چهار شنبه - 22 اسفند 1403

تجارت کریسمس

تجارت کریسمس

 

خرده‌فروش‌های انبوه بریتانیا، Tesco، Boots و M&S رکورد فروش فصل تعطیلات را به ثبت رساندند.

غول‌های خرده‌فروشی بریتانیا نتایج عالی پایان سال را گزارش دادند.

بزرگ‌ترین خرده‌فروش بریتانیا، تسکو، در روز پنج‌شنبه، 9 ژانویه، رکورد فروش را برای فصل کلیدی کریسمس گزارش کرد، در حالی که Marks & Spencer (M&S) "رکوردهای فروش" را شکست. این عملکردها با سایر توزیع‌کنندگان در بریتانیا همسو هستند. سه ماهه اول قوی سال مالی پرشتاب خود، با کل فروش خرده فروشی قابل مقایسه 8.1 درصد نسبت به سال قبل برای سه ماه منتهی به 30 نوامبر. 2024. خرده فروش پیشرو سلامت و زیبایی در بریتانیا شاهد رشد در همه دسته ها و کانال ها بود، علاوه بر افزایش قابل توجه در سال قبل.

در 19 هفته منتهی به 4 ژانویه، شامل سه ماهه سوم و دوره تجارت کریسمس تسکو، فروش بریتانیا 4.6 درصد افزایش یافت و به 17.9 میلیارد پوند (22 میلیارد دلار یا 21.32 یورو) در مقایسه با سال قبل رسید.

بر اساس ارقام Kantar ، سهم بازار تسکو 28.5٪ است، علیرغم رقابت شدید زنجیره‌های ارزان قیمت، که نتایج عالی نیز در این دوره ارائه کرد: Aldi "بهترین کریسمس در تاریخ خود" را اعلام کرد و Lidl "فروش رکورددار" را اعلام کرد. ".

کن مورفی، مدیر اجرایی تسکو در بیانیه ای گفت: «ما بزرگترین کریسمس خود را تحویل دادیم. او افزود: «عملکرد قوی ما نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری‌هایی است که انجام داده‌ایم، و تسکو را به‌عنوان ارزان‌ترین خواربارفروش خط کامل بریتانیا برای بیش از دو سال تبدیل کرده‌ایم».

مارکس اند اسپنسر به نوبه خود شاهد افزایش 5.9 درصدی فروش خود در فروشگاه های بریتانیا و ایرلند بود که به 3.8 میلیارد پوند در سه ماهه رسید.

استوارت ماچین، مدیر اجرایی، گفت: «این یک کریسمس خوب دیگر برای M&S بود که بر اساس عملکرد قوی در سال قبل بود. رکوردهای فروش در سراسر تجارت شکسته شد، غذا بزرگترین روز خود را ثبت کرد و لباس، خانه و زیبایی آنلاین بزرگترین هفته خود را ثبت کرد، اما ما راضی نیستیم - به عنوان یک تجارت در حال رشد، وظیفه ما شکستن رکوردها است.

فروش مشابه برای مواد غذایی 8.9 درصد و برای پوشاک، خانه و زیبایی 1.9 درصد افزایش داشته است.

آرین چیکری، تحلیلگر Hargreaves Lansdown می گوید: «به نظر می رسد M&S در حال انتقال خود به سمت یک تجارت ضعیف تر و قوی تر است. او افزود: "اما رقابت بسیار سخت باقی خواهد ماند."

این شرکت گفت که به ظرفیت خود برای «پیشرفت بیشتر در باقیمانده سال» اطمینان دارد، اما تأکید می کند که چشم انداز آن «نامشخص» است، به ویژه به دلیل «هزینه های بالاتر» مرتبط با افزایش مالیات برنامه ریزی شده در بودجه ارائه شده در سال. اواخر اکتبر توسط دولت بریتانیا.

کنسرسیوم خرده‌فروشی بریتانیا (BRC) در روز پنج‌شنبه، 9 ژانویه، هشدار داد که خرده‌فروشان می‌توانند به دلیل بودجه افزایش مالیات دولت بریتانیا در اواخر سال 2024، قیمت‌ها را به طور متوسط ​​4.2 درصد در نیمه دوم سال افزایش دهند. «امید کمی وجود دارد. هلن دیکینسون، مدیر اجرایی BRC گفت: قیمت‌ها به هر جایی می‌روند به جز افزایش.

تا آنجا که به Boots مربوط می شود، نتایج خوب خرده فروش با یک دوره استثنایی جمعه سیاه همراه بود، با فروش 20٪ در طول هفته. «در خود جمعه، boots.com به بزرگترین روز فروش خود دست یافت، با تقریباً پنج سفارش در ثانیه در شلوغ ترین ساعت خود. فروش فروشگاه نیز قوی بود. عطر، زیبایی و هدایای کریسمس با فروش تقریباً دو بطری عطر در هر ثانیه، پرفروش‌ترین دسته‌بندی‌ها در هفته جمعه سیاه در فروشگاه‌ها و آنلاین بودند.

فروش زیبایی boost با افزایش 11 درصدی نسبت به سال قبل در سه ماهه سال گذشته به دلیل عطر، زیبایی برتر و مراقبت از پوست بود.