رژ گونه از دسته لوازم آرایشی صورت برای رنگ آمیزی گونه و شاداب به نظر رسیدن صورت به کار می رود و در انواع پودری و کرمی در رنگهای مختلف موجود است. این وسیلۀ آرایشی می تواند در صورت شما تاثیر زیادی داشته باشد و ظاهری برجسته به استخوان گونۀ شما دهد. اینکه فرم صورت شما به صورت مربعی باشد و یا بیضی و گرد، تاثیر بسیار زیادی در مدل رژگونۀ شما دارد. همچنین، شما میتوانید بهترین برندهای رژگونه را در اینجا مشاهده کنید.

رژگونه برای صورت گرد

◊ صورت گرد:

اگر صورت گرد دارید باید تا جایی که میتوانید با آرایش، صورتتان را کشیده‌تر جلوه بدهید. یعنی با کاور کردن ناحیه زیر استخوان گونه تا شقیقه، صورتتان را باریک‌تر نشان بدهید. باید رژگونه را از روی استخوان بالایی گونه به سمت گوش و از روی استخوان زیر گونه، کمی به سمت دهان بزنید. همچنین، بهتر است رنگ رژگونه تیره باشد.

رژگونه برای صورت مستطیلی

◊ صورت مستطیلی:

رژگونه را روی استخوان گونه و درست در زیر گوشۀ بیرونی چشمها بزنید و مطمئن شوید که اصلا به سمت نوک بینی گسترش پیدا نکند. چون اینکار باعث میشود صورت کشیده تر به نظر بیاید.

رژگونه برای صورت مثلثی و قلبی
◊ صورت مثلثی و قلبی:

چون در صورتهای مثلثی عرض پیشانی بیشتر و انتهای صورت تیز تر است، باید کاری کنیم که یک حالت تعادل بین این دو ویژگی صورت ایجاد شود. بنابراین باید رژگونه را در دو سمت بیرونی صورت، روی استخوانهای گونه به شکل حرف ۷ انگلیسی بزنید.

رژگونه برای صورت بیضی
◊ صورت بیضی:

دخترهایی با صورتهای بیضی بسیار خوش شانس هستند، چون چهرۀ آنها جوریست که خیلی از افراد باور دارند مدل صورت ایده‌ آلیست. بهترین کار این است که سعی کنید با اضافه کردن رنگی غلیظ به تمامی نواحی گونه، آنرا پهن‌ تر نشان بدید. در صورتی که با لب‌ بسته لبخند بزنید، میتوانید جای صحیح رژگونه را پیدا کنید.

  • نویسنده : سحر فاطمی