مهم نیست در کجای جهان زندگی می کنید، زنان در تمام کشورهای دنیا زیبایی را دوست دارند و آرایش میکنند. این بدین معناست که زیبایی در هر کشوری طرفدار دارد. میخواهد این زیبایی، زدن یک رژ لب قرمز باشد یا ریملی روی چشمها. البته زیبایی در مناطق مختلف جهان شکلهای گوناگونی دارد و سبک آرایش هرکشور نیز با هم فرق میکند.

مثلا زنان برخی از کشورها آرایش غلیظ میپسندند و برخی آرایش ملایم. و یا ممکن است مدل آرایشی که در فرانسه جذابیت دارد، در آمریکا طرفداری نداشته باشد. ما در این بخش قصد داریم شما را با سبک آرایش زنان کشورهای مختلف آشنا کنیم و همچنین بدانیم آرایش محبوب زنان در کشورهای مختلف چگونه است.

آرایش فرانسوی

• فرانسه، پوست صاف و براق

داشتن پوست صاف و براق در همه جای دنیا محبوبیت دارد. دخترهای فرانسوی هم به پوست صورتشان اهمیت زیادی میدهند. آنها از شیوه های خانگی و طبیعی برای رسیدگی به پوستشان استفاده میکنند. به همین دلیل، استفاده از پرایم و کرم پودر در فرانسه طرفداران زیادی پیدا کرده است.

آرایش برزیلی

• برزیل، آرایش طبیعی + رژ لب بولد

معمولا دختران برزیلی چهره های بدون آرایش را ترجیح میدهند، البته بحث لبها جداست. اگرچه آنها معمولا صورتشان را آرایش نمیکنند، اما از رژ لبهایشان چشم پوشی نمیکنند. رژلبهایی به رنگ بولد مثل قرمز، جیگری، صورتی و … تنها لوازم آرایشی هستند که آنها را به سمت خودشان میکشاند.

آرایش آمریکایی

• آمریکا، رنگهای بولد + مژه های بلند

در آمریکا آرایش جسورانه طرفداران زیادی دارد. به عنوان مثال آمریکاییها اکثرا از سایه های رنگی مانند آبی و بنفش استفاده میکنند و خط چشمهای بلند و پهن میکشند.  برای رژلب هم اکثراً از رنگهایی مثل قرمز، نارنجی و جیگری استفاده میکنند. اما چیزی که برای آنها از همه چیز مهمتر است، بلندی و پرپشتی مژههایشان است. به همین دلیل، اکثراً از مژه مصنوعی هم استفاده میکنند.

آرایش هندی

• هند، آرایش غلیظ + خط لب

دخترهای هندی عاشق آرایش غلیظ هستند. چشمهای اسموکی، خط چشمهای کشیده، کرم پودر، هایلایتر، خط لب و رژلبهای قرمز براق از محبوب ترین مدلهای آرایشی هندیهاست.

سبک آرایش دبی، آرایش عربی

• دبی، ابروهای پرپشت + مژه

دخترهای اهل دبی به آرایش اهمیت زیادی میدهند. آنها دوست دارند آخرین ترندهای آرایشی را دنبال کنند. البته این روزها، مدل آرایش طبیعی برای آنها جذابتر از همیشه شده است. به عنوان مثال : ابروهای پرپشت و رژلبهای بی رنگ. اما این موضوع در مورد ريمل صدق نمیکند. در واقع آنها، ریمل زیاد را عضوی جدائی ناپذیر از آرایش صورتشان میدانند.

آرایش کانادایی

• کانادا، ابروهای پرپشت + رژ لب مات

برای دخترهای کانادایی مهم نیست که ابروهایشان چه فرمی دارد، آنها معمولا سعی میکنند ابروهای خود را برندارند. در واقع هرچه مدل ابرو برای آنها طبیعی تر و دست نخورده تر باشد، به نظرشان زیباتر است. یکی دیگر از چیزهایی که کاناداییها عاشقش هستند، رژلبهای مات هست.

آرایش ژاپنی

• ژاپن، هایلایتر + رژلب قرمز

دخترهای ژاپنی به گونه های براق اهمیت زیادی میدهند. برای همین از هایلایتر برای روشنتر کردن گونه هایشان استفاده میکنند. زمانی که از آنها در مورد آرایش روزانه شان سوال کردیم، در پاسخ به کرم پودر، ابروهای پرپشت و رژ لب براق اشاره کردند. البته این در مورد آرایش معمولی و روزمره شان هست. در مواقع دیگر مانند مهمانیها، از هایلایت و لبهای بولدتر و پر رنگتر استفاده میکنند.

  • نویسنده : سحر فاطمی