دوشنبهها با مدیر مسئول
در اوضاع و احوال کنونی و با توجه به تفکرات نوین در سرمایهگذاری حرکتی جدید شاید غیرمحسوس و خزنده و ظریف شکل گرفته و در واقع حرکت از اقتصاد صنعتی به اقتصاد دیجیتال، به عنوان رویکردی نوین در سرمایهگذاری مطرح گشتهاست و درآن تقریباً سرمایه و داراییهای فکری و عقلانی و سرمایههای اجتماعی و جمعیتی جایگزین انواع دیگری از سرمایهها شده و ارزشها دیگر بر پایه منقول و غیرمنقول و نقدینگی نیست و به همین نسبت برنامهریزیهای استراتژیک در هر پروژهای دچار مشکل شده است.
به همین دلیل سرمایهگذاری شرکتها و مؤسسات بزرگ و معتبر بیشتر روی کسب دانش و تفکرات نوین و افراد دانشمند و نخبه تمرکز مییابد و سودهای اقتصادی کوتاهمدت مورد توجه و مدنظر نیست.
میتوان گفت هدف اقتصاد بر مبنای دیجیتال راهاندازی سیستمهای اقتصادی و تکنولوژیهای اطلاعاتی به صورت گسترده جهت مستندسازی و با اعتبارکردن اطلاعات و اخباری است که در برنامه مورد استفاده قرار میگیرد و به همین سبب تصمیمگیریها بدون وقفه و در لحظه جای برنامهریزیهای سنتی را گرفتهاند.
در اینجا مهمترین و تنها نوید من به دوستان و عزیزانم در صنف زیبایی، در هر الگوی فعالیتی، این است که عزیزان قوانین بازی و رقابت به صورت بنیادی تغییر یافته و این تغییرات ناشی از تغییرات محیطی آشکار و پنهان میباشد.
کما اینکه بر همه ما آشکار است دنیای اینترنت توانسته به دلیل دسترسی به صدها تولیدکننده، توزیعکننده، مصرفکننده ، مبلغین استراتژی هدفمند رقابتی را ایجاد نماید و صف رقابتهای سنتی را کمرنگ کند.
حال فرصت کجاست؟
چگونه با دگرگونی شیوههای مدیریت و برنامهریزی پیش بریم؟
چارچوبهای تعاملی چگونه تشکیل میشوند؟
آیا با تغییر استراتژی، سازمان را هم باید تغییر دهیم؟
دوستان و عزیزان فعال در حوزة زیبایی در اینجا سعی خویش را بر آن دارم تا بتوانم رهنمودهای مفیدی را بر پایه تحلیلهای مدیریتی و با توجه به کوتاهترین و کمهزینهترین راه جهت تحقق اهداف و اجرای ماموریت تصمیمگیری، به نظرتان برسانم و راهکارهایی را عرضه نمایم که نشاندهنده سیستم کل برنامهها و نشاندادن اثربخشی و سودمندی با ابزارهای اندازهگیری باشد.
سوزان خفائی
مدیر مسئول