چهار شنبه - 7 آذر 1403

سردبیر

زن از زبان سردبیر

زن از زبان سردبیر

زن از زبان سردبیر (قسمت ششم) دکتر اسداله معظمی‌گودرزی «به نقل از دایرۀ‌المعارف زن ایرانی»   زنان سومری از نوعی استقلال برخوردار بودند و حتی به مقام ملکه شدن نیز می‌رسیدند. زنا کردن مرد در این تمدن نوعی سبکسری محسوب می‌شد و اگر زن بدین کار می‌پرداخت، کیفرش مرگ بود و اگر زنی از مادر شدن خود جلوگیری می‌کرد، او را در دریا غرق می‌کردند. در این تمدن استفاده از بسیاری زینت‌آلات و پوششهای تجملی در میان زنان متعلق به قشرهای مرفه بوده است. در این دوره زنان زیبا و با کمال در زمرة همسران خدایان یا جانشینان و نمایندگان بر حق ایشان بر روی زمین، به شیوة مرسوم، جذب معابد می‌شدند. زنان مصری نیز دارای شیوۀ آرایش و پیرایش خاص بودند و به قول ویل دورانت: «اگر زنان قدیم مصر امروزه به دنیا می‌آمدند، محتاج آن نبودندکه چیزی را از زنان معاصر بیاموزند». ماکس مولر می‌نویسد: «هیچ ملت کهنه و نویی نیست که در آن مقام و منزلت زن به پایه و مقام و منزلت زنان وادی نیل رسیده باشد. زنان مصری از آزادی گشت‌وگذار بدون نگهبان در خارج از منزل برخوردار بودند و حتی در اظهار عشق و تقاضای زناشویی نیز بر مردان مقدم بودند و از مردان وعدة ملاقات می‌گرفتند و برای آنها نامه‌های عاشقانه می‌نوشتند؛ در یکی از این نامه‌ها آمده است: «ای دوست زیبای من! من خواستار آنم که همسر تو باشم و کدبانو و صاحب اختیار همۀ املاک تو شوم.» همخوابه شدن با نزدیکان و محارم در میان مصریان رواج داشته است به‌طوری‌که شاه غالباً خواهر و گاهی هم دختر خود را به این بهانه که خون خاندان سلطنتی را پاک و پاکیزه نگه دارد، به همسری خویش اختیار می‌کرد... زنان بابلی به ظاهر آزادتر و تا پیش از ازدواج مختارتر از زنان اقوام دیگر بودند؛ حتی می‌توانستند با مردان روابط جنسی داشته باشند و این رابطه را «ازدواج آزمایشی» می‌نامیدند. پدران و مادران وسایل ازدواج قانونی دختران خویش را آماده می‌کردند و دختر نیز بعد از ازدواج نسبت به شوهر خود وفادار و مطیع بود و اگر شوهر سبکسر و نابکار بود، زن می‌توانست خود وی را ترک کند و به خانۀ والدین خود بازگردد. به گزارش هرودوت، هر مردی که تنگدست می‌شد، دختران خود را برای فسق و فجور در معرض استفادة عموم قرار می‌داد تا از این راه پول بدست آورد و به دنبال همین مسئله در اطراف معابد، زنان بدکاره با خودفروشی امرار‌معاش می‌کردند، البته این عمل مقبولیت عام نداشت... «ادامه دارد...»

مدیر مسئول

دوشنبه‌ها با مدیر مسئول

دوشنبه‌ها با مدیر مسئول

در اوضاع و احوال کنونی و با توجه به تفکرات نوین در سرمایه‌گذاری حرکتی جدید شاید غیرمحسوس و خزنده و ظریف شکل گرفته و در واقع حرکت از اقتصاد صنعتی به اقتصاد دیجیتال، به عنوان رویکردی نوین در سرمایه‌گذاری مطرح گشته‌است و درآن تقریباً سرمایه و دارایی‌های فکری و عقلانی و سرمایه‌های اجتماعی و جمعیتی جایگزین انواع دیگری از سرمایه‌ها شده و ارزشها دیگر بر پایه منقول و غیرمنقول و نقدینگی نیست و به همین نسبت برنامه‌ریزیهای استراتژیک در هر پروژه‌ای دچار مشکل شده است. به همین دلیل سرمایه‌گذاری شرکتها و مؤسسات بزرگ و معتبر بیشتر روی کسب دانش و تفکرات نوین و افراد دانشمند و نخبه تمرکز می‌یابد و سودهای اقتصادی کوتاه‌مدت مورد توجه و مدنظر نیست. می‌توان گفت هدف اقتصاد بر مبنای دیجیتال راه‌اندازی سیستمهای اقتصادی و تکنولوژیهای اطلاعاتی به صورت گسترده جهت مستند‌سازی و با اعتبار‌کردن اطلاعات و اخباری است که در برنامه مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین سبب تصمیم‌گیریها بدون وقفه و در لحظه جای برنامه‌ریزیهای سنتی را گرفته‌اند. در اینجا مهمترین و تنها نوید من به دوستان و عزیزانم در صنف زیبایی، در هر الگوی فعالیتی، این است که عزیزان قوانین بازی و رقابت به صورت بنیادی تغییر یافته و این تغییرات ناشی از تغییرات محیطی آشکار و پنهان می‌باشد. کما اینکه بر همه ما آشکار است دنیای اینترنت توانسته به دلیل دسترسی به صدها تولید‌کننده، توزیع‌کننده، مصرف‌کننده ، مبلغین استراتژی هدفمند رقابتی را ایجاد نماید و صف رقابتهای سنتی را کمرنگ کند. حال فرصت کجاست؟ چگونه با دگرگونی شیوه‌های مدیریت و برنامه‌ریزی پیش بریم؟     چارچوبهای تعاملی چگونه تشکیل می‌شوند؟ آیا با تغییر استراتژی، سازمان را هم باید تغییر دهیم؟     دوستان و عزیزان فعال در حوزة زیبایی در اینجا سعی خویش را بر آن دارم تا بتوانم رهنمودهای مفیدی را بر پایه تحلیلهای مدیریتی و با توجه به کوتاه‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه جهت تحقق اهداف و اجرای ماموریت تصمیم‌گیری، به نظرتان برسانم و راهکارهایی را عرضه نمایم که نشان‌دهنده سیستم کل برنامه‌ها و نشان‌دادن اثربخشی و سودمندی با ابزارهای اندازه‌گیری باشد. سوزان خفائی مدیر مسئول  

آخرین اخبار

آشنایی با برند هرمس و هر چه باید در مورد آن بدانید

سه شنبه - 6 آذر 1403 22:30:53

هرمس (Hermès) یکی از برندهای سوپر لاکچری دنیای مد است. این برند مشهور در زمینه تولید انواع کیف دستی، اکسسوری، ساعت، عطر و لباس فعالیت می کند. برند هرمس یکی از قدیمی ترین برندهای فعال در حوزه مد و لباس است. تاریخچه تاسیس این برند به قرن نوزدهم و سال 1837 بر می گردد. این برند در ابتدا تجهیزات سوارکاری و اکسسوری های مربوط به آن را تولید می کرد. با گذشت زمان و پیشرفت صنعت مد، برند هرمس هم آیتم های جدیدی را به سبد محصولات خودش اضافه کرد. محصولات برند هرمس بسیار باکیفیت هستند. طراحان این برند از ابتدا با تکیه بر سبک کلاسیک محصولات خاص و زیبایی را به بازار عرضه کردند. از جمله مشهورترین محصولات هرمس می توان به کیف دستی های Birkin و Kelly اشاره کرد. این دو آیتم امروزه به عنوان نمادی از لوکس بوده شناخته می شوند و مورد توجه سلبریتی ها و افراد معروف زیادی در سراسر جهان قرار دارند. در این مطلب قصد داریم درباره برند هرمس و کالکشن های لباس آن صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

آشنایی با برند هرمس و هر چه باید در مورد آن بدانید

آشنایی با برند بربری (Burberry) و ناگفته های آن

سه شنبه - 6 آذر 1403 22:30:04

بربری (Burberry) یکی از برندهای برجسته و مشهور در صنعت مد و فشن است. این برند انگلیسی در سال 1856 توسط توماس بربری تاسیس شد. برند بربری به دلیل طراحی های خاص و همچنین محصولات باکیفیتش شهرت بسیار زیادی دارد. این برند در حال حاضر طیف گسترده ای از محصولات از جمله انواع لباس زنانه و مردانه، کیف، کفش و اکسسوری های متنوع را به بازار عرضه می کند. از جمله پرطرفدارترین محصولات بربری می توان به ترنچ کت های دوخته شده با پارچه گاباردین اشاره کرد. پارچه چهارخانه چک یکی دیگر از نمادهای بربری است که در اکثر طراحی های آن به چشم می خورد. بربری در حال حاضر به عنوان یک برند لوکس شناخته می شود و محصولات آن با قیمت های بالایی به فروش می رسند. این برند در بازارهای مختلف جهانی حضور دارد. بربری با استفاده از تکنیک های مدرن بازاریابی و تبلیغات و همچنین همکاری با طراحان مد و مدل های مشهور جایگاه خود را در دنیای مد حفظ می کند. در این مطلب قصد داریم درباره برند بربری و جزئیات آن صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

آشنایی با برند بربری (Burberry) و ناگفته های آن

با برند امیری، یکی از متفاوت ترین برندهای ایرانی آشنا شوید

سه شنبه - 6 آذر 1403 22:28:25

امیری برند لوکسی است که از سال 2014 فعالیت خودش را در آمریکا آغاز کرد. این برند در حال حاضر در کنار سایر برند های لاکچری دنیای مد و فشن می درخشد. برند امیری طیف گسترده ای از لباس های زنانه، مردانه و بچگانه را تولید می کند. این مجموعه علاوه بر کالکشن های لباس، انواع کیف، کفش و اکسسوری را هم به مشتریانش ارائه می کند. برند امیری در طول 10 سال فعالیتش توجهات زیادی را به خودش جلب کرد. یکی از ویژگی های بارز برند امیری، استفاده از مواد اولیه باکیفیت در تولید محصولات است. این برند جذاب توسط مایک امیری، طراح لباس ایرانی، تاسیس شد. بنیانگذار این برند همواره در تلاش است تا محصولات باکیفیت و لوکس را در اختیار مشتریانش بگذارد. پارچه های مرغوبی مثل انواع پارچه دورس، تریکو، جین و … از جمله مواد اولیه برند امیری به شمار می روند. در این مطلب قصد داریم درباره برند امیری و محصولاتش صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

با برند امیری، یکی از متفاوت ترین برندهای ایرانی آشنا شوید