تنوع بیپایان زنانه

هارولد جیمز بهعنوان میکاپ آرتیست جهانی جدید برند لورآل پاریس منصوب شد
هارولد جیمز، هنرمند ۳۷ ساله فرانسوی که پیش از این طراح چهرههای مشهوری چون آنجلینا جولی، نائومی واتس، اوا گرین و سیمون اشلی بوده است، اکنون قرار است روحی تازه به بزرگترین برند زیبایی جهان ببخشد.
هارولد جیمز بهطور رسمی بهعنوان «میکاپ آرتیست جهانی» جدید برند لورآل پاریس منصوب شد. او جانشین ول گارلند، هنرمند بریتانیایی است که از سال ۲۰۱۷ این سمت را بر عهده داشت.
دلفین ویگیه-هوواس، رئیس جهانی برند لورآل پاریس، در بیانیهای گفت:
«آثار هارولد جیمز تنوع بیپایان زنان را از طریق آرایش گرامی میدارد. او با توانایی فوقالعادهاش در گوشدادن به نیازهای هر زن، استعداد چشمگیر خود را بهکار میگیرد تا فردیت و ارزش منحصربهفرد هر زن را آشکار کند. ما با آغوش باز از هارولد در خانواده لورآل استقبال میکنیم؛ جایی که روح نوآورانه و سبک جاودانهاش، او را به گزینهای طبیعی برای هدایت چشمانداز آرایشی برند تبدیل کرده است.»
او از این پس، مسئول جهتگیری آرایشی کمپینهای تبلیغاتی خواهد بود و در توسعه محصولات نیز نقش خواهد داشت. نخستین محصولات تحت نظارت او، بهدلیل زمانبر بودن فرآیندهای صنعت زیبایی، ظرف دو تا سه سال آینده وارد بازار خواهند شد. نخستین کمپین تبلیغاتی به رهبری او، که مربوط به محصول Infallible Skin Ink است – محصولی هیبریدی میان کرمپودر و کانسیلر – در هفتههای پیش رو منتشر خواهد شد.
هارولد جیمز که در گویان فرانسه به دنیا آمده، خودآموخته است. او زمانی که دانشجوی علوم سیاسی در شهر لیون فرانسه بود، به یکی از دوستانش در آرایشگری کمک کرد و به این حرفه علاقهمند شد. سپس برای یادگیری تکنیکهای زیبایی به سفرهای بینالمللی پرداخت و با سبکی طبیعی اما درخشان، به شهرت رسید. او بر تنوع، توانمندسازی زنان و دقت بالا تأکید دارد.
او میگوید:
«در دنیای آرایش، دقت همهچیز است. امروزه میبینیم که مصرفکنندگان چقدر نسبت به هماهنگی دقیق جزئیات حساس هستند؛ از جمله انتخاب دقیق تناژ قرمز یا طلایی، یا ارائه تیرهترین و روشنترین رنگها.»
او قرار است با نوآوری و رویکردی متمایز، تحولاتی در برند لورآل ایجاد کند، آن هم در شرایطی که بازار زیبایی در رکود به سر میبرد. شارل-لویی اسکوتی، تحلیلگر مؤسسه Kepler Cheuvreux، تخمین زده که درآمد برند لورآل پاریس در سال ۲۰۲۴ از مرز ۷.۵ میلیارد یورو گذشته است. (لورآل آمار جداگانهای برای برندهای خاص منتشر نمیکند، اما بخشی از بخش محصولات مصرفی که برند لورآل پاریس تقریباً نیمی از آن را شامل میشود، در سهماهه نخست سال، رشدی ۲.۳ درصدی (ارگانیک) داشته است.)
اسکوتی میگوید:
«دستهبندی محصولات آرایشی در کل گروه لورآل در سهماهه نخست، رشدی اندک داشته که پایینتر از دستههای عطر و مراقبت از مو است. در حالیکه لورآل عملکرد بهتری نسبت به بازار کلی دارد، بخش آرایش با کاهش تقاضا، بهویژه در آمریکا، و رقابت شدید، بهویژه در چین، مواجه است؛ جایی که برندهای محلی در حال افزایش سهم بازار خود هستند.»
در حالیکه داشتن یک میکاپ آرتیست جهانی برای برندهای لوکس زیبایی امری رایج است، در مورد برندهای انبوه (mass market) مانند لورآل پاریس، این موضوع نادر محسوب میشود. برای نمونه، برند لوئی ویتون بهتازگی پت مکگراث را بهعنوان مدیر خلاق محصولات آرایشی منصوب کرده، برند هرمس بیوتی با گرگوریس پیرپیلیس همکاری دارد، دیور میکاپ از پیتر فیلیپس بهره میبرد و گرلن با ویولت سرا کار میکند.
در عصر رسانههای اجتماعی، جایی که ظاهرهای زیبایی روی فرش قرمز یا کتواک میتوانند اینترنت را منفجر کنند – مانند ظاهر «عروسک چینی» پت مکگراث در شوی مارجیلا – داشتن یک رهبر خلاق برای شکلدهی به روایت زیبایی اهمیت فراوانی یافته است. میکاپ آرتیستها در دهه اخیر، به لطف همکاری با چهرههای مشهور و توجه فزاینده به پشت صحنههای زیبایی، به چهرههای برجستهای بدل شدهاند. جیمز نیز میگوید:
«امروزه آگاهی عمومی درباره آرایش در حال افزایش است. بسیاری از زنان و مردان اطلاعات بیشتری درباره آرایش دارند.»
این خبر، کمتر از یک ماه پیش از جشنواره فیلم کن منتشر شده است؛ رویدادی کلیدی برای برند لورآل پاریس که ۲۸ سال است شریک رسمی این جشنواره است. جیمز در این رویداد برنامه شلوغی خواهد داشت: اندی مکداول و اوا لونگوریا، بهترتیب ۴۰ و ۲۰ سالگی حضور خود را بهعنوان سفیران جهانی برند جشن خواهند گرفت، و ال فانینگ نیز برای اکران فیلم جدیدش Sentimental Value، از پلههای معروف Palais des Festivals بالا خواهد رفت. جیمز همچنین کارگاههای آموزشی آرایش را در این رویداد برگزار خواهد کرد.
او همچنین مسئولیت آرایش مدلها در شوی بعدی لورآل پاریس در هفته مد پاریس در سپتامبر را بر عهده خواهد داشت. این برند از شرکای رسمی هفته مد پاریس است و با حمایت از طراحان جوان، خدمات آرایش و مو را برای مدلهای آنها فراهم میآورد و همچنین لباسهای این طراحان را برای ستارگان حاضر در شوی برند انتخاب میکند.
جیمز در پایان میگوید:
«یکی از دلایلی که برند لورآل را تحسین میکنم این است که فراتر از زیبایی صرف میرود. این برند با زنان، سینما و مد ارتباط برقرار میکند. من همواره برای پیشبرد کارم به یک مضمون نیاز دارم، و این مضمون را از طریق آرایش تحقق میبخشم. گرچه علوم سیاسی خواندهام، آرایش برایم ابزاری بوده تا صداها را تقویت کنم.»