شنبه - 3 خرداد 1404

نمایشگاه نیویورک 2025

نمایشگاه نیویورک 2025

نمایشگاه لاکس پک نیویورک ۲۰۲۵: تمرکز دوگانه بر چابکی زنجیره تأمین و بسته‌بندی پایدار

نمایشگاه تخصصی بسته‌بندی‌های لوکس در تاریخ ۷ و ۸ مه ۲۰۲۵ در مرکز جاویتس (Javits Center) واقع در بخش غربی منهتن برگزار شد؛ این رویداد در فضایی آمیخته با عدم‌قطعیت ناشی از تداوم جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین صورت گرفت. انتظار می‌رفت بیش از ۵۰۰۰ بازدیدکننده در این رویداد دو روزه که میزبان ۲۱۵ غرفه‌دار بود، حضور یابند.

بازسازمان‌دهی زنجیره تأمین به‌عنوان محور اصلی گفتگوها در راهروهای نسخه امسال نمایشگاه Luxe Pack New York مطرح بود. در شرایط تداوم جنگ تجاری، بسیاری از شرکت‌های غرفه‌دار از فرصت حضور در نمایشگاه برای تأکید بر توانمندی‌های تولیدی خود در آمریکای شمالی یا مناطق خارج از چین استفاده کردند. در واقع، اگر تعرفه‌های گمرکی بر واردات از چین همچنان در سطح ۱۴۵٪ باقی می‌ماند، مدل‌های کسب‌وکار بسیاری از بازیگران آمریکایی به‌شدت مختل می‌شد. بنابراین برای بسیاری از تأمین‌کنندگان، "چابکی" به واژه کلیدی این رویداد بدل شد.

فرانسوا کامیلی، معاون اجرایی شرکت Meiyume در مناطق اروپا، خاورمیانه، آفریقا و آمریکا در گفتگو با Premium Beauty News گفت:

«مدل کسب‌وکار ما بیش‌ازپیش معنادار شده است. ما در چندین قاره تولید داریم و در ایالات متحده و اروپا نیز شریکانی داریم

مارک پریور، رئیس جهانی شرکت Aptar Beauty نیز تأکید کرد:

«به‌عنوان یک تأمین‌کننده، مأموریت ما این است که نسبت به نیازهای متغیر مشتریان، چابک و پاسخگو باقی بمانیم. حضور جهانی ما در عرصه تولید، یک مزیت کلیدی است

بااین‌حال، برای شرکت‌هایی که وابستگی بیشتری به تولید در چین داشتند، سازمان‌دهی مجدد تولید چالش‌برانگیزتر بود؛ چراکه تخصص‌های فنی خاص به‌راحتی قابل انتقال نیستند و جابجایی قالب‌ها و ماشین‌آلات نیز مشکلات دیگری را به همراه دارد.

اعلام خبر مذاکرات چین و آمریکا در ژنو در روز دوشنبه ۱۲ مه و بازگشت موقت تعرفه‌ها به سطح معتدل‌تر ۳۰٪، باعث ایجاد اندکی آرامش برای فعالان آسیب‌دیده شد. بااین‌حال، وضعیت همچنان با عدم قطعیت بالا همراه است و آمادگی برای سناریوهای مختلف همچنان ضروری است.

تمرکز بر بسته‌بندی پایدار

فارغ از نگرانی‌های سیاست تجاری، تمرکز اصلی نمایشگاه امسال Luxe Pack New York به‌وضوح بر بسته‌بندی پایدار قرار داشت.

با توجه به ثبت رکورد در تعداد آثار ارسالی، هیئت داوران جایزه Luxe Pack in Green در نهایت، نمونه "پاکت ۸۰٪ کاغذی" شرکت Arcade Beauty را به‌عنوان برنده نهایی انتخاب کرد.

در میان گزینه‌های برجسته دیگر، بسته‌بندی Ecoform با درب زبانه‌ای از شرکت Knoll Printing & Packaging به چشم آمد. این محصول که به‌طور کامل قابل بازیافت و زیست‌تخریب‌پذیر است، قابلیت پرشدن نامحدود دارد.

Mist Tube ارائه‌شده توسط شرکت چینی UDN، یک لوله اسپری صددرصد پلاستیکی (PP و PE) است که بازیافت آن آسان بوده و مکمل دیگر راه‌حل‌های سبز مانند One-Piece Tube (لوله یک‌تکه از جنس ۱۰۰٪ PE) می‌باشد.

Libo Cosmetics نیز از راه‌حل‌های تک‌جنسیتی PET خود رونمایی کرد: یک کیس رژ لب و همچنین پودرهای قابل پر کردن و صددرصد قابل بازیافت، همگی تولید تایوان هستند.

همچنین، ظرف قابل پر کردن "Iris" شرکت Meiyume با ظرفیت ۲۰۰ میلی‌لیتر که از جنس آلومینیوم و با طراحی سبک‌وزن برای کاهش اثرات زیست‌محیطی ساخته شده، در میان گزینه‌های منتخب قرار گرفت.

Albéa Cosmetics & Fragrance نسخه جدیدی از خانواده Bimمجموعه‌ای از کامپکت‌هارا معرفی کرد. درحالی‌که نسخه قبلی از ۳۰٪ PET بازیافتی (r-PET) و ۷۰٪ PET ساخته شده بود، نسخه جدید صددرصد PET است و در کارخانه Matamoros مکزیک قابل تولید می‌باشد.

Pochet Group سه طرح استاندارد جدید برای درب‌های صددرصد آلومینیومی معرفی کرد، به‌همراه مفهوم Halo Lightweightدربی نوآورانه از شیشه سبک‌وزن که در دو نسخه براق و مات عرضه شده و با فناوری blow-and-blow تولید می‌شود و ۲۵٪ کاهش مصرف ماده اولیه را به همراه دارد.

در مجموع، این دوره از نمایشگاه به‌خوبی نشان داد که بسته‌بندی پایدار در بازار آمریکای شمالی نیز در حال پیشروی و پذیرش گسترده است.