◊  قدر این مرهم همه کاره را بدانید!

شروع داستان “پماد نفتی” یا همان وازلین، از التیام بخشی بسیار کاربردی اش در بهبود زخمِ دستان کارگران صنعت نفت بود؛ جایی که شرایط کاری سخت، پوست کارگران را در معرض انواع جراحات قرار میداد.

وازلین، مخلوطی از روغنهای معدنی و موم است که یک مادۀ ژله ای نیمه جامد را تشکیل میدهد.

ما در این پست، به نکاتی درمورد فواید وازلین پرداختیم و همچنین توصیه هایی برای استفاده از این مرهم همه کاره را به شما پیشنهاد داده ایم.

در انتهای پست نیز، ترفندهای آرایشی و زیبایی با استفاده از وازلین را تقدیم نگاه شما خوبان کرده ایم! پس تا انتهای پست همراه ما باشید…

.

.

.

.پرپشتی ابرو با وازلین

  • تارهای ابروی خود را پرپشت و ضخیم تر کنید!

 این ماده بسیار روی ضخامت موی ابروها تاثیر دارد و آنها را ضخیم تر میکند. درنتیجه ابروها پرتر بنظر خواهند رسید. برای این کار کافیست ۲ یا ۳ بار در روز به ابروهای خود وازلین بمالید. با این کار ابروها هم سریعتر رشد میکنند و هم تارها ضخیم تر میشوند.

پاکسازی پوست با وازلین

  • جوشهای سرسیاه را از بین ببرید!

زمان مناسب برای انجام این کار، درست بعد از حمام است. زیرا گرمای آب منافذ شما را باز میکند. با استفاده از وازلین ناحیۀ مورد نظر را بپوشانید. پس از اتمام کار، یک لایه سلفون را روی آن قرار دهید. سپس، یک حولۀ داغ روی آن قرار دهید و بگذارید چند دقیقه بماند(تا وقتی دمای حوله هم دمای اتاق شود). بعد، از یک دستمال کاغذی برای پاک کردن مواد اضافی از روی صورت خود استفاده کنید. به آرامی پوست قسمتی را که جوشها منافذ آن را مسدود کرده اند فشار دهید تا جوشها خارج شوند. در نهایت، با استفاده از یک پد پنبه ای آغشته به لوسیون، پوست خود را پاک کنید. این روش را یک یا دوبار در ماه انجام دهید.

رفع ترک پا با وازلین

  • با ترک پاهایتان خداحافظی کنید!

وازلین را به پاشنه و اطراف ترک پا بمالید و جوراب نخی بپوشید. رطوبت فوق العادۀ این ماده باعث ازبین رفتن ترکها میشود. بهتر است این کار را هر شب هنگام خواب انجام دهید.

براق کردن ناخن با وازلین

  • ناخنهایتان را براق کنید!

وازلین به داشتن ناخنهایی براق و درخشنده کمک میکند. بعد از دوش گرفتن یا قبل از آن، میتوانید ناخنهای خود را با وازلین مالش دهید. بعد اجازه دهید چند دقیقه روی ناخنهایتان بماند. سپس آن را پاک کنید.

پرپشت کردن مژه با وازلین

  • مژه های خود را پرپشت کنید!

وازلین یکی دیگر از موادی است که برای تقویت مژه ها مفید بوده و علاوه بر این، مژه ها را نرم میکند. وازلین را گرم کنید تا مایع شود. مقداری از آن را بر روی مژه ها بمالید و بگذارید یک شب بماند. روز بعد با آب گرم بشویید. این روش را هرشب انجام دهید تا به نتیجۀ دلخواه برسید.

رفع خشکی مو و موخوره با وازلین

  • خشکی مو و موخوره را ازبین ببرید!

برای جلوگیری از موخوره، ۲ بار در هفته مقداری وازلین را به انتهای موهایتان بمالید. جهت رفع موخوره، انتهای موها را با قیچی برش بزنید و سپس وازلین بمالید.

افزایش ماندگاری عطر با وازلین

  • ماندگاری بوی عطر را افزایش دهید!

برای این کار کافیست یک لایۀ نازک از این ماده را روی نقاطی بمالید که میخواهید عطر بزنید. وازلین به عنوان یک نگهدارندۀ رایحه عمل میکند و به ماندگاری آن کمک میکند.

ازبین بردن خال بدون جراحی

  • از بین بردن خال بدون جراحی!

اطراف خال مقداری وازلین بزنید. یک سیر تازه را له کنید و روی خال بگذارید. با چسب یا بانداژ بپوشانید. اجازه دهید شب تا صبح بماند. این کار را تا چند شب تکرار کنید تا به نتیجه برسید.

پوست جوان با وازلین

  • با وازلین ۱۰ سال جوان تر بنظر بیایید!

قبل از خواب صورتتان را بشویید و وازلین را به صورت و اطراف چشمهایتان بمالید. این مادۀ همه کاره، از چین و چروکها جلوگیری میکند و حتی چروکهای عمیق را ازبین میبرد.

 

∴ ترفند ∴

لبهایتان را درخانه پروتز کنید!

فلفل: کمی فلفل را با وازلین یا روغن گیاهی مخلوط کنید و روی لبها ماساژ بدید. این کار جریان خون را در لبها افزایش میدهد و باعث درشت شدن لبها میشود.

دارچین: یک قاشق چایی خوری پودر دارچین به همراه مقداری وازلین را در کاسه ای بریزید. سپس، با یک قاشق یا انگشتانتان آن را مخلوط کنید. با استفاده از یک مسواک این مخلوط را به همه جای لبها بمالید.

  • نویسنده : سحر فاطمی
  • منبع خبر : https://www.vaseline.com/za/en/articles/products-and-ingredients/hundred-and-one-uses-for-vaseline-petroleum-jelly.html