آشنایی با انواع شامپو رنگ و روش مصرف آن‌ها
یکی از راه‌های ایجاد تغییر در ظاهر، از گذشته‌های دور تاکنون رنگ کردن موها است. این روش کم‌دردسر و قابل بازگشت می‌تواند در مدت زمان کوتاه، تغییراتی بسیاری ایجاد کند. رنگ کردن موها از گذشته با شیوه‌های متفاوتی صورت می‌گرفته است. از رنگ کردن با مواد طبیعی مانند حنا، قهوه، پوست گردو و … گرفته، تا مواد شیمیایی مختلفی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه حتی تکنیک‌هایی که برای انجام این کار استفاده می‌شوند، بسیار متنوع هستند. علاوه بر رنگ موها، از جمله موادی که در حال حاضر برای ایجاد رنگ استفاده می‌شوند می‌توان به شامپو رنگ‌ها اشاره کرد. پس در ادامه این مطلب همراهمان باشید تا شما را با انواع شامپو رنگ، مزایا و معایب و طریقه مصرف آن‌ها بیشتر آشنا کنیم.

شامپو رنگ چیست؟
شاید برایتان سوال باشد که شامپو رنگ چیست و چه تفاوتی با دیگر شامپوها دارد. در این رابطه باید بگوییم که، شامپو رنگ‌ها شامپوهایی هستند که به دلیل حاوی بودن رنگدانه، پس از قرار گرفتن بر روی مو باعث تغییر رنگ آن‌ها می‌شوند. گرچه این مدل شامپوهای جدید بسیار راحت‌تر و کم دردسرتر از رنگ موهای معمولی هستند، اما باید بگوییم که رنگدانه‌های موجود در آن‌ها پس از چندین بار شستشو از بین می‌روند. در واقع شامپو رنگ‌ها، شامپوهایی هستند که علاوه بر دارا بودن ویژگی‌های یک شامپو، ویژگی‌های اصلی رنگ موها را نیز دارند. در ادامه بیشتر به معرفی ویژگی‌های این محصول کاربردی می‌پردازیم.

 

شامپو رنگساژ

 

تفاوت شامپو رنگ‌ها با رنگ موهای معمولی
شامپو رنگ‌ها همانطور که از نامشان پیداست در دسته‌بندی شامپوها قرار می‌گیرند. این دسته از شامپوها با اینکه دارای رنگدانه هستند، اما مانند رنگ‌ موهای معمولی شدت زیادی در رنگ کردن مو ندارند. شامپو رنگ‌ها لایه‌ نازکی از رنگ روی مو اعمال می‌کنند که در اثر شستشو به مرور پاک می‌شود. در واقع می‌توان گفت شامپو رنگ‌ها، نسخه ضعیف‌تری از رنگ موها هستند که آسیب کمتری نیز به مو می‌رسانند. این در حالی است که رنگ مو‌ها فرایند متفاوت‌تری دارند. رنگدانه‌های موجود در رنگ موهای معمولی، به درون فولیکول‌های مو نفوذ می‌کنند و رنگدانه‌های طبیعی مو را تغییر می‌دهند. رنگدانه‌های موجود در رنگ موها بر خلاف شامپو رنگ‌ها با شستشو از بین نمی‌روند و دائمی هستند.

شامپو رنگ‌ها بر اساس عملکردشان انواع متنوعی دارند. یکی از انواع شامپو رنگ، شامپو رنگ‌هایی هستند که برای رنگ کردن مو به کار می‌روند. این دسته از شامپو رنگ‌ها پوشش‌دهی بالاتری نسبت به انواع دیگر دارند و بیشتر برای رنگ کردن کل مو استفاده می‌شوند. از تفاوت عمده این دسته از شامپو رنگ‌ها با رنگ موهای معمولی، می‌توان به محدودتر بودن طیف رنگی آن‌ها اشاره کرد. شامپو رنگ‌های مناسب رنگ کردن مو، بیشتر در طیف رنگی تیره مانند مشکی، طیف قهوه‌ای تیره و شرابی موجود هستند.

دسته دیگر انواع شامپو رنگ، شامپو رنگ‌هایی هستند که برای رنگساژ مو به کار می‌روند. منظور از رنگساژ کردن مو، قرار دادن رنگ موهای ضعیف شده بر روی موی دکلره شده است. معمولاً در رنگساژ موی دکلره شده از رنگ‌های معمولی استفاده می‌شود؛ اما گروهی از شامپو رنگ‌ها نیز برای این کار بسیار مناسب هستند. شامپو رنگ‌های رنگساژ در طیف رنگی گسترده‌ای موجود هستند و می‌توانند جایگزین کم آسیب‌تری نسبت به رنگ موهای معمولی برای رنگساژ باشند. حتی برخی از شامپو رنگ‌ها مانند شامپو رنگ‌های بنفش، به عنوان اصلاح‌کننده عمل می‌کنند و زردی مو را از بین می‌برند. البته این نکته نیز حائز اهمیت است، که این شامپو رنگ‌ها تنها بر روی موی دکلره شده عمل می‌کنند و برای موهای طبیعی تیره کاربردی ندارند.

مزایای استفاده از شامپو رنگ‌ها
حال که انواع شامپو رنگ را به شما معرفی کردیم، خالی از لطف نیست تا از برخی از مزایا و معایب این محصول نیز بگوییم. از جمله مزایای این محصول می‌توان به تنوع طیف رنگی آن‌ها اشاره کرد. شامپو رنگ‌های رنگساژ در طیف گسترده‌ای از رنگ‌های بلوند، قهوه‌ای و حتی رنگ‌های فانتزی موجود هستند. مزیت دیگر این رنگ‌ها این است که نیازی به ترکیب شدن با سایر رنگ‌ها را ندارند. به این صورت که بر خلاف رنگ موهای ترکیبی که توسط متخصص این کار برای رنگساژ استفاده می‌شوند، شما خود به تنهایی می‌توانید با شامپو رنگ دلخواه‌تان، موهای خود را رنگساژ کنید. همچنین این رنگ‌ها در کوتاه‌ترین زمان و بدون نیاز به واریسیون و اکسیدان قابل اعمال هستند.

علاوه بر نکات ذکر شده در بالا، شامپو رنگ‌ها بسیار مقرون به صرفه هستند. به این صورت که هر بسته آن تا چندین بار قابل استفاده است و قیمت چندان بالایی ندارد. همچنین رنگدانه‌های موجود در این رنگ‌ها در عین پوشش‌دهی بالایی که دارند، بر روی رنگ پوست تغییری ایجاد نمی‌کنند. مهم‌تر از همه این‌ که، شامپو رنگ‌ها‌ بر خلاف رنگ‌های معمولی ترکیبات بی‌ضررتری دارند. به عنوان مثال آمونیاک موجود در رنگ مو در شامپو رنگ‌ها کمتر می‌شود که این امر این امکان را به افرادی می‌دهد که موهای خود را کراتین کرده‌اند و قصد رنگساژ آن‌ها را دارند.

معایب استفاده از شامپو رنگ‌ها
از معایب استفاده از انواع شامپو رنگ می‌توان به ماندگاری کم آن‌ها اشاره کرد. همانطور که اشاره کردیم، شامپو رنگ‌ها نمی‌توانند تا عمق فولیکول موها نفوذ کنند و از این رو، پس از چندین بار شستشو از بین می‌روند. همچنین، شامپو رنگ‌های روشن نمی‌توانند بر روی موهای تیره اثر کنند و نیازمند بستر دکلره شده هستند. از دیگر معایب استفاده از شامپو رنگ این است که نمی‌توان به صورت مرتب از آن‌ها استفاده کرد و باید هر سه هفته یا یک ماه از آن‌ها استفاده شود. استفاده مداوم از شامپو رنگ‌ها و حتی رنگ‌های معمولی، باعث خشکی بیش از حد موها و شکننده شدن آن‌ها می‌شود.

نحوه استفاده از شامپو رنگ‌ها
شامپو رنگ‌ها را می‌توان در منزل بدون نیاز به هیچ ماده شیمیایی دیگری استفاده کرد. برای انجام این کار ابتدا باید تمامی نقاطی که قرار است رنگ شوند را خیس کرده و آب اضافه آن‌ها را بگیرید. سپس موها را به چند دسته تقسیم‌بندی کنید تا رنگ روی تمامی نقاط مورد نظر اعمال شود. پس از این مرحله می‌توانید مو را به رنگ آغشته کنید. برای این کار ابتدا دستکش بپوشید و سپس رنگ را روی موها گذاشته و به آرامی ماساژ دهید. پس از انجام این کار بر روی تمامی دسته‌های مو، دسته‌ها را باز کنید و همه حجم مو را با یکدیگر ماساژ دهید. بر اساس مدت زمان درج شده بر روی بروشور محصول، صبر کرده و سپس موهای خود را آبکشی کنید. به همین راحتی شما یک رنگساژ کم‌هزینه و زیبا خواهید داشت.

 

نحوه استفاده از شامپو رنگساژ‌ها

 

برخی از بهترین شامپو رنگ‌های ایرانی و خارجی
استفاده از شامپو رنگ‌های باکیفیت باعث ماندگاری بیشتر رنگ مو‌ها می‌شود و از کدر شدن مو جلوگیری می‌کند. در ادامه برخی از برندهای مطرح و باکیفیت ایرانی و خارجی شامپو رنگ را معرفی می‌کنیم.

شامپو رنگ تونیکا
شامپو رنگ تونیکا، یک شامپو رنگ باکیفیت و پرطرفدار ساخت کشور روسیه است. این شامپو رنگ را می‌توان به علت پیگمنت‌های بالای موجود در آن برای موهای دکلره شده، موهای سفید و موهای روشن طبیعی استفاده کرد. شامپو رنگ تونیکا طیف رنگی متنوع و جذابی دارد.

 

شامپو رنگساژ تونیکا

 

شامپو رنگ مارال
در میان برندهای ایرانی تولیدکننده رنگ و شامپو رنگ، مارال یکی از برندهای مورد قبول است. حجم شامپو رنگ این برند ۲۰۰ میلی‌لیتر، و مناسب برای استفاده انواع مو است. در ترکیبات این شامپو رنگ از موادی استفاده شده است که ایجاد حساسیت نمی‌کنند. این شامپو رنگ همچنین از پوشش بالایی برخوردار است.

 

شامپو رنگساژ مارال

 

شامپو رنگ دوماسی
شامپو رنگ‌های دوماسی، شامپوهایی با ماندگاری بالا و بدون آمونیاک هستند. این برند تحت لیسانس فرانسه است و در ترکیبات خود نرم‌کننده و مرطوب‌کننده نیز دارد. رنگ‌بندی این محصول بسیار متنوع و جذاب است. حجم هر قوطی آن نیز ۳۰۰ میلی‌لیتر است.

 

شامپو رنگساژ دوماسی

 

شامپو رنگ‌ها محصولات آرایشی کاربردی برای خانم‌ها و آقایان هستند. در این مطلب به معرفی این محصول و همچنین انواع شامپو رنگ پرداختیم. امیدواریم از خواندن این مطلب آرایشی مجله برنس لذت کافی برده باشید.