در اکثر فرهنگها مردم سعی می کنند که جوانی خود را حفظ کنند، چراکه جوان بودن به معنی خوب به نظر رسیدن است اما بعضی خانمها با اشتباهات آرایشی که میکنند، پیر تر نشان داده می شوند. در این مقاله قصد درایم شما را با ۷ اشتباه آرایشی که شما را پیرتر از سنتان نشان میدهد، آشنا کنیم. پس برای اینکه آرایشی زیبا و جوان پسندانه داشته باشید، به نکات زیر توجه کنید:

ابروهای نازک در آرایش

۱٫ ابروهایتان را نازک و روشن نکنید! Χ

در دهه های قبل، ابروهای کوتاه و نازک طرفداران بیشتری داشتند اما امروزه مدل ابروی پهن جای ابروهای نازک را گرفته و به مُد روز تبدیل شده است. بنابراین، بیشتر خانمها با میکروبلیدینگ یا فیبروز، ابروهای خود را پُر و پهن میکنند تا جذابتر و جوانتر بنظر برسند.

بزرگ کردن لبها در آرایش

۲٫ بزرگ و غیرطبیعی کردن لبها ممنوع! Χ

انسانها در سنین پایین هرگز لبهای بزرگی ندارند، بنابراین لبهای بزرگ و مصنوعی هرگز سن را پایین نشان نمی دهد. درست است که لبهای پُر، چهره را جوان تر نشان می دهد، اما تزریق بیش از اندازه به لبها میتواند اثر معکوس داشته باشد.

رنگ موها در آرایش

۳٫ متضاد بودن رنگ موها با رنگ پوست Χ

اگر رنگ پوستتان گرم باشد و موهایتان را مشکی رنگ کنید، رنگ موی جدیدتان با رنگ پوستتان هماهنگ نخواهد بود و بیشتر از سن واقعیتان به نظر می رسید. در نتیجه سیاهی زیر چشمهایتان نیز بیشتر مشخص می شود و ممکن است پوستتان قرمز به نظر برسد.

آرایش بیش از اندازه

۴٫ آرایش بیش از اندازه Χ

امروزه آرایش کردن بخش جدایی ناپذیر زندگی بعضی از زنان و دختران جوان شده و بی جهت نیست که ایران مقام هفتم دنیا در مصرف لوازم آرایشی را به خود اختصاص میدهد. گاهی آرایش بعضی از همین زنان و دختران به قدری تند و غلیظ می شود که از میان رنگهای مختلف به سختی می توان چهره واقعی فرد را در ذهن ترسیم کرد. اما خانمها و دختران جوان! برای داشتن چهره ای طبیعی و جوان تر، از آرایش بیش از اندازه اجتناب کنید.

لاغری مفرط = عدم زیبایی

۵٫ لاغری را به جای متناسب بودن Χ

زنانی که چهره های لاغر و زاویه دار دارند، برای حفظ جوانی چهرۀ خود ممکن است به ۲۰ تا ۲۵ درصد از چربی بدنشان نیاز داشته باشند. علاوه بر این، اگر زیاد ورزش کنند و به اندازۀ کافی غذا نخورند، این لاغری در صورت آنها هم نمود پیدا می کند. گاهی این مسأله باعث می شود بیشتر از سن واقعیشان به نظر برسند.

تاثیر زردی دندانها در آرایش صورت

۶٫ زردی دندانها Χ

برای ازبین بردن زردی دندانها، یک قاشق چایی خوری جوش شیرین را با نصف قاشق چایی خوری نمک دریا به همراه کمی آب در یک ظرف کوچک مخلوط کنید تا یک خمیر نازک ایجاد شود. با یک مسواک نرم، خمیر را روی دندانهایتان بمالید. به آرامی به مدت ۲ دقیقه مسواک بزنید و سپس با آب بشویید.

تاثیر مدل مو در جوانی

۷٫ مدل موهای شلوغ و از مدافتاده Χ

برخی سبکهای آرایشی و مدلهای رنگ و کرپ مو که در سالهای نه چندان دور ترند بوده‌اند، اکنون از مدافتاده و قدیمی به نظر می‌رسند. شاید تا چند سال پیش سالنهای آرایشی مملو از صف خانمهایی بودند که برای شرکت در یک مجلس عروسی ساعتها زیر دست آرایشگران مو می نشستند تا موهایشان را به شکل هر چه مجلسی تر درست کنند. اما خوشبختانه در سالهای اخیر این سبک شینیونهای چند طبقه و شلوغ، حالتی از مدافتاده و قدیمی دارد. امروزه عموما موهای بلند را به شکل باز و با چند پیچ و تاب حالت میدهند و در صورت تمایل به موی بسته، شینیون سبُک، شل و بسیار نچرال ترند سال است.

  • نویسنده : سحر فاطمی