شنبه - 3 خرداد 1404

استراتژی جدید برند ماوالا

استراتژی جدید برند ماوالا

برند سوئیسی ماوالا با شخصیت جدید برای آینده بازآرایی می‌شود

ماوالا سوئیس در سال ۲۰۲۴ شصت‌وپنجمین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت. به گفته‌ی دوریس ماوته، مدیرعامل و وارث این برند خانوادگی و میراث‌دار، اکنون زمان آن فرارسیده بود که با نوسازی هویت بصری و بازتعریف جایگاه برند، نیروی تازه‌ای به ماوالا دمیده شود. این بهار، او از لوگوی جدید برند رونمایی کرده، نخستین فروشگاه اینترنتی ماوالا را راه‌اندازی کرده و با کمپین شرکتی در رسانه‌های اجتماعی حضور پررنگی به نمایش گذاشته است.

برند ماوالا که در سال ۱۹۵۹ در ژنو توسط مادلین ون لاندگم بنیان‌گذاری شد، نخستین محصول تقویت‌کننده ناخن و سرم مراقبت از ناخنMavala Scientifique K+ که هنوز از پرفروش‌ترین محصولات برند است – را معرفی کرد و به‌زودی با عرضه لاک ناخن‌های ۵ میلی‌لیتری، که در آن زمان نوآوری محسوب می‌شد، به شهرت رسید.

ماوته توضیح می‌دهد:

«ما همیشه در پی نوآوری بوده‌ایم، از جمله با ترکیب مراقبت از پوست و آرایش. سپس این مفهوم را با محصول Double-Lash که برای تحریک رشد مژه طراحی شده بود، به مژه‌ها گسترش دادیم. این محصول هنوز دومین پرفروش جهانی ماست. در دهه ۱۹۸۰ نیز نخستین محصولات مراقبت از دست و پا با ترکیبات فعال درموکازمتیک را عرضه کردیم؛ ترکیباتی که پیش از آن، فقط در محصولات مراقبت از صورت مانند هیالورونیک اسید و پروبیوتیک‌ها استفاده می‌شدند. در نهایت نیز به حوزه مراقبت از صورت وارد شدیم. امروز، ما مجموعه‌ای نو شامل سرم‌هایی با ترکیبات پروبیوتیکی برای بهبود رنگ چهره ارائه می‌کنیم

ماوالا، به‌عنوان یکی از برندهای نمادین صنعت آرایشی سوئیس در سراسر جهان، همچنان به‌صورت یک کسب‌وکار خانوادگی مستقل فعالیت می‌کند و در بیش از ۱۰۰ کشور حضور دارد؛ با این حال، به گفته بنیان‌گذار آن، «جای رشد» به‌ویژه در آسیا و قاره آفریقا همچنان وجود دارد.

ماوته می‌افزاید:

«ما سه شعبه در فرانسه، انگلستان و آلمان داریم، اما در سایر کشورها با توزیع‌کنندگان محلی همکاری می‌کنیم. کانال‌های توزیع ما عمدتاً فروشگاه‌های بزرگ، داروخانه‌ها، عطر فروشی‌ها و تعداد محدودی سالن‌های زیبایی هستند. قیمت‌گذاری ما در اروپا در سطح متوسط و برای صادرات کمی بالاتر است

۸۰۰ مرجع کاتالوگی محصولات ماوالا (به جز مدادها و پودرها) از ابتدا تا انتها در سایت تاریخی این برند در کاروژ، نزدیک ژنو سوئیس، تولید می‌شود. اکنون شرکت در حال برنامه‌ریزی برای افزایش ۳۵ درصدی ظرفیت تولید با راه‌اندازی یک کارخانه جدید در همین ایالت است تا چابکی بیشتری در تولید داشته باشد.

میراثی مدرن‌شده

برندی با تاریخچه غنی، کاتالوگ گسترده و حضور جهانی قدرتمند، اکنون در تلاش است تصویر خود را به‌روز کند تا نسل‌های جوان‌تر را جذب نماید.

ماوته می‌گوید:

«ما اکنون ۶۵ ساله شده‌ایم؛ بنابراین خواستیم از خود پرسش کنیم، برند را جوان‌تر کنیم، خود را بازآفرینی کنیم و نسل‌های جدید را جذب نماییم

پس از دو سال تلاش سخت، ماوالا از تاریخ ۳۱ مارس تصویر جدید خود را معرفی کرده است: لوگویی با تایپوگرافی و رنگ تازه و شعار جدیدی که دیدگاه برند را درباره زیبایی به تصویر می‌کشد:
Mavala. Your care. Your style.
(
ماوالا. مراقبت شما. سبک شما.)

با این اقدام، برند کنترل کامل ارتباطات خود را به دست گرفته است؛ کاری که پیش‌تر عمدتاً به عهده توزیع‌کنندگان در کشورهای مختلف بود. ماوالا اکنون با پخش یک فیلم شرکتی در اینستاگرام، حضوری پررنگ در دنیای دیجیتال دارد.

ماوته تأکید می‌کند:

«بسیاری از مردم محصولات ما را می‌شناسند، اما نام برند را نمی‌شناسند. اکنون زمان آن است که برند خود را برجسته کنیم و میراث خود را به شیوه‌ای مدرن‌تر، متنوع‌تر و انسانی‌تر معرفی نماییم

ماوالا همچنین به‌تازگی اولین فروشگاه اینترنتی خود را در فرانسه راه‌اندازی کرده است؛ تحولی بزرگ برای این شرکت.

ماوته می‌گوید:

«ما تولیدکننده هستیم و مستقیماً به مصرف‌کننده نمی‌فروشیم؛ بنابراین تا به امروز وب‌سایت فروش مستقیم نداشتیم و فروش آنلاین فقط از طریق توزیع‌کنندگان صورت می‌گرفت. همراه با بازطراحی برند، این مدل را در شعبه فرانسه تغییر دادیم. باور دارم که این اقدام، موتور رشد جدیدی برای ما خواهد بود، چرا که به وضوح جای خالی آن حس می‌شد. امروزه مصرف‌کنندگانی که برندی را دوست دارند، مستقیماً به وب‌سایت آن مراجعه می‌کنند. سایر کشورها نیز به‌زودی از این مدل پیروی خواهند کرد؛ به‌ویژه انگلستان و ایتالیا

با این استراتژی جدید در برجسته‌سازی برند، ماوالا همچنین می‌کوشد جایگاه خود را به‌عنوان یک برند متخصص جهانی در حوزه آرایشی تثبیت کند