معرفی کفش لوفر و استایل‌های مناسب برای این کفش
کفش، از جمله اکسسوری‌های کلیدی در استایلینگ شناخته می‌شود. اهمیت این آیتم به قدری است، که کوچک‌ترین اشتباه در انتخاب آن می‌تواند کل استایل را به هم بریزد. علاوه بر این، انتخاب نامناسب کفش می‌تواند بر سلامت پا و کمر شما نیز تأثیرات منفی داشته باشد. از این رو، در انتخاب کفش باید به راحتی و متناسب بودن آن با استایل‌تان حتما توجه کنید. یکی از مدل‌های کاربردی کفش که راحتی بسیاری دارد و می‌تواند در اکثر استایل‌ها به کار رود، کفش لوفر است. در این مطلب از برنس سعی داریم به معرفی این مدل و همچنین چند استایل با کفش لوفر بپردازیم. همراهمان باشید.

کفش لوفر چیست؟
ممکن است نام کفش لوفر برایتان ناآشنا باشد، اما باید بگوییم یکی از پرکاربردترین کفش‌ها در میان خانم‌ها و آقایان کفش لوفر است. کفش‌های لوفر، کفش‌هایی ساده، بدون بند و بدون پاشنه بلند هستند که برای استفاده روزمره و استایل‌های کژووال کاربرد دارند. به عبارتی دیگر، کفش‌های لوفر کفش‌هایی هستند که در ایران با نام کالج شناخته می‌شوند. اینکه دقیقا به چه دلیل به مدل لوفر، کالج می‌گویند معلوم نیست؛ اما کفش کالج عبارتی مرسوم در ایران برای معرفی این مدل کاربردی است. کفش‌های لوفر بیشتر با متریالی نظیر انواع چرم طبیعی و مصنوعی و جیر ساخته می‌شوند. این مدل کاملاً رویه پا را نمی‌پوشاند و قسمت ساق پا نیز در این مدل کفش آزاد است.

لوفرها با توجه به مدل و جنسی که دارند، می‌توانند در موقعیت‌های مختلف کاربرد داشته باشند. به عنوان مثال لوفرهای چرمی سبکی رسمی‌تر دارند و شما می‌توانید آن‌ها را جایگزین کفش‌های رسمی کنید که راحتی چندانی ندارند. لوفرها همچنین در انواع مدل طراحی شده‌اند که هر کدام از این مدل‌ها جذابیت خاص خود را دارد. لوفر پنی یا ساده، لوفر horsebit یا سگک‌دار و لوفر تَسِل یا منگوله‌دار، از کاربردی‌ترین و پرطرفدارترین مدل‌های لوفر هستند.

 

استایل با کفش لوفر

 

نکات مهم برای داشتن استایل با کفش لوفر
اولین نکته‌ای که در استایل با کفش‌های لوفر باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب رنگ و مدل مناسب است. لوفرها در حالت کلی سبکی غیررسمی و کژووال دارند و بهتر است بیشتر برای موقعیت‌های غیررسمی و استفاده روزمره انتخاب شوند. همانطور که اشاره کردیم، لوفرها مدل‌های متنوعی دارند و انتخاب مدل متناسب با هر آیتم در ظاهر کلی استایل تأثیرگذار است. علاوه بر مدل، رنگ کفش لوفر نیز از مواردی است که باید به آن توجه شود. رنگ‌های خنثی مانند مشکی، طوسی و طیف رنگ کرم، بهترین رنگ‌ها برای اکسسوری‌هایی مانند کفش هستند. رنگ کفش لوفر را می‌توان با دیگر اکسسوری‌های استایل مانند کیف، کمربند و شال نیز ست کرد. نکته نهایی نیز اینکه، کفش‌های لوفر در قسمت بالای رویه پا و ساق پوشش ندارند. از این رو، بهتر است با جوراب‌های نیمه کالج و یا بدون جوراب پوشیده شوند.

استایل با کفش لوفر
با کفش‌های لوفر، شما ‌آزادی عمل بسیاری برای انتخاب دیگر آیتم‌هایتان خواهید داشت. لوفرها به راحتی با دیگر آیتم‌هایی مانند شلوارهای جذب، راسته و گشاد استایل می‌شوند. در این میان، برخی آیتم‌ها و استایل‌ها هستند که در کنار کفش لوفر جذابیت دوچندان خواهند داشت. در ادامه برخی از این استایل‌ها را معرفی خواهیم کرد.

استایل با کفش لوفر و شلوارهای پارچه‌ای
شلوارهای پارچه‌ای راسته، این روزها حسابی ترند و کاربردی شده‌اند. این شلوارها حالتی کلاسیک دارند و اگر با کفش لوفر استایل شوند، ظاهری نیمه‌رسمی ایجاد می‌کنند. ترکیب یک کفش لوفر چرمی خاص در کنار شلوار زنانه راسته و کت بلیزر، قطعا ترکیبی برنده است. همچنین با شروع فصل گرما، کفش‌های لوفر و شلوارهای پارچه‌ای می‌توانند انتخاب‌های مناسب و خنکی باشند. کفش‌های لوفر همچنین در استایل‌های مردانه نیز در کنار شلوار‌های پارچه‌ای بهترین همنشینی را دارند و استایلی شیک و منحصر به فرد به ارمغان می‌آورند.

 

استایل با کفش لوفر و شلوارهای پارچه‌ای

 

استایل با کفش لوفر و انواع جین
اگر از استایل جین‌های خود با کفش‌های کتانی و ورزشی خسته شده‌اید، بدون تردید به سراغ کفش‌های لوفر بروید. کفش‌های لوفر در کنار شلوارهای جین، استایلی همیشه ترند و مینیمال می‌سازند. این ترکیب برنده را می‌توان برای تمامی فصول سال نیز استفاده کرد. کژووال‌ترین و مینیمال‌ترین حالت این استایل زمانی است، که شما لوفر را به همراه جین‌های آبی و تیشرت سفید ساده و بیسیک ترکیب کنید. تمامی مدل‌های جذب، راسته، مام فیت و نیم‌بگ می‌توانند با کفش لوفر به خوبی ست شوند.

 

استایل کفش لوفر با آیتم‌های جین

 

استایل با کفش لوفر و دامن
اگر اهل استایل‌های جسورانه هستید، پیشنهاد می‌کنیم از استایل کفش لوفر با انواع دامن‌ غافل نشوید. دامن‌های کوتاه و بلند در کنار لوفرها ظاهری کژووال و و خاص می‌سازند. دامن‌های کوتاه را می‌توانید به همراه جوراب شلواری‌های شیشه‌ای و کفش‌های لوفر، برای دورهمی‌های تابستانی بپوشید. این سبک استایل ترندی و کژووال ظاهری دخترانه دارد و سن شما را کمتر نشان می‌دهد. علاوه بر دامن‌های کوتاه، دامن‌های بلند تا ساق پا نیز جلوه زیبایی در کنار لوفرها دارند. به خصوص دامن‌های جین که این روزها حسابی ترندی شده‌اند. دامن‌های بلند را می‌توانید با کت‌های کوتاه چرمی یا جین در کنار کفش لوفر استایل کنید.

 

استایل کفش لوفر و دامن

 

استایل با کفش لوفر و کت و شلوار
چهارمین استایلی که می‌توانید با کفش لوفر داشته باشید، استایل این کفش با کت و شلوار است. کت و شلوارهای رسمی زنانه هم در کنار کفش‌های پاشنه‌دار و هم با کفش‌های لوفر بهترین جلوه را دارند. اگر علاوه بر شیک بودن ظاهرتان راحتی استایل نیز برایتان اهمیت دارد، بهتر است به جای کفش‌های پاشنه بلند، کت و شلوار زنانه را با کفش لوفر چرمی بپوشید. علاوه بر این، به یاد داشته باشید کفش لوفر انتخابی شما باید با رنگ کت و شلوارتان هماهنگ و ست باشد. برای این هماهنگی شما می‌توانید کفش لوفرتان را با دیگر اکسسوری‌هایتان ست کنید. کمربند و کیف اکسسوری‌های مناسبی برای ست شدن با کفش هستند. اگر در استایل خود از کمربند یا دیگر اکسسوری‌ها استفاده نمی‌کنید، می‌توانید از لوفرهای رنگ خنثی مانند کرم یا مشکی استفاده کنید. رنگ‌های خنثی با دیگر رنگ‌های پالت رنگی تناسب دارند.

استایل کفش لوفر با بالاپوش‌های کژوال
حال که به معرفی چند نمونه استایل با کفش لوفر در کنار شلوار و دامن پرداختیم، خالی از لطف نیست تا چند نمونه از بالاپوش‌های متناسب با این کفش‌ها را نیز معرفی کنیم. از آن‌جایی که کفش‌های لوفر بیشتر سبکی کژوال دارند، بیشتر با لباس‌هایی ست می‌شوند که نیمه‌رسمی و مناسب استفاده روزمره باشند. انواع شومیزهای ساده، یا تیشرت زنانه و کراپ ‌های بیسیک، می‌توانند آیتم‌های متناسبی برای قرار گرفتن در کنار لوفرها به شمار روند. علاوه بر این، اگر از لوفرهای رنگی استفاده می‌کنید، ست کردن رنگ لوفر و بالاپوش می‌تواند ایده جالبی برای استایل‌تان باشد.

 

استایل کفش لوفر با بالاپوش‌های غیررسمی

نبایدهای استایل با کفش لوفر
برای تکمیل یک استایل بی‌نقص با کفش لوفر یا کالج، توجه به برخی نکات مهم اهمیت ویژه‌ای دارد. نکته اول اینکه، از پوشیدن این مدل کفش با شلوارهای خیلی گشاد و بلند پرهیز کنید. پاشنه کفش‌های لوفر در بیشترین حالت یک اینچ است و پوشیدن آن با شلوارهای بلند به هیچ عنوان راحت نخواهد بود؛ چرا که ممکن است پایین شلوار شما روی زمین کشیده شود و یا حتی زیر پای شما بیاید. در این حالت استایل کاملاً شلخته و نامتناسب دیده می‌شود.

نکته بعدی اینکه، حتما لوفر را با جوراب‌های مخصوص این کفش که اصطلاحاً به آن‌ها جوراب کالج گفته می‌شود، بپوشید. جوراب‌های بلند در قسمت مچ و رویه پا دیده می‌شوند و تنها برای چند استایل خاص کاربرد دارند. علاوه بر این، نپوشیدن جوراب نیز با این کفش‌ها توصیه نمی‌شود؛ چرا که پا در کفش‌های لوفر و به خصوص لوفرهای چرمی عرق کرده و باعث ایجاد بوی ناخوشایند برای پا می‌شود.

و نکته پایانی اینکه، لوفر را با لباس‌هایی که قد شما را کوتاه‌تر از حالت عادی نشان می‌دهند استایل نکنید. لباس‌هایی مانند دامن‌های میدی و زیر زانو، از این قبیل لباس‌ها هستند. این آیتم‌ها به دلیل تمام شدن در قسمت میانه پا خطای دید ایجاد می‌کنند و باعث کوتاه‌تر دیده شدن قد می‌شوند. اگر شما نیز قد کوتاهی دارید، از این مدل لباس‌ها و به خصوص ترکیب آن‌ها به همراه کفش لوفر پرهیز کنید.

سخن پایانی

در این مطلب از برنس سعی داشتیم شما را با کفش‌های لوفر یا اصطلاحاً کالج بیشتر آشنا کنیم. همچنین، برای آشنایی بیشتر شما عزیزان به معرفی چند استایل زیبا با کفش لوفر پرداختیم. توجه به نکات ذکر شده شما را قادر می‌سازد تا بهترین و کاربردی‌ترین استایل‌ را با این مدل کفش همیشه ترند داشته باشید.