همانطور که در مقالات قبل اشاره کردیم، تکنیکهای آرایشی برای تمامی فرم چهره ها یکی نیست. بلکه طریقه استفاده از خط چشم یا هر وسیله آرایشی دیگری برای هر نوع فرم چهره باید به شیوه ای صحیح انجام شود.

برای مثال اگر صورت باریکی دارید، باید بدانید که چگونه از رژ گونه و هایلایتر استفاده کنید که صورت شما گردتر به نظر آید. یا اگر صورت گردی دارید باید بدانید که چگونه با استفاده از برنزر می توانید آن را کشیده تر نشان دهید. تمام این موارد برای متعادل کردن فرم صورت شماست. در حال حاضر تکنیکهای فوق العاده ای جهت آرایش برای انواع فرم صورت وجود دارد که به شما کمک می کند ظاهر زیباتری داشته باشید. ما در این بخش قصد داریم تا شما را با مدلهای خط چشم، متناسب با فرم چشمهایتان آشنا کنیم.

خط چشم برای چشمهای ریز
• خط چشم برای چشمهای ریز

شما میخواهید با آرایش کردن، چشمهای خود را درشت تر کنید و فراموش نکنید که استفادۀ بیش از حد خطچشم دقیقأ نتيجۀ برعکس دارد. آرایش چشمهای ریز، از مداد چشم سفید یا کرم برای داخل چشمها استفاده کنید و خط گربه ای نازك بکشید تا چشمهایتان درشت تر به نظر برسد.

خط چشم برای چشمهای گرد
• خط چشم برای چشمهای گرد

مدل چشم گرد معمولا هم در پلک پایین و هم در پلک بالا حالتی فرورفته دارد که باعث میشود چشمها به شکل طبیعی باز و خیره باشند. برای کشیدن خط چشم برای چشمهای گرد، با کشیدن خط گربه ای طولانی در گوشه های بیرونی چشم، یکم حالت کشیدگی را در چشمهایتان ایجاد کنید.

خط چشم برای چشمهای رو به پایین
• خط چشم برای چشمهای رو به پایین

مدل چشم رو به پایین تقریبا همان چشم بادامی هست، با این تفاوت که در انتها، کمی حالت افتادگی دارد. وقتی نوبت به آرایش چشمها میرسد، شما نیاز دارید که کمی چشمها را بالا بکشید. برای آرایش چشمهای رو به پایین، باید خط انتهای چشمها را بالا ببرید، از حالت رو به پایین خارج کنید و یکم به سمت بالا بکشید.

خط چشم برای چشمهای رو به بالا
• خط چشم برای چشمهای روبه بالا

مدل چشم رو به بالا هم تقریبا همان چشم بادامیست، با این تفاوت که پلک پایینی شما کمی برجسته تر از پلک بالاییتان به نظر میرسد. برای این مدل چشمها، شما باید تقارن طبیعی چشمهایتان را افزایش دهید. برای آرایش چشمهای رو به بالا، باید خطچشم را در گوشۀ خارجی پلک پایین چشمتان، کمی پهنتر بکشید. این کار تناسب و قرینگی چشمهایتان را افزایش میدهد.

خط چشم برای پلک افتاده
• خط چشم برای پلک افتاده

اگر پلکهای شما یکم پایین تر هستند و چروک کوچکی بالای چشمتان میبینید، شما جزء خانمهایی هستید که پلکتان افتادگی دارد. برای آرایش چشمها با پلکهای افتاده، با یک خط دنباله دار در پلک بالا و پایین کمی چشمهایتان را مورد تاکید قرار بدهید و مژه های بالا و پایینتان را با ریمل پر کنید.

  • نویسنده : سحر فاطمی