گریم در متاورس، آرایش بهشکل مجازی؛ فناوری در خدمت محصولات زیبایی

مطابق آخرین آمارها بازار خدمات و محصولاتِ آرایشی و بهداشتی در سال ۲۰۲۱ ارزشی ۴۶۴ میلیارد یورویی داشته و تا سال ۲۰۲۶ ارزشش به ۶۳۱ میلیارد یورو خواهد رسید.
دانش و فناوری دستبهکار توسعهٔ این صنعتاند و از گریم در متاورس گرفته تا آرایشهای مجازی همه چیز به کمک پیشرفت بازار زیبایی آمدهاند. شرکت لورئال در زمینهٔ تولید محصولات آرایشی و بهداشتیِ پیشرو، تولیدکنندهٔ برتر جهان بهشمار میرود، از رژ لبِ مناسبِ پوستِ فرد گرفته تا کِرِمهای بیضرر.
مهدی موتوکیل، مدیر بازاریابی دیجیتال لورئال در خاورمیانه میگوید: «امروز اگر از خود یک سلفی بگیرید بهترین لوازم آرایش را از ریمل و کرمپودر تا رژ لب برای چهرهتان پیدا میکنید. با پیدایش متاورس و وب۳ امکانات بیانتهایی برای خدمات زیبایی فراهم شده. پس میتوان امکان تجربههای بیشتری را برای مشتری فراهم کرد.»
مشتری امروز آگاه است و میخواهد مطمئن باشد که محصولات بهشیوهٔ علمی تولید شدهاند و تأثیر واقعی دارند. بسیاری برای احساس سلامت و زیبایی به اسپاهای مجهز به فناوری میروند که نهتنها احساس خوب که نتیجهٔ واقعی میدهند.
شرکت سلریترن در همکاری با ناسا الایدیهایی ساخته که برای ترمیم پوست، رفع درد و نیز ریزش مو مفیدند. دکتر آماندا پاول، عضو تیم پژوهشی شرکت سلریترن دربارهٔ شیوهٔ کار این پرتوها میگوید: «این پرتو به ۶ میلیمتری زیر پوست یعنی به میتوکوندری سلول میرسد که در واقع نیروگاه آن است. میتوکوندری، سوخت سلول یا همان ایتیپی را تولید میکند که برای زندهماندن سلول ضروری است. این پرتوها به پوست نفوذ میکنند و ایپیتی میسازند که با زنجیرهای از فرایندهای سلولی منجر به ترمیم سلول و تجدید حیات آن میشود.»
فضای آورونیکس تلفیقی از هنر و دانش و فناوری است که در لندن و دُبی خدمات جراحی زیبایی ارائه میکند. چنین کلینیکهایی با توسعهٔ فناوری رویکردی کلنگر را در پیش گرفتهاند تا تأثیر فرآیندهای زیبایی را بیشتر کنند. مشاورهٔ اولیه شامل پرسشنامه، شخصیتسنجی، و ارزیابی تصویری است.
دکتر هاله طاها، متخصص پزشک متخصص زیبایی دربارهٔ فرآیند کار این مرکز میگوید: «ما ابتدا با نوعی دستگاه تصویربرداری دوبعدی از چهره و حالات مختلف آن تصویر میگیریم، در مرحلهٔ بعد فناوری پیشرفتهٔ ما که نوعی دستگاه تصویرساز سهبعدی است، براساس سنجش خود، گودیها، چینوچروکها، و لکههای فعلی یا آیندهٔ صورت فرد دقیقا نشان میدهد.»
یکی از مزایای عمدهٔ فناوری آموزش مراجعان است و دکتر هاله طاها در این باره میافزاید: « ما بهعنوان متخصص پوست نیاز داریم چیزهایی را ببینیم که خود بیمار آنها را نمیبیند، پس این فناوری به آنها هم کمک میکند فرآیند پیری پوستشان را درک کنند، تا با هم درمان مناسب را پیدا کنیم.»