قوانین ست کردن کراپ کت ها
در صنعت مد ما روز به روز شاهد پیشرفت هستیم که این صنعت به شکل شگفت انگیزی مردم را هم به سمت پیروی از خود سوق می دهد. لباس های زنانه هم از این به روز ماندن بی نصیب نیستند. یکی از آیتم هایی که در لباس های زنانه چه در بیرون از منزل و چه در مجالس و دورهمی های داخل منزل مشاهده می کنیم، پوشیدن کراپ های زنانه است. در ادامه ی این مطلب سعی می کنیم به بررسی دقیق تر کراپ کت ها، کاربرد های آن ها و اصول استایل کردن شان بپردازیم. با ما همراه باشید.

کراپ کت ها
کراپ ها در واقع لباس هایی هستند که طول کمی دارند و فقط قسمت بالایی بالاتنه را پوشش می دهند. البته در شکل، طراحی و اندازه کراپ ها باهم تفاوت دارند که در این مطلب ما فقط به کت های کراپ خواهیم پرداخت.

تاریخچه کراپ ها
طراحی و تولید لباس های کراپ به قبل از دهه ی ۱۹۴۰ میلادی بر می گردد. زمانی که برای رقصیدن به لباس های مخصوصی نیاز بود، طراحان سعی کردند تا نمونه ای جذاب از لباس های دو تیکه را تولید کنند که مورد استقبال مردم آن زمان قرار نگرفت. تولید لباس های کراپ بعد از سال ۱۹۴۰ و به طور دقیق بعد از وقوع جنگ جهانی دوم صورت گرفت. آن هم به دلیل کمبود پارچه و جیره بندی شدن آن در زمان جنگ بود. در نهایت اولین کراپ ها را که پارچه ی کمتری نیاز داشت تولید کردند. به مرور زمان لباس های کراپ دچار دگرگونی شد و به شکل کراپ های امروزی در آمدند. کراپ ها امروزه به صورت تیشرت، تاپ، بلوز، کت و … وجود دارد که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند.

کراپ کت ها و ویژگی های آن ها
در بحث اهمیت و کاربرد کراپ کت برای دوست داران مد و فشن و خوش پوشانی که علاقه مند به ترندی پوشیدن هستند، در ادامه مطلب در خصوص جذابیت کت های کوتاه و استایل کردن با آن ها خواهیم پرداخت.

• زیبایی و طراحی شیک و جذاب این کت ها بر هیچ کس پوشیده نیست. طرح ها و رنگ های مختلفی از این کت در جنس های متفاوت در بازار وجود دارد که به راحتی می توانید انتخابی بر اساس سلیقه خود داشته باشید.

• ساختن استایل با کت های کراپ، تفاوت و خاص بودن جذابی به شما می بخشد. هنگامی که چشم به دیدن کت هایی با قد هایی کوتاه تر از حد نرمال عادت ندارند، شما می توانید ظاهری منحصر به فرد و در عین حال زیبا داشته باشید. این نوع از کت ها قادر هستند لباس های معمولی و ساده را به ظاهری شیک و بی نقص تبدیل کنند.

• برای طراحی و دوخت این کت ها بیشتر از جنس هایی مانند کتان، جین، گاباردین و … استفاده می شود. به همین دلیل استفاده از کت های کراپ گرمای دلچسبی در فصول سرد سال به شما هدیه می کنند.

• با طراحی کوتاه و مصرف کم پارچه در این نوع کت ها، حس سنگینی و کلافگی را در شما ایجاد نمی کنند و شما می توانید آزادانه در آن حرکت کنید و راحتی را در آن احساس کنید.

• با طراحی و طبیعت چند لایه بودن و به نسبت ضخیم بودن این کت ها شما می توانید آن ها را به راحتی در فصل پاییز و زمستان استایل کنید و با آب و هوای متغییر و تغییرات دمایی سازگار شوید.

• کراپ کت ها به عنوان یک آیتم همه کاره برای هر کمد لباسی مناسب هستند. می توانید آن ها را در استایل رسمی، غیر رسمی، روزمره و حتی در مجالس بپوشید.

• یکی از مزیت های این نوع از کت ها، این است که امکان پوشیدن به روش های مختلف را برای شما به وجود می آورند و می توانید به راحتی آن ها را با انواع آیتم های پایین تنه ست کنید و هر بار استایل و لوکی متفاوت و متنوع بسازید.

انواع کراپ کت ها و استایل با آن ها
هنگام انتخاب و خرید کت های کوتاه، باید فرم و اندازه ی بدن خودتان را در نظر بگیرید و این نکته را فراموش نکنید که انتخاب کت مناسب به زیبایی هر چه بیشتر استایل شما کمک می کند. به عنوان نمونه کت کوتاه جذب و چسبان، ظاهری فریبنده و جذاب که مورد توجه افراد قرار می گیرد، به شما می دهد. این در حالی است که کت کوتاه گشاد و اورسایز حس راحتی و آسودگی برای شما به ارمغان می آورد.

برای ست کردن و ساختن استایل متناسب با کت های کوتاه که امروزه بسیار پر طرفدار هم هست، می توان از شلوار و دامن هایی با فاق بلند برای متعادل ساختن استایل و فرم بدن استفاده کرد.

همچنین می توان با شلوار و دامن های فاق کوتاهی که با تاپ استایل می شود هم ست کرد تا با نشان دادن قوس زیبای کمر به جذابیت آن افزود.

در بعضی استایل ها هم می توان کراپ کت ها را با پیراهن های بلند و یا سرهمی پوشید. انواع کت های کوتاه عبارت اند از: کت جین، کت چرم، ژاکت های بامبر، کت های پپلوم، بولرو، مربعی و پافر که در ادامه چند نمونه از این کت ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

• ژاکت بامبر کت کوتاهی است که در قسمت کمر با کش کمی تنگ می شود و در قسمت جلو زیپ می خورد. این لباس برای موقعیت های غیر رسمی و کژوال طراحی شده و از جنس چرم، پلی استر، نایلون، جیر و … تولید می شود. می توانید با بامبر ها شلوار، دامن و شلوارک استایل کنید.

 

استایل با ژاکت بامبر کراپ زنانه

 

• کت بولرو (bolero) کوتاه ترین نوع کت موجود است. این کت ها یقه ندارند و آستین بلند و جلو باز بودن آن از ویژگی های منحصر به فرد این کت ها است. این کت برای همه ی سبک های پوششی و استایل های مختلف جذاب است زیرا برش خاص این نوع کت بر روی کمر تاکید می کند و اپل سر شانه هم فرم ساعت شنی را با پهن کردن خط بالایی افزایش می دهد. البته بولرو امروز به عنوان اکسسوری برای مناسبت های بسیار رسمی مثل عروسی هم استفاده می شود.

 

استایل با کت بولرو کراپ

 

• کت مربعی (square) و سبک این کت کوتاه شباهت زیادی به کت بولرو دارد، با این تفاوت که یک سجاف کمی پایین تر و یک جلوی عمودی مستقیم دارد. این سبک طرفداران خود را دارد و بسیار هم محبوب است. اما این کت خط کمر را بیشتر از حد واقعی نشان می دهد زیرا برش های جلویی به طرفین حرکت می کنند و شکل مثلثی ایجاد می کنند.

خانم هایی با فرم بدنی گلابی باید از این استایل و هر نوع مدل های برش خورده دیگری که برای بادی شیپ شان مناسب نیستند، اجتناب کنند. هدف از این برش ها تاکید بر خط کمر است و استایل مربعی آن نتیجه ظاهری بسیار کوتاه و پهن دارد.

 

استایل با کت مربعی کراپ

 

• در مدل کت پپلوم (peplum) درز چین و باریک ترین قسمت کت کمی بالا تر از خط کمر است و زیر سینه قرار می گیرد. این مدل از کت های کراپ در بین خانم های باردار محبوبیت زیادی دارد زیرا تاکید آن بر شکم است و فضا را برای شکم باز می کند. به جز خانم های لاغر و قد بلند که سینه های کوچکی دارند، این کت مناسب بیشتر بادی شیپ ها نیست و باید از آن اجتناب کرد. مگر این که پپلوم فقط در قسمت پشت کت غالب باشد.

 

استایل با کت پپلوم کراپ به رنگ قرمز

 

استایل با کراپ کت
کراپ کت ها برای هر تایپ بدنی جسورانه، شیک و جذاب هستند اما با رعایت نکاتی که مربوط به استایل هایی با کت های کوتاه است، می توانید به زیبایی لوک نهایی خود کمک کنید. طول کراپ کت خود را انتخاب کنید زیرا بعضی از کت های کراپ زیر خط سوتین قرار می گیرند؛ در حالی که برخی دیگر درست بالای ناف متوقف می شوند. کت های بلند تر می توانند قسمت بزرگی از شکم را هم بپوشانند. در ست کردن با کتانی مناسب، می تواند برای هر موقعیتی مناسب باشد. بنابراین هر چیزی را که به شما احساس راحتی می دهد بپوشید.

قدم اول ساخت یک استایل بی نقص و جذاب این است که بدانید کت های کوتاه برای موقعیت های مختلف و مناسب کدام است. ممکن است یک قرار عاشقانه باشد، یا یک استراحت آفتابی در ساحل، یک هیاهوی مد روز و یا حتی یک استایل روزانه باشد. این کراپ کت ها مد روز شما را پوشش می دهند. سعی کنید همیشه با کاوش در جدید ترین روند های مد روز، شیک پوش باشید. استایل منحصر به فرد خود را با کت های کراپ انتخاب کنید و خالق استایل های جدید باشید.

در ادامه به چند ایده استایل با کت های کراپ ترندی می پردازیم:

• کراپ کت با دامن. با انتخاب مد های قدیمی خداحافظی کنید و از داغ ترین استایل ها و ترند ها استقبال کنید. ترکیب یک کت کراپ شیک با یک دامن صاف و آزاد، به ظاهر شما جلوه می دهد و لوک نهایی شما را بی نهایت جذاب می کند. با این ترکیب استایل جدیدی بسازید که حساسیت خود را نسبت به مد به نمایش بگذارید.

• کراپ کت های مجلسی را می توانید با شلوار های خمره ای، راسته و یا شلوار هایی که جذب نباشند استایل کنید و از ساختن استایلی به این زیبایی لذت ببرید.

• انتخاب پیراهن و یا سرهمی برای زیر کراپ کت ها یک انتخاب جسورانه و در عین حال ساده و کژوال خواهد بود. با اضافه کردن یک کفش کتانی استایل خود را کامل کنید.

• ترنچ کت های کراپ یکی از ترند های پاییز و زمستان است که جذابیت آن در کلمه ها نمی گنجد. می توانید شلوار جین جذب یا لگینگ چرم و یک ترنچ کت کراپ را با بوت های زمستانی برای فصول سرد سال انتخاب کنید.

 

استایل با ترنچ کت کراپ استخوانی

 

سخن پایانی

همان طور که امروزه داشتن یکی از انواع این کراپ کت ها برای هر خانمی ضروری است؛ اما اگر برای اولین بار آن ها را می پوشید ممکن است عادت نداشته باشید و برایتان عجیب باشد. اما در این مطلب سعی کردیم تا به شما در ساخت یک استایل شیک، جذاب و منحصر به فرد

خودتان با کت های کراپ، کمک کنیم. امیدواریم مطلب فوق مفید واقع شده باشد.