همانطور که میدانید ریمل، ماسکارا یا سرمه وسیله ای آرایشی برای تیره کردن، حجیم یا بلندنما کردن مژه هاست که به سه حالت مایع، جامد(قالبی) یا کرم وجود دارد. همچنین، رنگهای مختلف آن را در بازار دیده ایم که به وسیلۀ یک برس کوچک استفاده میشوند. ریمل از محصولات آرایشی محبوب بین بانوان بوده و بیشتر خانمها توقع دارند ریمل مورد استفاده در بهبود وضعیت و بلند کردن مژه هایشان کمک زیادی بکند. بنابراین، اطلاع از اینکه یک ریمل خوب چه ویژگیهایی باید داشته باشد و خصوصیات ریمل خوب چیست، دغدغۀ بسیاری از خانمها در حوزۀ آرایشی میباشد.

ما در این پست، به نکاتی درمورد خصوصیات ریمل خوب و باکیفیت برای مژه های شما پرداختیم و همچنین توصیه هایی برای خرید ریمل مناسب را به شما پیشنهاد داده ایم.

در انتهای پست نیز، ترفندهای آرایشی با استفاده از یک ریمل خوب را تقدیم نگاه شما خوبان کرده ایم! پس تا انتهای پست همراه ما باشید…

آرایش چشم با ریمل، ترفندهای آرایشی

 

ریمل خوب بایستی براحتی از روی چشمهای شما پاک شود! بدون کشیدگی و کندن مژه و تنها با استفاده از یک آرایش پاک کن دو فاز با کیفیت، باید به آرامی ریمل را قبل خواب از روی چشمهایتان پاک کنید. به همین دلیل، برای پیشگیری از آسیب دیدن مژه ها، استفاده از ریملهای معمولی را به شما توصیه میکنیم. چراکه ریملهای ضدآب سخت تر از ریملهای معمولی از روی مژه ها پاک میشوند. بهتر است استفاده از این نوع ریملها را تنها برای شرکت در مراسم و مهمانیهایی که استفاده از لوازم آرایش ماندگارتر نیاز است، محدود کنیم.

 

ریمل خوب معمولا ارزان نیست! به دلیل تماس مستقیمی که برس ریمل با چشمهایتان دارد، درصورت استاندارد نبودن ممکن است چشمهایتان را دچار عفونت جدی کند. ریملی که در مدت کوتاهی بعد از استفاده به زیر چشم میریزد. ریملی که برس خوبی ندارد و مژه ها را از ریشه تا سر آن کلفت میکند. ریملی که خیلی دیر خشک میشود و یا در اثر گرما وارد چشم میشود. نمونه ای از ریملهای نامناسب برای چشمها هستند.

 

گاهی بعد از ریمل زدن، مژه ها به هم میچسبند! علتهای متفاوتی برای این مشکل وجود دارد. از جمله: استفاده از ریمل تاریخ مصرف گذشته، ریمل زدن نادرست و روی هم زدن آن، پوشیده شدن بیش از حد برس ریمل به مواد و … . در این صورت با استفاده از برس یک ریمل قدیمی و یا با استفاده از شانه کوچک مداد چشم، بعد از ریمل زدن مژه هایتان را از یکدیگر جدا کنید. از بکاربردن سوزن و اشیا نوک تیز جدا خودداری کنید.

 

ریمل و خط چشم را هرگز با بزاق دهان یا آب، مرطوب نکنید! باکتری دهان شما میتواند در فراورده رشد کرده و موجب عفونت شود و افزودن آب نیز موجب رقیق شدن ماده نگهدارنده در فراورده شده و مقاومت میکروبی آن را کاهش میدهد. همچنین، از فراورده قدیمی استفاده نکنید و بدانید حداکثر زمان نگهداری، ۳ ماه بعد از باز شدن درب فراورده است. در مواردی که متوجه تغییر رنگ و بوی فراورده شدید، مصرف آن را متوقف کنید.

ریمل چشم، پرپشت کننده، حجم دهنده، حالت دهنده

←◊توصیه هایی برای خرید ریمل◊→

_ اگر جزو افرادی هستید که مژه های بلند دارند، نیازی به استفاده از ریملهای بلند کننده ندارید. بلکه باید ریملی را انتخاب کنید که حجم دهنده باشد تا زیبایی مژه های بلند شما بیشتر نمایان شود. 

_ هنگام خرید ریمل، حتما به نوع و مدل براش ریمل توجه داشته باشید. چون شکل کلی براش ریمل، نشان دهندۀ نتیجه نهایی ریمل روی مژه هاست. یعنی براش قطور، مژه های حجیم و پرپشت ایجاد میکند. براش بلند، مژه هایتان را بلند میکند.

 

←◊کدام ریمل برای کدام مژه؟◊→

⋅ریمل برس ضخیم: برای پر پشت کردن و حجم دادن به مژه ها ⇐ این نوع ریمل برای افراد با مژه های کم پشت مناسب است.

⋅⋅ریمل برس نازک: برای بلندتر کردن مژه ها ⇐ این نوع ریمل برای افراد با مژه های کوتاه مناسب است و اصلا خاصیت حجم دهی ندارد.

⋅⋅⋅ریمل با برس ساعت شنی: برای حجم دهی و فرم دهی به مژه های بیرونی و گوشه های چشم

⋅⋅⋅⋅ریمل با برس خمیده: برای حالت دهی و فرم دهی به مژه ها ⇐ این نوع برای افراد با مژه های بلند اما بی حالت مناسب است. (دیدن تصاویر انواع برس ریمل)

انواع ریمل، انواع برس ریمل

←◊ریمل مناسب انواع مژه◊→

∗∇ مژه های سیخکی: این مژه ها هیچ حالتی ندارند. پس باید هم از فرمژه و هم از ریمل حالت دهنده و بلند کننده استفاده کنید. اگر شما از این دسته افراد با این نوع مدل هستید، اصلا نباید از ریمل حجم دهنده استفاده کنید. چون مژه هایتان سنگین و بسیار مصنوعی بنظر میرسد.

∗∇ مژه های کوتاه و نازک: بهترین انتخاب برای این نوع مژه ها، ریمل بلند کننده و حجم دهنده است. ابتدا یک لایه ریمل بزنید، اجازه دهید خشک شود. سپس مژه های انتهای چشمها را دوباره ریمل بزنید.

∗∇ مژه های بلند و نازک: افرادی که مژه های بلند دارند، باید ریملی انتخاب کنند که حجم دهنده است. برای ریمل زدن هم باید صبر کنید تا پس از خلایۀ اولی ریمل خشک شود، سپس مژه ها را از ریشه ریمل بزنید.

ترفند ریمل زدن

∴ ترفند ∴

مژه هایتان را با پودر بچه پر پشت کنید! سپس به آنها ریمل بزنید تا پرتر شود. این ترفند ساده باعث میشود مژه هایتان پرتر و بلندتر بنظر برسد و همچنین، به یکدیگر نچسبند.

همچنین، خانمهایی که به دنبال ریمل خوب و بدون ضرر هستند می‌توانند با ساخت ریمل خانگی و طبیعی با استفاده از روغنهای گیاهی مژه‌های بلند و پرپشت داشته باشند و به آسانی در خانه تهیۀ ریمل پرپشت کنندۀ مژه را آموزش ببینند.

  • نویسنده : سحر فاطمی
  • منبع خبر : کانال راز سلامتی