک استایل خاص می‌گردید؛ می‌توانید آن را به‌راحتی با پوشیدن یک بلوز پشمی به‌همراه دامن جین، به‌دست بیاورید. البته در نظر داشته باشید که با قرار ندادن بلوز در درون دامن می‌توانید استایلتان را بهم بزنید. با پوشیدن بوت در کنار این آیتم‌ها می‌توانید استایل خود را کامل کنید و از آن لذت ببرید. اگر فکر می‌کنید که ممکن است سردتان شود؛ یک جوراب شلواری سه بعدی در زیر دامن خود بپوشید.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که برای داشتن چنین استایلی رنگ بلوز به هیچ عنوان ملاک نیست. با پوشیدن این دو آیتم نشان می‌دهید که تا چه میزان به استایل خود اهمیت داده و خلاقیت خود را به دیگران نشان می‌دهید. تنها باید به چند نکته توجه کنید.

۱٫ استفاده از رنگ‌های تیره برای افراد لاغر ممنوع! زیرا رنگ‌های تیره شما را لاغرتر نشان می‌دهند.
۲٫ اگر پایین‌تنه شما نسب به بالاتنه پرتر است، برای قسمت پایین‌تنه از رنگ تیره استفاده کنید.
۳٫ برای پایین‌تنه‌های لاغر، رنگ‌های روشن مناسب هستند.
۴٫ برای افرادی که اندام درشتی دارند؛ بهترین انتخاب رنگ‌های تیره هستند.

 

دختری با دامن جین بلند به رنگ آبی روشن و تی‌شرت سفید

 

با استفاده از آیتم‌های آبی، استایل دریایی داشته باشید
با در کنار هم قرار دادن دو آیتم آبی در تناژهای تیره و روشن، احساسی از دریا و آرامش را به بیننده منتقل می‌کنید. این استایل برای فصل تابستان و بهار می‌تواند یک انتخاب عالی محسوب شود.

ست شومیز یشمی و دامن جین آبی
یکی دیگر از استایل‌های خاص و منحصربه‌فردی که می‌توان با دامن جین داشت، ست کردن آن با یک شومیز لخت یشمی است. علت خاص بودن آن نیز این است که کمتر کسی به ذهنش خطور می‌کند که چنین استایلی داشته باشد. البته دقت داشته باشید که هر رنگی از دامن جین را نمی‌توان با این شومیزها ست کرد؛ به‌عنوان مثال ست کردن شومیز یشمی با دامن‌ها تیره ممنوع! زیرا استایلتان را به‌طور کلی بهم می‌ریزد و هامورنی جالبی از خود به نمایش نمی‌گذارد. مناسب‌ترین رنگ دامن برای این استایل، آبی روشن است. البته نا گفته نماند که این استایل بیشتر برای افرادی که بالاتنه پری دارند، مناسب است.

 

دختری با دامن جین بلند به رنگ آبی روشن و کت مشکی

 

دامن لی خود را با کت جین ست کنید
یکی از شاهکارهایی که می‌توانید در استایل خود خلق کنید، این است که دامن لی خود را با کت جین ست کنید. البته توجه داشته باشید که این استایل ریسک بسیار بالایی دارد؛ و با رعایت نکردن نکات، ممکن است فاجعه به بار آورد. قبل از این‌که از این ترکیب در استایل خود استفاده کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما رنگ‌ها را در کنار یک‌دیگر قرار دهید تا هارمونی آن‌ها را بسنجید و از هم‌خوانی آن‌ها مطمئن شوید. این مسئله را نیز در نظر داشته باشید که یک دست بودن در چنین استایلی به هیچ عنوان جالب نیست.

 

دامن جین کوتاه مخصوص مهمانی به رنگ آبی روشن

 

در استایل خود حتما از کمربند استفاده کنید
استفاده از کمربند در استایل با دامن جین بلند نیز می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه به‌نظر برسد. البته پهنا و رنگ کمربند، کاملا به رنگ و مدل دامن شما بستگی دارد. اما حواستان به آیتم‌های استفاده شده در استایلتان باشد؛ به این منظور که اگر از شومیز طرح‌دار استفاده می‌کنید، بهتر است به سراغ کمربند نروید.

تی‌شرت‌ها می‌توانند دوست خوبی برای دامن‌های جین باشند!
علاقمندان به دامن‌های جین هرگز نباید تی‌شرت‌ها را دست کم بگیرند. شما می‌توانید با یک تی‌شرت ساده در رنگ‌های آبی، سرمه‌ای یا حتی سفید؛ بهترین استایل را برای یک دورهمی دوستانه داشته باشید. یکی از ویژگی‌های مثبت این استایل این است که هم با کفش پاشنه‌دار ست می‌شود و هم با کتانی سفید.

با دامن جین کوتاه استایلی جسورانه خلق کنید
دامن‌هایی که قد آن‌ها بالای زانو است، در دسته دامن‌های کوتاه قرار می‌گیرند. افرادی که از این دامن‌ها در استایل خود استفاده می‌کنند؛ معمولا افراد جسوری هستند و خلاقیت بسیار بالایی دارند. شما می‌توانید این دامن‌ها را به‌همراه تاپ یا شومیز ست کرده؛ و یا حتی از کت جین کوتاه در استایل خود استفاده کنید. این ترکیب زمانی زیبایی خود را به نمایش می‌گذارد که در انتخاب تاپ زیر کت، نهایت دقت را خرج کرده باشید. سعی کنید رنگ تاپ خود را طوری انتخاب کنید که هم‌رنگ کت و دامن شما نباشد.

دامن جین بلند بهتر است یا کوتاه؟
ممکن است برایتان این سوال پیش آمده باشد که دامن جین بلند بهتر است یا کوتاه؟ حقیقت ماجرا این است که هر دوی این مدل‌ها زیبایی و جذابیت خاصی دارند. اما جالب است بدانید که دامن‌های لی کوتاه پرطرف‌دارتر از دامن‌های بلند هستند؛ زیرا بسیار سبکند و قابلیت تنفس بیشتری دارند، به‌همین دلیل برای فصل بهار و تابستان مناسب هستند. همچنین بانوان در این دامن‌ها آزادی بیشتری نسبت به دامن‌های بلند دارند و به‌راحتی می‌توانند بنشینند، قدم بزنند و حتی در مهمانی و دورهمی‌ها برقصند.

یکی دیگر از مزایای دامن‌های جین کوتاه این است که بسیار شیک و به روز هستند. این ویژگی‌ها به شما این امکان را می‌دهد که در استایل خود تنوع داشته باشید و خلاقانه عمل کنید. از مهم‌ترین ویژگی‌های دامن‌های جین کوتاه که باعث شده بسیاری آن را نسبت به دامن‌های بلند ترجیح دهند، این است که انعطاف‌پذیری بالایی دارند و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را با هر آیتم دیگری ست کرد.

 

دختری با دامن جین به رنگ آبی تیره و بلوز سفید

 

ما در این مقاله از تاریخچه پارچه‌های جین صحبت کردیم و دانستیم که چگونه با دامن لی یک استایل شیک داشته باشیم. همچنین دامن‌ جین کوتاه و بلند را با یک دیگر مقایسه کردیم. اکنون نظر شما در این باره چیست؟ شما کدام یک از استایل‌های پیشنهاد شده را می‌پسندید؟ چه ایده‌های دیگری برای ست کردن با دامن جین دارید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.