چهار شنبه - 14 آذر 1403

نحوه عکاسی مدلینگ یا عکاسی فشن

نحوه عکاسی مدلینگ یا عکاسی فشن
ll

لوکیشن
  لوکیشن (Location) یا محل مناسب برای عکاسی، اولین و مهم‌ترین موضوعی است که باید به آن بپردازیم. محل عکاسی باید متناسب با نوع لباس و مُدی باشد که عکاسی می‌کنید. برای مثال، برای پوشاک اسپرت، باید از یک فضای مدرن و برای پوشاک مجلسی باید از یک مکان لوکس و مجلل به عنوان لوکیشن استفاده کنید. به یاد داشته باشید، لوکیشن عکاسی، تأثیر زیادی بر روی بیننده در خروجی عکس‌ها دارد. در ادامه چند لوکیشن مناسب برای عکاسی مدلینگ را به شما معرفی می‌کنیم.  

لوکیشن‌های مناسب
 

1. دشت و مزرعه
  دشت‌های وسیع و مزارع، یکی از بهترین محیط‌ها برای عکاسی هستند؛ چرا که در فصل‌های مختلف امکان به تصویر کشیدن ویژگی‌های خاص مدل، لباس یا اکسسوری‌های او را می‌دهند. در این فضاها، المان‌های مزاحم در قاب وجود ندارد و می‌توان تصاویر را با پرسپکتیو مناسب تهیه کرد. علاوه بر این، پوشش گیاهی مزارع و دشت‌ها باعث می‌شود رنگ و بافتی را در اختیار شما قرار دهد که برای تمرکز بر روی طرح و نقش لباس‌ها و وسایل مدل‌ها مناسب باشد.  

 

عکاسی دشت و مزرعه  

2. ساحل
  عکاسی در ساحل به دلیل تنوع زیادی که به شما و تصاویرتان می‌دهد، یکی از بهترین لوکیشن‌ها به حساب می‌آید. در سواحل می‌توانید از ترکیب زیبای شن‌ها، شفافیت آب، تخته سنگ‌های مناسب برای بالا رفتن و ژست‌دهی، نمایش صدف‌ها و سایر عناصر این فضا استفاده کنید.  

3. استخر
  عکاسی در کنار یا داخل استخرها، در فصل تابستان انجام می‌شود و معمولاً برای تبلیغ برندهای تولیدکننده لباس و اکسسوری شنا یا عینک‌های آفتابی استفاده می‌شود. عکاسی در این فضا، حرفه‌ای بودن شما را تصمین می‌کند.  

4. زمین‌های ورزشی
  یکی دیگر از لوکیشن‌های مناسب برای عکاسی فشن، استفاده از زمین‌های ورزشی، به‌خصوص زمین تنیس است. در این فضا می‌توان از خط‌کشی‌ها و تور استفاده کرد. از این فضا می‌توان برای تبلیغ محصولات ورزشی، تجهیزات ورزشی و پوشاک و اکسسوری‌های مرتبط با آن استفاده کرد.  

 

عکاسی زمین‌های ورزشی  

5. خیابان‌های شهر
  خیابان‌های شهر و محیط شهری معمولاً لوکیشن‌هایی هستند که محبوبیت زیادی بین عکاسان، مدل‌ها و حتی افراد معمولی دارند. معماری ساختمان‌ها، رفت و آمد مردم، خودروها و سایر المان‌های شهری، امکاناتی هستند که می‌توان از آن‌ها برای عکاسی استفاده کرد. معمولاً از این فضا، تبلیغ‌کنندگان برندهای آرایشی و تولیدکنندگان اکسسوری و لباس‌های رسمی استفاده می‌کنند.  

 

عکاسی خیابان‌های شهر  

6. حیاط و باغ
  عکاسی در این لوکیشن نیز مانند دشت و مزارع، حالتی احساسی و رؤیایی را به تصویر می‌کشد. استفاده از رنگ‌های سبز، زرد و سرخ برگ‌ها و همچنین استفاده از شکل و رنگ گل‌ها برای عکاسی، به‌خصوص برای مدل‌های زن بسیار مناسب است. از مزایای عکاسی در باغ آتلیه، می‌توان به امکان عکاسی راحت‌تر در فصول و شرایط جوی مختلف نسبت به سایر لوکیشن‌ها نام برد.  

7. فضاهای صنعتی
  آخرین پیشنهاد برای لوکیشن، استفاده از فضای صنعتی است. زیر پل‌ها و زیرگذرها، مقابل درب‌های فلزی گاراژها یا دیوارهای نقاشی‌شده، مکان‌هایی هستند که در عکاسی فشن می‌توان از آن استفاده کرد. در این مورد، تضاد بین سوژه و فضا به خوبی نشان داده می‌شود و زیبایی و جذابیت خاصی به مدل می‌بخشد.  

عکاسی فشن در فضای باز یا بسته؟
  این موضوع بستگی به این دارد که موضوع عکاسی شما چه نوع مد و لباسی است. مخاطبان شما تنوع بیشتر را می‌پسندند، بنابراین سعی کنید از هر دو فضا استفاده کنید. در فصل بهار یا تابستان بهتر است از زیبایی‌های طبیعت و نور بسیار مناسب خورشید برای عکاسی استفاده کنید. همچنین در فصل پاییز، به همراه تجهیزات نورپردازی، از جذابیت‌های بی‌شماری که برای عکاسی فشن وجود دارد استفاده کنید. فصل زمستان نیز برای پوشاک زمستانی بسیار مناسب است. به‌خصوص اینکه برف و زیبایی‌های زمستان را همه می‌پسندند. البته برای عکاسی در زمستان، باید تجهیزات مناسب را تهیه کنید. به دلیل سردی هوا، معمولاً نیاز به باطری اضافه خواهید داشت؛ زیرا سرما باعث می‌شود باطری دوربین سریع‌تر خالی شود.  

 

عکاسی فشن در فضای باز   

چند نکته درباره عکاسی فشن
  - اگر استودیوی عکاسی در اختیار ندارید، یک اتاق از خانه یا محل کار را به فضای استودیویی تبدیل کنید. - هدف عکس‌ها را با عکاس و مدل در میان بگذارید تا بتوانند ارتباط بهتری با پروژه برقرار کنند. به طور مثال به آن‌ها بگویید که قرار است از این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید یا مجلات یا وب‌سایت. - تمرکز خود را بر روی لباس و ژست‌ها بگذارید و از پس‌زمینه غاقل نشوید. - آرایش و سبک مو را مطابق با نوع لباس و ژست انتخاب کنید.